Νέα απο τον χώρο της πλοήγησης

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
Για κάνε μια ανάλυση τι σημαίνουν αυτά και τι έχουν οι σημερινές συσκευές. :)
θα σου απαντησω οσο πιο απλα μπορω, ωστε να γινουν κατανοητα ....

τα ραδιοκυματα χωριζονται σε μπαντες για να μπορουμε να τα εχουμε σε κατηγοριες. Σε καθε μπαντα υπαρχει ενα φασμα (αριθμος) απο συχνοτητες. Σε καθε συχνοτητα εχουμε και ενα σταθμο πχ μουσικης 92,00 Μhz, στην δικη μας περιπτωση ενα δορυφορικο συστημα πχ galileo. Σε καθε μπαντα "χωρανε" αρκετα δορυφορικα συστηματα, οπως ακριβως και στο ραδιοφωνο FM που εχει πολλους σταθμους.

μπαντες
οπως στους δορυφορους εχουμε τις μπαντες L1 L2 L5 L6, ετσι ακριβως εχουμε και στα ραδιοφωνα πχ τα AM και FM (υπαρχουν πολλα ακομα). Οσο πιο μικρες ειναι οι συχνοτητες που βρισκονται σε μια μπαντα τοσο πιο "φτωχο" ειναι το σημα. Αν θυμαστε οταν ακουγαμε μουσικη στα AM ηταν χαμηλης ποιοτητας σε σχεση με τα FM.
Ακριβως το ιδιο ειναι και στους δορυφορους. Οσο εχουμε μεγαλυτερη μπαντα, τοσο καλυτερο ειναι το σημα, αρα και η ποιοτητα του στιγματος.

στην πραξη
οταν μια συσκευη προσδιορισμου θεσης / πλοηγησης εχει πολλες μπαντες και πολλες συχνοτητες σε καθε μπαντα, ακομα και 2-3 του ιδιου δορυφορικου συστηματος πχ Ε5a + Ε5b (galileo), τοτε ακομα και σε μια ερασιτεχνικη συσκευη οπως το smartphone, εχουμε ελαχιστοποιησει το σφαλμα θεσης. Φυσικα αυτο δυσκολα θα το βρουμε σε χαμηλου κοστους συσκευες , απαιτει μεγαλη υπολογιστικη ισχυη και ενεργεια. Ολα αυτα ισχυουν σε καλοσχεδιασμενα προιοντα - κατι σπανιο στην αγορα.
 

jliordos

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Ιωάννης
Μοτό
BMW R1250GS ADVENTURE 40th YEARS
Το navi6 ήταν μια κακή μονάδα, πολλά θέματα κυρίως με την αφή στην οθόνη, δεν ξέρω αν το έστρωσε ποτέ ποιοτικά.


Συν τα γνωστά αστεία με το λογισμικό της Garmin που έχουμε πολλάκις συζητήσει
Ναι έβγαλε το νέο VI που υποτίθεται ότι ήταν η βελτίωση του πρώτου αλλά απέτυχε παταγωδώς. Βγήκε κλάσεις κατώτερο και πιο ευαίσθητο.
Βέβαια έχει ανακαλυφτεί τι έφταιγε αλλά σιγά μην κάτσουν να ασχοληθούν, οποίοι τυχεροί έχουν εγγύηση, μια χαρά, οι υπόλοιποι κάνουν μνημόσυνα.
Έχω φίλο που άλλαξε μόνος του την οθόνη αφής και 2 χρόνια τώρα δεν έχει κάνει κιχ.
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Να ρωτήσω, το σκέφτομαι το σκέφτομαι και άκρη δεν βρισκω: Σε ποιες εφαρμογές είναι χρήσιμη /απαραίτητη η ακρίβεια σε cm?

Σκεφτόμενος φωναχτά, υποθέτω όχι σε κατασκευαστικά έργα, εκεί χρησιμοποιούνται (-ουνταν; )τοπογραφικές μέθοδοι.

