Tenere extreme ή ktm 890 adv r ?

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Εννοώ πως ίσως η σκληρότητα του ελατηρίου μπορεί ίσως να «ζορίζει» την ανάρτηση. Αν υποθέσουμε πως η ανάρτηση του απλού Τ7 δεν είναι από το πάνω ράφι της KYB ίσως ένα αρκετά πιο σκληρό ελατήριο να την φέρνει στα όρια της. Μια υπόθεση είναι αλλά αν δεν κάνω λάθος κάποιος εδώ είχε αναφέρει κάποια στιγμή κάτι σχετικό μετά από δοκιμές του.
Αν διαβάζει ας μας διαφωνήσει.
Διαβάζω και δεν διαφωνώ. Με σκληροτερα ελατήρια το υδραυλικό κομμάτι (για εμένα) δεν λειτουργει όπως θα έπρεπε και χρειάζεται επέμβαση και αυτό. Φυσικά αυτό που βλέπω, θελώ και αισθάνομαι ως αναβάτης δεν είναι ίδιο με τους υπόλοιπους. Φαντάζομαι θα υπάρξει κάποιος που θα αλλάξει ελατήρια μόνο και θα είναι happy. Εγώ δεν ήμουν.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Το ίδιο θέμα είχα και εγώ στο tracer που είχα βάλει πιο σκληρό ελατήριο, η ανάρτηση κουραζόταν γρήγορα, ήταν αισθητή η διαφορά.
 

amyroukai

Κουλάδι Σωληνάκιας
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Άδικα χαλάτε τα mbs σας...ο,τι και να πάρει ο κύριος amyroukai σε πε εν φε θα καταλήξει στο τέλος...διότι οι άνθρωποι δε συγχωρούν όσους από πε εν φε εκπεσανε...
Φήμες λένε ότι πενφέ είναι μόνο τα μπόξερ.

Υπό αυτή την έννοια δεν είχα ποτέ.

Υπό άλλη έννοια το ένα πουλήθηκε "κυκλοφορία ή ανταλλακτικά" και μένει το άλλο, οπότε κανείς δεν έχασε τίποτα, ούτε η Βενετία βελόνι ούτε το Μόναχο μπρατβουρστ.
 

DomieMic65

Μέλος
Όνομα
Μιχάλης
Μοτό
T700
Διαβάζω και δεν διαφωνώ. Με σκληροτερα ελατήρια το υδραυλικό κομμάτι (για εμένα) δεν λειτουργει όπως θα έπρεπε και χρειάζεται επέμβαση και αυτό. Φυσικά αυτό που βλέπω, θελώ και αισθάνομαι ως αναβάτης δεν είναι ίδιο με τους υπόλοιπους. Φαντάζομαι θα υπάρξει κάποιος που θα αλλάξει ελατήρια μόνο και θα είναι happy. Εγώ δεν ήμουν.
Το ίδιο θέμα είχα και εγώ στο tracer που είχα βάλει πιο σκληρό ελατήριο, η ανάρτηση κουραζόταν γρήγορα, ήταν αισθητή η διαφορά.
Αυτό άραγε δεν προλαμβάνεται με κάποιον τρόπο;
Με λάδια ή δεν ξέρω τι άλλο;
Γιατί δεν έχουμε όλοι την δυνατότητα να δώσουμε 2000+- για αναβάθμιση αναρτήσεων.
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Αυτό άραγε δεν προλαμβάνεται με κάποιον τρόπο;
Με λάδια ή δεν ξέρω τι άλλο;
Γιατί δεν έχουμε όλοι την δυνατότητα να δώσουμε 2000+- για αναβάθμιση αναρτήσεων.
Αν μιλάς για το Τ7 συγκεκριμένα δεν θες 2.000. Ένα σετ ελατήρια και το Κιτ της k-tech βγαίνει σημαντικά λιγότερο. Ο λόγος που συμβαίνει νομίζω έχει να κάνει με το κόστος (σε οικονομίες κλίμακος). Για το Τ7 πιστεύω στην αρχή έβαλαν κάτι οικονομικό/μέτριο σε απόδοση και αφού έπεσε κράξιμο για τις αναρτήσεις έβγαλαν και την έκδοση με καλύτερες για όσους θέλουν να πληρώσουν. Για εμένα αν αγόραζα τώρα θα πήγαινα κατευθείαν στο extreme.

