Προφανώς ο "μονόκερος" είναι διαφορετικός για τον καθένα...
Και προφανώς οι μοτοσυκλέτες εξελίσσονται με τα χρόνια, όμως το θέμα (για μένα) είναι προς τα που τραβάει αυτή η εξέλιξη.
Ας βγάλουμε λίγο τα χρήματα από τη συζήτηση (διαφορά αγοράς καινούριου - μεταχειρισμένου) και ας εστιάσουμε για παράδειγμα στα μονοκύλινδρα on-off, μια που και από αρκετούς πιο πάνω τέθηκε το βάρος και σωστά ως μια σημαντική παράμετρος.
Είναι το καινούριο πάντα πιο καλό;;;
Και δεν εννοώ το καινούριο-κούτα των 0χλμ, αλλά το νέο μοντέλο που προσφέρεται στην αγορά, σε σχέση με ένα παλαιότερο.
Πόσο απαραίτητη είναι άραγε για τον καθένα μας η TFT οθόνη, το traction control για 25-40 ίππους, οι χαρτογραφήσεις και τα άπειρα ηλεκτρονικά, ή ακόμα και το abs (για να γίνω ακραίος) για ένα μονοκύλινδρο χωμάτινο μηχανάκι, ειδικά όταν δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως; Πόσο μάλλον όταν συνδυάζονται με ακραία αύξηση βάρους (έφτασαν τα 25 άλογα να ξεκινούν από τα 160κιλά) και ως επί το πλείστον με αναρτήσεις-σουμιέδες χωρίς ρυθμίσεις γιατί... αυτό θέλει η αγορά!
Σαφώς το 690 (ή 701 ή 700) είναι η φωτεινή εξαίρεση σε ότι πουλιέται (και έχουμε δει, γιατί τα κινέζικα 450 δεν τα έχουμε δει ακόμη) στην αγορά. Όμως και πάλι δεν έχει καμία προστασία για ταξίδι ή για να στηρίξεις gps κλπ (θέλει ζελατίνα-πύργο), δεν έχει σέλα αλλά σανίδα, δεν μπορεί να φορτωθεί ικανοποιητικά.
Γι' αυτό και Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ μονόκερος είναι το 640 Adv, και γι' αυτό το επέλεξα απολύτως συνειδητά (ενώ είχα παλιότερα το 690). Το ότι αποφάσισα να το ανακατασκευάσω είναι μια άλλη ιστορία. Σε αντίθεση με τις λοιπές αρχαιολογίες (DR650, KLR650) που αναφέρθηκαν πιο πριν, το 640 είναι ένα σύνολο με hi-spec αναρτήσεις με 300mm διαδρομής που ακούνε σε 2-3 κλικ και ένα μοτέρ 55 αλόγων, που ζυγίζει 175κιλά ΓΕΜΑΤΟ με 28 λίτρα καύσιμο! Εκτός αυτών έχει ένα φέρινγκ που προσφέρει μια υποτυπώδη (για μένα αρκετή) προστασία στο ταξίδι και μια βάση πάνω από τα όργανα για οποιαδήποτε έξτρα συσκευή, μια κανονική σέλα που σου επιτρέπει να γράψεις χλμ και ένα ανθεκτικό υποπλαίσιο που επιτρέπει το φόρτωμα. Το έχω ξαναναφέρει ότι έχοντας κάνει τη διαδρομή και της δεύτερης μέρας του Adventure Borders το 2020, κούμπωσα πάνω τις μεταλλικές βαλίτσες και ταξίδεψα με 140 σταθερά στην εθνική από την Κόνιτσα μέχρι την Αθήνα... χωρίς να μου πέσουν τα σφραγίσματα.
Ναι, θα ήθελα ίσως την πιο ραφιναρισμένη λειτουργία μιας σύγχρονης μοτοσυκλέτας (η φιλολογία για τους απίστευτους κραδασμούς του 640 είναι υπερβολική, τουλάχιστον για το γκρι high flow μοτέρ) και ίσως τα πιο αραιά διαστήματα service (κάθε 5000χλμ λέει η ΚΤΜ αλλαγή λαδιών και ρύθμιση βαλβίδων, άσχετα αν εμείς τα αλλάζουμε στις 2500), όμως μπορώ να ζήσω και χωρίς αυτά καθώς μοτοσυκλέτα με τις προδιαγραφές και κυρίως τις ικανότητες του 640Adv δεν έχει βγει την τελευταία 20ετία!
Είπαμε... ο καθένας με τις επιλογές του!