Μια ηλιθια εφαρμογή που είχα δει στη Αγγλία: Κατά την ενοικίαση σπιτιού, ένας "καταγραφέας" συνέτασσε μια αναφορά με όλες τις βλάβες, πχ το τρίτο συρτάρι της κουζίνας έχει μια γρατζουνιά. Στην αναφορά αυτή είχε φωτογραφίες και... συντεταγμένες.

Αλλά σίγουρα υπάρχουν άλλα πράγματα που μου διαφεύγουν.
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Να ρωτήσω, το σκέφτομαι το σκέφτομαι και άκρη δεν βρισκω: Σε ποιες εφαρμογές είναι χρήσιμη /απαραίτητη η ακρίβεια σε cm?
Cm δεν χρειάζονται άλλα 1με 2 μέτρα χρειάζονται.
Με την ακρίβεια που έχουν σήμερα, δεν μπορεί η συσκευή να καταλάβει σε ποια λωρίδα βρίσκεσαι και αν βρίσκεσαι στον κύριο δρόμο ή στον παράδρομο.
Βέβαια αν είχε ακρίβεια εκατοστών, θα υπήρχαν και άλλου τύπου εφαρμογές, για παράδειγμα να σε ειδοποιεί όταν σε παίρνει ο ύπνος στο τιμόνι και φεύγεις από την πορεία σου. Επίσης στην αυτόματη οδήγηση.
 
Τελευταία επεξεργασία:

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
Να ρωτήσω, το σκέφτομαι το σκέφτομαι και άκρη δεν βρισκω: Σε ποιες εφαρμογές είναι χρήσιμη /απαραίτητη η ακρίβεια σε cm?
Cm δεν χρειάζονται άλλα 1με 2 μέτρα χρειάζονται.
Με την ακρίβεια που έχουν σήμερα, δεν μπορεί η συσκευή να καταλάβει σε ποια λωρίδα βρίσκεσαι και αν βρίσκεσαι στον κύριο δρόμο ή στον παράδρομο.
ευχαριστω γιωργο για την ωραια διατυπωση.

μπορειτε να δειτε αυτο το βιντεο (χρονος 12:00) επι ελληνικου εδαφους. Το οχημα βρισκεται στον παραδρομο της κηφισιας και η εφαρμογη δινει οδηγια για να παει το οχημα στον κεντρικο δρομο, κατι που ειναι λογικο και γινεται απο τον οδηγο. Ομως ο δορυφορικος δεκτης στα "δυσκολα" δεν εχει σωστη θεση και "βλεπει" ακομα πως βρισκεται στο παραδρομο. Ετσι η εφαρμογη για αρκετη αποσταση, σχεδον 200μ , νομιζει πως το οχημα ειναι ακομα στον παραδρομο και δινει λαθος οδηγιες. Ισως (?), αν τα οχηματα ηταν καμπριο ή ειχαν εξωτερικες κεραιες να υπηρχε καλυτερη ακριβεια θεσης.


το παραπανω παραδειγμα εχει συμβει και σε δικες μου στιγμες στην πολη οπου υπαρχουν κτηρια. Σε γνωστους κεντρικους δρομους οπως η συγγρου, στην ποσειδωνος, στην ηρωων πολυτεχνειου, κτλ
Ακομα χειροτερα ειναι τα πραγματα στο βουνο, οπου υπαρχει πυκνη βλαστηση ή βρισκομαστε σε χαραδρες. Εκει μπορεις να εχεις πληρη απωλεια θεσης.

στους επαγγελματιες, εκει τα πραγματα μπορει να ειναι πληρης καταστροφη.

  • Αν εχουμε την κατασκευη μια γεφυρας, ενος δρομου, ενα τουνελ σε βουνο, κτλ, χωρις την ακριβεια θεσης 1 cm, γινεται ευκολα αντιληπτο πως οι δυο πλευρες του εργου ΔΕΝ θα συναντηθουν σωστα.
  • στον μηχανοκινητο αθλητισμο, οπως ειναι οι αγωνες ταχυτητας, οι ομαδες θα εχουν λανθασμενα δεδομενα και τιποτα δεν παει σωστα στους υπολογισμους τους
αλλο ενα παραδειγμα απο δυο συσκευες που ενω ειναι χαμηλου κοστους, η μια με L1 και η αλλη με L1 + L5 εχουν στα "δυσκολα" αποκληση 43μετρα. Δεν το λες και λιγο.
Οταν υπαρχουν καταναλωτες που κανουν απλη πλοηγηση με το google maps, στην πολη με προσβαση στο ιντερνετ που εχει δεδομενα που βελτιωνουν την θεση .... κανενας δεν θα παρει χαμπαρι τα "κακος κειμενα". Οσοι ομως κανουν offline πλοηγηση με καταγραφη διαδρομης, βλεπουν καθημερινα το προβλημα. Ολοι αυτοι θα ηθελαν με 2-3 κατοσταρικα ενα καλυτερο αποτελεσμα.

