black_hawk
Μέλος
Κατι αλλο εψαχνα και επασα στο παρακατω κειμενο, που, αν θυμαμαι καλα, ειναι του Κωστα Γκαζη ( http://www.biblionet.gr/author/79777/Κώστας_Γκαζής ) και ειχε δημοσιευτει στο 0-300 πριν 7-8 χρονια..
ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ!
Προετοιμασία της μοτοσυκλέτας
Δηλώνουμε οπαδοί της προληπτική ιατρικής. Αν το άτι σας αρρωστήσει, τότε ο Δον Κιχώτης του δεν πρόκειται να παλέψει με κανένα ανεμόμυλο. Έτσι προσέχουμε, για να έχουμε. Ένα γενικό service πριν την αναχώρηση είναι επιβεβλημένο. Η έξυπνη ερώτηση εδώ δεν είναι: Πόσο θα πάει το μαλλί; αλλά Πόσο πριν πρέπει να το κάνω; Και η έξυπνη απάντηση είναι πως πρέπει να υπολογίζετε να κάνετε τουλάχιστον 100 χλμ. μετά το service και πριν το ταξίδι, ώστε τυχόν ξεχασμένα προβλήματα ή ακόμα και κάποια λάθη του βαριεστημένου από την ζέστη μάστορα να βγουν στην επιφάνεια. Αν πάλι δεν έχετε χρόνο/λεφτά/όρεξη για ένα γενικό service, και θεωρείτε τον εαυτό σας ως τον διάδοχο του Erv Kanemoto, τότε πέστε μας που μένετε να σας φέρουμε και τις δικές μας μοτοσικλέτες να τις φτιάξετε.
Αφήνοντας τα αστεία κατά μέρος, αφού σας ευχηθούμε καλή τύχη και κάνουμε ένα τρισάγιο, ας κοιτάξουμε μαζί τα σημεία-κλειδιά που θα πρέπει να τσεκάρετε στην μοτοσικλέτα σας πριν το ταξίδι.
Ελαστικά
Το βάθος πέλματος πρέπει να είναι πάνω από 2mm. Τι πάει να πει δεν μπορείτε να μετρήσετε 2mm; Να το πάτε στον μάστορα να το μετρήσει. Αν παρόλα αυτά θέλετε μονάδα σύγκρισης, 2mm είναι περίπου όσο τρεις προβοσκίδες από θηλυκή μεσογειακή μύγα.
Φρένα
Φρενάρει το μηχανάκι; Τότε όλα καλά. Αν δεν φρενάρει, έχετε πρόβλημα και θα τσακιστείτε. Φτιάξτε τα. Πώς να τα φτιάξετε; Αλλάξτε τακάκια. Αυτό συνήθως βοηθάει. Αν το πρόβλημα συνεχίζετε, αλλάξτε υγρά. Αν πάλι δεν γίνεται τίποτα, αλλάξτε πλευρό. Όταν ξυπνήσετε, πηγαίνετε στον μάστορα. Αυτός ξέρει.
Αλυσίδα-γρανάζια
Ελέγξτε τον τζόγο της αλυσίδας με τη μοτοσικλέτα φορτωμένη. Κοιτάξτε αν η κίνηση της είναι τσαχπίνικη, κι ομοιόμορφη. Αν κολλάνε οι πείροι μεταξύ τους τότε μάλλον θέλει άλλαγμα. Αν τα γρανάζια σας δείχνουν φαφούτικα, θέλουν άλλαγμα. Είναι καλό να την λαδώσετε πριν το ταξίδι, όπως επίσης είναι καλό να την έχετε πάντα λαδωμένη. Ποτέ μην την αλευρώνετε.
Τροχοί
Ελέγξτε με τα χέρια για τζόγους στα ρουλεμάν τους. Τι είναι τα ρουλεμάν; Είναι μικρά μπιρμπιλόνια που περικλείουν ακόμα μικρότερα παπαράκια που μοιάζουν με γκαζές. Αν συνεχίσω όμως έτσι, θα φάμε την μέρα.
Λαιμός
Με τη βοήθεια ενός φίλου και την μοτοσυκλέτα στο σταντ, ώστε ο μπροστινός τροχός να βρίσκεται στον αέρα, πιάστε το πιρούνι από χαμηλά και σπρώξτε το εμπρός / πίσω. Αν νιώσετε το παραμικρό χτυπηματάκι ή τζόγο, την έχετε βαμμένη. Κάτι δεν πάει καλά. Πηγαίνετε γρήγορα στον μάστορα. Η κατάσταση μπορεί να είναι μη αναστρέψιμη. Αν νιώθετε «γρατσούνισμα» τότε η μοτοσυκλέτα σας έχει κρυώσει. Αν ο λαιμός μαγκώνει, στρίβοντας το τιμόνι δεξιά - αριστερά, τότε έχει ψύξη. Πάρτε της ένα κασκόλ. Βοηθάει.