Sent from my Armor 17 Pro using Tapatalk
 

fumantsu

Μέλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
KTM 1190 ADVENTURE R
Αυτό άραγε δεν προλαμβάνεται με κάποιον τρόπο;
Με λάδια ή δεν ξέρω τι άλλο;
Γιατί δεν έχουμε όλοι την δυνατότητα να δώσουμε 2000+- για αναβάθμιση αναρτήσεων.
Τα λάδια και τα ελατήρια δεν μπορούν να κάνουν μια ανάρτηση χαλαρή σε καλή.
Μπορούν να διορθώσουν λίγο την κατάσταση.
Σιγά σιγά κάνεις αλλαγές η ακόμα καλύτερα αλλάζεις μηχανάκι.
Αλλά μην τρελαινόμαστε. Αν κάνεις εισαγωγή σε έναν χώρο π.χ χώμα η ανάρτηση δεν είναι το πρόβλημα σου στην αρχή.
 

DomieMic65

Μέλος
Όνομα
Μιχάλης
Μοτό
T700
Δεν είναι μέχρι να δεις πως μεταμορφώνεται ένα μηχανάκι με καλύτερες αναρτήσεις
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Δεν είναι μέχρι να δεις πως μεταμορφώνεται ένα μηχανάκι με καλύτερες αναρτήσεις
Νομίζω ότι αυτό έρχεται σιγά-σιγά όσο μαθαίνεις τη μηχανή, νιώθεις άνετα απάνω της και πιέζεις λίγο παραπάνω κάθε φορά. Κάποια στιγμή φτάνεις στο σημείο που -πιθανον- δεν σου επαρκεί η λειτουργία τους και θες το κάτι παραπάνω. Τουλάχιστον για εμένα έτσι έγινε.