 

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
Βέβαια αν είχε ακρίβεια εκατοστών, ..........
......θα ειχαν κλεισει ολες οι εταιρειες επαγγελματικων συσκευων που εχουν απο καθε επαγγελματια μερικα χιλιαρικα τον χρονο για συνδρομη RTK (1cm). Οι συσκευες φτανουν και πανω απο 30,000 $ σε καποιες περιπτωσεις
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
...... Οι συσκευες φτανουν και πανω απο 30,000 $ σε καποιες περιπτωσεις
Ας είναι καλά οι Κινέζοι, οι τιμές έχουν πέσει, αρχίζουν από 2 - 3 χιλιάρικα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
εχω προσθεσει στην προηγουμενη φωτογραφια καποια σημεια που θελω να επισημανω.

για αρχη να πως πως εχουμε το παλιο μοντελο 66st μιας μπαντας και το καινουργιο 66sr dual band. Ειναι και τα δυο στην ιδια κατηγορια τιμης 450-500$. Πολυ βασικο, η δοκιμη γινεται την ιδια στιγμη side by side.
  • η πρωτη σειρα ειναι η μετρηση απο την συσκευη στο σφαλμα θεσης. Αυτο ειναι στα 43 μετρα αναμεσα τους
  • η κατω μετρηση ειναι το υψομετρο. Και εδω εχουμε αποκλιση 43 μετρα
αν δουμε προσεκτικα ακριβως πανω απο την ακριβεια θεσης, η αριστερη συσκευη γραφει GPS ενω η δεξια GNSS αφου ειναι multi-frequency multi-constellation receiver


 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Στο PC έχω εγκατεστημένο Google Earth Pro που εκτός από της δορυφορικές εικόνες έχει και τους δρόμους και πληροφορίες για αξιοθέατα.
Ενώ για το κινητό βλέπω διαθέσιμο μόνο το απλό Google Earth που δεν έχει τους δρόμους και όλα τα αξιοθέατα.
Μήπως ξέρει κανείς πως θα εγκαταστήσω το Pro στο κινητό;
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Στο PC έχω εγκατεστημένο Google Earth Pro που εκτός από της δορυφορικές εικόνες έχει και τους δρόμους και πληροφορίες για αξιοθέατα.
Ενώ για το κινητό βλέπω διαθέσιμο μόνο το απλό Google Earth που δεν έχει τους δρόμους και όλα τα αξιοθέατα.
Μήπως ξέρει κανείς πως θα εγκαταστήσω το Pro στο κινητό;
Δοκίμασε το παρακάτω εάν έχεις android συσκευή.
Θα πρέπει να επιτρέψεις την εγκατάσταση εφαρμογών από άγνωστες πηγές για να προχωρήσει.
 

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
TomTom Go Navigation v3.xx

πριν απο 2-3 χρονια ελληνας κατοχος της εφαρμογης σε χρηση με συνδρομη μας ενημερωνε με screenshot για τις εβδομαδιαιες αναβαθμισεις χαρτη. Αυτες ηταν σε map format NDS και ηταν μονο τα map tiles που ειχαν αλλαγες. Συνηθως ηταν μονοψηφιος ο αριθμος των ΜΒ.

σημερα στην συσκευη μου και σε εναν αλλο γνωστο κατοχο της προσφατης εκδοσης απο το playstore που την εχουμε σε δωρεαν χρηση για 12 μηνες ισχυουν τα παρακατω.