Ηλεκτρικό σύστημα
Τα φώτα ανάβουν; Υπέροχα. Σβήνουν κιόλας; Καταπληκτικά. Μην μας πείτε πως πατώντας την μίζα, η μοτοσυκλέτα παίρνει μπροστά… Έξοχα. Η μοτοσυκλέτα σας δεν έχει κανένα πρόβλημα. Αν έχει και υγρά στην μπαταρία, τότε είστε άρχοντας. Αν πάλι θέλετε τα φώτα σας να δείχνουν τον δρόμο και όχι τον διεθνή διαστημικό σταθμό, τότε ρυθμίστε τα μαζί με συνεπιβάτη. Αν δεν βαριέστε πάρτε μαζί σας ένα φακό και μονωτική ταινία. Αν χαλάσουν τα φώτα, δέστε τον φακό με την ταινία πάνω στο φτερό, και βουαλά. Έχετε φώτα.
Αναρτήσεις
Αν είναι μαύρες από τα λάδια, μάλλον έχετε πρόβλημα. Κάντε service. Αν πάλι δεν έχετε λεφτά και δεν σας νοιάζει, δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα. Μην σκοτίζεστε.
Συρματόσχοινα
Ελέγξτε να δουλεύουν χωρίς τριβές, ή τσακίσματα. Ρυθμίστε τα. Αγοράστε ντίζες συμπλέκτη, γκαζιού, φρένων και πάρτε τις μαζί. Δεν πιάνουν και χώρο. Πάρτε και για τους υπόλοιπους της παρέας και κεράστε τους στο ταξίδι.
Σύστημα ψύξης
Εντοπίστε διαρροές, συμπληρώστε υγρά, βεβαιωθείτε ότι το βεντιλατέρ λειτουργεί απρόσκοπτα και όταν πρέπει. Αν λειτουργεί όταν δεν πρέπει, χτυπήστε το βάναυσα μέχρι να σταματήσει. Αν σταματήσει να λειτουργεί, αλλάξτε το.
Λάδια
Όταν τα λάδια ζεσταίνονται, πεθαίνουν από θερμοπληξία. Πετάξτε τα και βάλτε καινούρια. Αν έχετε να πάτε μακριά, αλλάξτε και φίλτρο.
Φίλτρο αέρα
Αν ξέρετε που θα το βρείτε, καθαρίστε το ή αλλάξτε το προληπτικά. Ταλαιπωρείται πολύ από σκόνη και άμμο, οπότε καλύτερα να ταξιδέψετε κάπου που δεν έχει ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Space. The final frontier…
Μπουζί, βαλβίδες, εξάτμιση
Προτείνουμε την αρωγή του μάστορα, εκτός κι αν επιμένετε να τα κάνετε εσείς. Αν τώρα κλείσετε εντελώς τις βαλβίδες, ή βγάλετε το τελικό και δεν ξέρετε πώς ξαναμπαίνει, την βάψατε, εμείς σας προειδοποιήσαμε!
ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ!
Προετοιμασία της μοτοσυκλέτας
Δηλώνουμε οπαδοί της προληπτική ιατρικής. Αν το άτι σας αρρωστήσει, τότε ο Δον Κιχώτης του δεν πρόκειται να παλέψει με κανένα ανεμόμυλο. Έτσι προσέχουμε, για να έχουμε. Ένα γενικό service πριν την αναχώρηση είναι επιβεβλημένο. Η έξυπνη ερώτηση εδώ δεν είναι: Πόσο θα πάει το μαλλί; αλλά Πόσο πριν πρέπει να το κάνω; Και η έξυπνη απάντηση είναι πως πρέπει να υπολογίζετε να κάνετε τουλάχιστον 100 χλμ. μετά το service και πριν το ταξίδι, ώστε τυχόν ξεχασμένα προβλήματα ή ακόμα και κάποια λάθη του βαριεστημένου από την ζέστη μάστορα να βγουν στην επιφάνεια. Αν πάλι δεν έχετε χρόνο/λεφτά/όρεξη για ένα γενικό service, και θεωρείτε τον εαυτό σας ως τον διάδοχο του Erv Kanemoto, τότε πέστε μας που μένετε να σας φέρουμε και τις δικές μας μοτοσικλέτες να τις φτιάξετε.