Sent from my Armor 17 Pro using Tapatalk
 

Anastasis

Μέλος
Όνομα
Anastasis
Μοτό
Tiger900gt
Αλλά μην τρελαινόμαστε. Αν κάνεις εισαγωγή σε έναν χώρο π.χ χώμα η ανάρτηση δεν είναι το πρόβλημα σου στην αρχή.
Ναι ισως δεν ειναι το προβλημα σου απο οδηγικης αποψεως αλλα αν κανεις αλματακια, πηδας κορμους και τερματιζει η αναρτηση το μηχανακι υπόκειται μια παραπανω φθορα.. που αν η αναρτηση δεν εξανλησει την διαδρομη της δεν θα πονεσει στα ποτηρια πχ ή στην ζαντα.
*Ασχετος ειμαι εντελως μπορει και να μην εχει νοημα αυτο που σκεφτομαι ‍
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Έχω πολλές ενστάσεις για αυτά που διαβάζω. Κάπου νιώθω ότι μπερδεύεστε σχετικά με τις εργασίες που καλείται να κάνει το ελατήριο και στις εργασίες που καλείται να εκτελέσει το υδραυλικό σύστημα μιας ανάρτησης. Το δεύτερο υπάρχει για να ελέγξει το πρώτο, δηλαδή το υδραυλικό σύστημα είναι που φροντίζει να ελέγχεται η κίνηση του ελατηρίου.
Η δύναμη του ελατηρίου δεν αρκεί για να επηρεάσει τα υδραυλικά της ανάρτησης, δεν μπορεί δηλαδή η αντικατάσταση ενός ελατηρίου με σκληρότερο να επηρεάσει τη ταχύτητα με τη οποία θα περάσει το λάδι από τις μεγάλες και μικρές οπές του υδραυλικού συστήματος. Aν ασκεί μια επιρροή σε αυτό το ελατήριο, αυτή είναι αμελητέα.
Αυτό που μπορεί να συμβεί Γιάννη Aldebaran στο παράδειγμα της δικής σου περίπτωσης είναι πως βάζοντας ένα σωστό ελατήριο απεκάλυψες την αδυναμία της ανάρτησης σου. Δεν είναι το ελατήριο που ζέσταινε την ανάρτηση αλλά η κατασκευή της. Με την αντικατάσταση του ελατηρίου απλά είχες μια ανάρτηση που δούλευε σωστότερα αρχικά αλλά όταν ζεσταινόταν σου γινόταν πλέον πιο ξεκάθαρο σε σχέση με πριν που ήταν όλα εκτός προδιαγραφών. Ένα σωστό ελατήριο σε καμία μα καμία περίπτωση δεν μπορεί να επιδεινώσει τη συμπεριφορά της ανάρτησης και σίγουρα θα τη βελτιώσει σε ότι αφορά το SAG της μοτοσυκλέτας (που δεν είναι μικρό πράγμα αυτό). Οι αποσβέσεις έρχονται για να κάνουν το fine tuning για αυτό και ξεκινάμε πάντα από ένα σωστό ελατήριο. Ή.... αν είμαστε σίγουροι πως η ανάρτηση είναι πατάτα ή δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στην οδήγηση μας, πάμε μια και έξω στην αντικατάσταση της με μια καλή ανάρτηση -πακέτο- με το σωστό ελατήριο.

Κάποιες φορές διαβάζω για καλές αναρτήσεις οι οποίες μπορούν και "ακούνε" στα 1-2-3 κλικ. Η απορία που έχω εγώ είναι πόσοι από εμάς με το χέρι στη καρδιά νομίζουμε ότι "ακούμε" τη διαφορά που δίνουν αυτά τα 2-3 κλικ και μάλιστα σε πεδία που μεταβάλλονται διαρκώς όπως είναι τα βουνά.

Δε θα γράψω περισσότερα αλλά θα προτρέψω να το ψάξετε περισσότερο. Δείτε αυτό το σχετικά σύντομο βίντεο, είναι ένας από τους σχεδιαστές αναρτήσεων της ΚΤΜ τη δεκαετία του 2000. Έχω φυλαγμένα στα "αγαπημένα" τα βίντεο με τις συνεντεύξεις του γιατί μου αρέσει όπως τα λέει αυτός ο τύπος. Υπάρχει ένα σημείο όπου αναφέρεται στο placebo effect πολλών αναβατών και μάλιστα υψηλού επιπέδου οι οποίοι τρέχουν μέσα σε μια πίστα MX όπου περνάνε επαναλαμβανόμενα από σημεία ξανά και ξανά και θεωρητικά είναι πιο εύκολο να συγκρίνουν το πριν και το μετά. Φυσικά λέει και άλλα πράγματα αρκετά ενδιαφέροντα.

Η γνώμη μου είναι πως στο επίπεδο μιας adventure οδήγησης το παρακάνουμε με τις αναλύσεις μας. Αν η απόσβεση επαναφοράς σας δουλεύει σωστά σε 2 ή 12 κλικ για μένα είναι ΟΚ για τυπικές ΟΝοφφ-άδες. Αν σας αρέσει να το κυνηγάτε σα να οδηγείτε σε enduro ε, τότε τι να πω, αλλάξτε την.