  • οι αναβαθμισεις ειναι μια φορα, καθε 15 του μηνα
  • ο χαρτης της ελλαδος κατεβαινει ολοκληρος >220ΜΒ
  • στην εφαρμογη στο σημειο "about" οι πληροφοριες εκδοσης του χαρτη ΠΟΤΕ δεν εχουν αλλαξει εδω και 3 μηνες
 
Τελευταία επεξεργασία:

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
συμπαθητικο φαινεται. Εψαξα λιγο τα μοντελα που εχουν και ειδα στα ακριβα handheld να εχουν δεκτες ublox F9P και το μοντελο που εχει ο γνωστος σου το V100 γραφει πλακετα BD970 OEM. Αν ειναι της trimble τοτε και εδω εχουμε καλο hardware. Εως εδω καλα, για ολα τα αλλα .... δεν ξερω. Λογισμικο, μετρησεις, support ?????

αν εγω ειχα να διαλεξω αναμεσα στο ulefone armor 18 ultra και το fairphone 5, θα αγοραζα το fairphone και ας εχει 700€
 

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
πριν απο λιγες μερες μαθαμε για το Realme GT5 που θα εχει δεκτη πλοηγησης με 3 μπαντες και 4 συχνοτητες. Για μια συσκευη με hardware qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 ειναι λιγο παραξενο, αφου το chip ειναι dual band triple frequency. Και την ιδια στιγμη οι ανταγωνιστες που εχουν και αυτοι το ιδιο chip δεν διαφημιζουν καλυτερο δεκτη πλοηγησης.

Μετα απο μιια τυχαια συζητηση ανακαλυψα πως η qualcomm εχει προσθετα chips που υποστηριζουν τις προδιαγραφες του Realme GT5. Λογικα απο το 2024 τα νεα flagship chip θα εχουν ολα GNSS L1 + L2 +L5. Σε 2-3 χρονια ολες οι σειρες εως την χαμηλη κατηγορια.





 

lneam

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
λεωνιδας
Μοτό
none
λιγη ωρα μετα το προηγουμενο ποστ νεα δεδομενα ηρθαν στο φως, αλλα λογο της περασμενης ωρας δεν μπορεσα να ενημερωσω. Τωρα νομιζω πως θα γινει δουλεια.

αν δουμε τις φωτογραφιες 1 + 3 που εχουμε στο προηγουμενο ποστ. Στην πρωτη η εταιρεια αναφερει τις τεχνικες προδιαγραφες L1 L2 L5 και τις "βαφτιζει" ως συχνοτητες, ενω στην φωτογραφια 3 στο κατω μερος οι ιδιες τεχνικες προδιαγραφες περιγραφονται ως μπαντες. Και εδω αρχιζει το προβλημα.
Μετα την δημοσιευση του προηγουμενου ποστ, μπηκα στις σελιδες της qualcomm να δω τις τεχνικες προδιαγραφες του παλαιου και του νεου Snapdragon 8. Και τοτε καταλαβα το προβλημα που εχουν στο τμημα μαρκετιγκ της qualcomm. Οι λαθος περιγραφες σε τεχνικα θεματα. Αυτο λοιπον μπερδευει αυτους που γνωριζουν.

Snapdragon 8+ Gen 1


Snapdragon 8+ Gen 2


αν λοιπον στην πρωτη φωτο, καποιος θα δει την λεξη συχνοτητα και μετα δει κα τις 2 μπαντες τοτε θα καταλαβει. Ενω στην επομενη φωτο .... ???? δεν υπαρχουν πουθενα οι 3 μπαντες και ο ορος "συχνοτητες" περιγραφει κατι αλλο, περα απο αυτο που το hardware μπορει να προσφερει στον καταναλωτη.

εν κατακλειδι
ο Snapdragon 8+ Gen 2 μπορει να κανει αυτα που διαφημιζει το μοντελο Realme GT5 χωρις την υπαρξη προσθετου GNSS chip. Και για να γινει αυτο η συσκευη χρειαζεται 3 κεραιες.
τι θα κανουν οι αλλες εταιρειες ? μενει να το δουμε. Το hardware παντως μπορει !!!!!
 
Top Bottom