 
Τελευταία επεξεργασία:

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Έχω πολλές ενστάσεις για αυτά που διαβάζω. Κάπου νιώθω ότι μπερδεύεστε σχετικά με τις εργασίες που καλείται να κάνει το ελατήριο και στις εργασίες που καλείται να εκτελέσει το υδραυλικό σύστημα μιας ανάρτησης. Το δεύτερο υπάρχει για να ελέγξει το πρώτο, δηλαδή το υδραυλικό σύστημα είναι που φροντίζει να ελέγχεται η κίνηση του ελατηρίου.
Η δύναμη του ελατηρίου δεν αρκεί για να επηρεάσει τα υδραυλικά της ανάρτησης, δεν μπορεί δηλαδή η αντικατάσταση ενός ελατηρίου με σκληρότερο να επηρεάσει τη ταχύτητα με τη οποία θα περάσει το λάδι από τις μεγάλες και μικρές οπές του υδραυλικού συστήματος. Aν ασκεί μια επιρροή σε αυτό το ελατήριο, αυτή είναι αμελητέα.
Αυτό που μπορεί να συμβεί Γιάννη Aldebaran στο παράδειγμα της δικής σου περίπτωσης είναι πως βάζοντας ένα σωστό ελατήριο απεκάλυψες την αδυναμία της ανάρτησης σου. Δεν είναι το ελατήριο που ζέσταινε την ανάρτηση αλλά η κατασκευή της. Με την αντικατάσταση του ελατηρίου απλά είχες μια ανάρτηση που δούλευε σωστότερα αρχικά αλλά όταν ζεσταινόταν σου γινόταν πλέον πιο ξεκάθαρο σε σχέση με πριν που ήταν όλα εκτός προδιαγραφών. Ένα σωστό ελατήριο σε καμία μα καμία περίπτωση δεν μπορεί να επιδεινώσει τη συμπεριφορά της ανάρτησης και σίγουρα θα τη βελτιώσει σε ότι αφορά το SAG της μοτοσυκλέτας (που δεν είναι μικρό πράγμα αυτό). Οι αποσβέσεις έρχονται για να κάνουν το fine tuning για αυτό και ξεκινάμε πάντα από ένα σωστό ελατήριο. Ή.... αν είμαστε σίγουροι πως η ανάρτηση είναι πατάτα ή δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στην οδήγηση μας, πάμε μια και έξω στην αντικατάσταση της με μια καλή ανάρτηση -πακέτο- με το σωστό ελατήριο.

Κάποιες φορές διαβάζω για καλές αναρτήσεις οι οποίες μπορούν και "ακούνε" στα 1-2-3 κλικ. Η απορία που έχω εγώ είναι πόσοι από εμάς με το χέρι στη καρδιά νομίζουμε ότι "ακούμε" τη διαφορά που δίνουν αυτά τα 2-3 κλικ και μάλιστα σε πεδία που μεταβάλλονται διαρκώς όπως είναι τα βουνά.

Δε θα γράψω περισσότερα αλλά θα προτρέψω να το ψάξετε περισσότερο. Δείτε αυτό το σχετικά σύντομο βίντεο, είναι ένας από τους σχεδιαστές αναρτήσεων της ΚΤΜ τη δεκαετία του 2000. Έχω φυλαγμένα στα "αγαπημένα" τα βίντεο με τις συνεντεύξεις του γιατί μου αρέσει όπως τα λέει αυτός ο τύπος. Υπάρχει ένα σημείο όπου αναφέρεται στο placebo effect πολλών αναβατών και μάλιστα υψηλού επιπέδου οι οποίοι τρέχουν μέσα σε μια πίστα MX όπου περνάνε επαναλαμβανόμενα από σημεία ξανά και ξανά και θεωρητικά είναι πιο εύκολο να συγκρίνουν το πριν και το μετά. Φυσικά λέει και άλλα πράγματα αρκετά ενδιαφέροντα.

Η γνώμη μου είναι πως στο επίπεδο μιας adventure οδήγησης το παρακάνουμε με τις αναλύσεις μας. Αν η απόσβεση επαναφοράς σας δουλεύει σωστά σε 2 ή 12 κλικ για μένα είναι ΟΚ για τυπικές ΟΝοφφ-άδες. Αν σας αρέσει να το κυνηγάτε σα να οδηγείτε σε enduro ε, τότε τι να πω, αλλάξτε την.

Στέφανε δε νομίζω ότι υπάρχει υπερανάλυση όπως τα λες, το αντίθετο. Τα πράγματα είναι απλά. Εσύ γιατί επισκευασες το αμορτισέρ σου και άλλαξες το υδραυλικό δύο φορές;

Δεν υπάρχει περίπτωση αυτό που έχει φτιάξει ο κατασκευαστής, για τους δικούς σου λόγους, να μη σε καλύπτει και να θες το κατί παραπάνω; Γιατί οδηγέις γρήγορα, γιατί οδηγείς αργά, γιατί θές άνεση, γιατί -βάλε όποιο λόγο θες-. Ο καθένας βάσει των δικών του αναγκών, πράττει ανάλογα. Αυτό που κάνει σε εσένα, δεν κάνει σε εμένα και το αντίστροφο. Κατα γενική ομολογία η ανάρτηση του απλού Τ7 είναι από το κάτω ράφι σε σχέση με την ανάρτηση του WR και δε χρειάζεται να είσαι ο Τάρες να το καταλάβεις.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Στέφανε δε νομίζω ότι υπάρχει υπερανάλυση όπως τα λες, το αντίθετο. Τα πράγματα είναι απλά. Εσύ γιατί επισκευασες το αμορτισέρ σου και άλλαξες το υδραυλικό δύο φορές;

Δεν υπάρχει περίπτωση αυτό που έχει φτιάξει ο κατασκευαστής, για τους δικούς σου λόγους, να μη σε καλύπτει και να θες το κατί παραπάνω; Γιατί οδηγέις γρήγορα, γιατί οδηγείς αργά, γιατί θές άνεση, γιατί -βάλε όποιο λόγο θες-. Ο καθένας βάσει των δικών του αναγκών, πράττει ανάλογα. Αυτό που κάνει σε εσένα, δεν κάνει σε εμένα και το αντίστροφο. Κατα γενική ομολογία η ανάρτηση του απλού Τ7 είναι από το κάτω ράφι σε σχέση με την ανάρτηση του WR και δε χρειάζεται να είσαι ο Τάρες να το καταλάβεις.
Πρώτον έχω κάνει revalving και σέρβις στη πίσω ανάρτηση μια φορά (όχι δύο φορές). Δύο φορές έχω κάνει σέρβις και τη μία από αυτές αντικατάσταση στις τσιμούχες μόνο στο μπροστινό.

Λόγος: Είναι πρόβλημα των WR250R ότι η απόσβεση επαναφοράς ΔΕΝ δουλεύει. Στο τέρμα αργό τα κλικ είναι προβληματικά γρήγορο. Πότε το έκανα; Αφού είχα τη μηχανή μια 4ετία και οι δεξιότητες μου ανέβηκαν, άρχισα δηλαδή στις βόλτες μου να το κυνηγάω και ένιωσα πως όταν θα γίνει το λάθος και μπω με ταχύτητα σε λάκκο υπήρχε πλέον κίνδυνος να με εκτινάξει στο έβγα. Πριν από τη 4ετία με το τρόπο που οδηγούσα δεν υπήρχε η ανάγκη ή αν θέλεις δεν ένιωθα την ανάγκη.
Επιπλέον πιστεύω ότι δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ ενός μικρού μονοκύλινδρου 132 κιλών γεμάτο -ειδικά με το πλαίσιο και τις διαδρομές στις αναρτήσεις του WR250R- με ένα μεσαίο ή μεγάλο δικύλινδρο για πολλούς άλλους λόγους πριν φτάσουμε στην ποιότητα των αναρτήσεων.

Δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν. Συζήτηση κάνουμε με σκοπό τη τροφή για σκέψη. Προφανώς ο καθένας κάνει ότι θέλει για τους δικούς του λόγους, είναι αδιάφορο το γιατί, είναι δικαίωμα του. Το έγραψα άλλωστε, όποιος νομίζει πως η ανάρτηση του είναι πατάτα ας την αλλάξει. Σκοπός του σχολίου μου ήταν να γράψω πως η λειτουργία του υδραυλικού συστήματος μια ανάρτησης δεν μπορεί να επηρεαστεί από τη σκληρότητα του ελατηρίου (ίσως αμελητέα μόνο).
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Ειπώθηκαν νωρίτερα διαφορετικά πράγματα (όχι μόνο από εσένα). Δεν έχει σημασία όμως. Ας κατατίθενται όλες οι απόψεις. Ο καθένας από εμάς έχει την ευθύνη των αποφάσεων για την μοτοσυκλέτα του. Για τον ίδιο λόγο επί του συγκεκριμένου θέματος (όπως και σε παρόμοια συζήτηση στο θέμα του CRF300L) δεν κάνω παραθέσεις. Θέλω να μείνει σε επίπεδο γενικής πληροφόρησης και να μην φαίνεται ως απάντηση σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Δεν διεκδικώ το αλάθητο, απλά καταθέτω την άποψη μου σε μια συζήτηση μεταξύ πολλών μελών.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Εγώ σε όσες μοτοσυκλέτες είχα με ποιοτικές αναρτήσεις και δυνατότητα ρυθμίσεων καταλάβαινα κάθε κλικ στην αναρτηση και ειδικά στο 640 που είχε φοβερές αναρτήσεις είχα περάσει πολλές ώρες με κατσαβίδια για fine tuning που το τελικό αποτέλεσμα με πριν μου φάνηκε τεράστια η διαφορά προς το καλό. Μπορεί να είμαι η εξαίρεση.
 

xarri8

Μέλος
Όνομα
Haris
Μοτό
Ktm 1090 adv r
africa twin 750
Δεν θα ισχυριστώ ότι είναι άνετη αλλά κατά γενική ομολογία δεν είναι αυτό που φαίνεται. Επίσης του WORLD RAID/RALLY είναι ακόμη πιο άνετη από του απλού.

Πάρα ταύτα για τη χρήση που περιγράφει το παλικάρι το Tuareg 660 παραμένει -κατά τη γνώμη μου- η πιο σωστή επιλογή και με το πιο σωστό τιμολόγιο. Αρκεί να του αρέσει όμως.
εννοείται πως αν ήθελε να παει μονός δεν θα έλεγα για σέλα αλλά εδω μιλάμε για δικάβαλο. Το πίσω κομμάτι για τον συνεπιβάτη είναι αρκετά στενό και χωρίς σκαλοπάτι. Μονοκάβαλος και εγω θεωρώ οτί η σέλα δεν είναι κακή άνετα ταξιδεύεις.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Εγώ σε όσες μοτοσυκλέτες είχα με ποιοτικές αναρτήσεις και δυνατότητα ρυθμίσεων καταλάβαινα κάθε κλικ στην αναρτηση και ειδικά στο 640 που είχε φοβερές αναρτήσεις είχα περάσει πολλές ώρες με κατσαβίδια για fine tuning που το τελικό αποτέλεσμα με πριν μου φάνηκε τεράστια η διαφορά προς το καλό. Μπορεί να είμαι η εξαίρεση.
Δεν έχω κανένα μα κανένα λόγο να το αμφισβητήσω. Θες τη γνώμη μου; Ούτε το 10% εδώ μέσα δε μπορεί να το νιώσει, ειδικά σε αυτό το μέσο όρο επιπέδου οδήγησης και σε ανοιχτά τερέν όπως είναι τα βουνά. Τώρα αυτό φαίνεται κάπως επιθετικό αλλά ειλικρινά δεν το γράφω έτσι. Μακάρι να είμαι λάθος.
 
Top Bottom