Αφήνοντας τα αστεία κατά μέρος, αφού σας ευχηθούμε καλή τύχη και κάνουμε ένα τρισάγιο, ας κοιτάξουμε μαζί τα σημεία-κλειδιά που θα πρέπει να τσεκάρετε στην μοτοσικλέτα σας πριν το ταξίδι.
Ελαστικά
Το βάθος πέλματος πρέπει να είναι πάνω από 2mm. Τι πάει να πει δεν μπορείτε να μετρήσετε 2mm; Να το πάτε στον μάστορα να το μετρήσει. Αν παρόλα αυτά θέλετε μονάδα σύγκρισης, 2mm είναι περίπου όσο τρεις προβοσκίδες από θηλυκή μεσογειακή μύγα.
Φρένα
Φρενάρει το μηχανάκι; Τότε όλα καλά. Αν δεν φρενάρει, έχετε πρόβλημα και θα τσακιστείτε. Φτιάξτε τα. Πώς να τα φτιάξετε; Αλλάξτε τακάκια. Αυτό συνήθως βοηθάει. Αν το πρόβλημα συνεχίζετε, αλλάξτε υγρά. Αν πάλι δεν γίνεται τίποτα, αλλάξτε πλευρό. Όταν ξυπνήσετε, πηγαίνετε στον μάστορα. Αυτός ξέρει.
Αλυσίδα-γρανάζια
Ελέγξτε τον τζόγο της αλυσίδας με τη μοτοσικλέτα φορτωμένη. Κοιτάξτε αν η κίνηση της είναι τσαχπίνικη, κι ομοιόμορφη. Αν κολλάνε οι πείροι μεταξύ τους τότε μάλλον θέλει άλλαγμα. Αν τα γρανάζια σας δείχνουν φαφούτικα, θέλουν άλλαγμα. Είναι καλό να την λαδώσετε πριν το ταξίδι, όπως επίσης είναι καλό να την έχετε πάντα λαδωμένη. Ποτέ μην την αλευρώνετε.
Τροχοί
Ελέγξτε με τα χέρια για τζόγους στα ρουλεμάν τους. Τι είναι τα ρουλεμάν; Είναι μικρά μπιρμπιλόνια που περικλείουν ακόμα μικρότερα παπαράκια που μοιάζουν με γκαζές. Αν συνεχίσω όμως έτσι, θα φάμε την μέρα.
Λαιμός
Με τη βοήθεια ενός φίλου και την μοτοσυκλέτα στο σταντ, ώστε ο μπροστινός τροχός να βρίσκεται στον αέρα, πιάστε το πιρούνι από χαμηλά και σπρώξτε το εμπρός / πίσω. Αν νιώσετε το παραμικρό χτυπηματάκι ή τζόγο, την έχετε βαμμένη. Κάτι δεν πάει καλά. Πηγαίνετε γρήγορα στον μάστορα. Η κατάσταση μπορεί να είναι μη αναστρέψιμη. Αν νιώθετε «γρατσούνισμα» τότε η μοτοσυκλέτα σας έχει κρυώσει. Αν ο λαιμός μαγκώνει, στρίβοντας το τιμόνι δεξιά - αριστερά, τότε έχει ψύξη. Πάρτε της ένα κασκόλ. Βοηθάει.
Ηλεκτρικό σύστημα
Τα φώτα ανάβουν; Υπέροχα. Σβήνουν κιόλας; Καταπληκτικά. Μην μας πείτε πως πατώντας την μίζα, η μοτοσυκλέτα παίρνει μπροστά… Έξοχα. Η μοτοσυκλέτα σας δεν έχει κανένα πρόβλημα. Αν έχει και υγρά στην μπαταρία, τότε είστε άρχοντας. Αν πάλι θέλετε τα φώτα σας να δείχνουν τον δρόμο και όχι τον διεθνή διαστημικό σταθμό, τότε ρυθμίστε τα μαζί με συνεπιβάτη. Αν δεν βαριέστε πάρτε μαζί σας ένα φακό και μονωτική ταινία. Αν χαλάσουν τα φώτα, δέστε τον φακό με την ταινία πάνω στο φτερό, και βουαλά. Έχετε φώτα.
Αναρτήσεις
Αν είναι μαύρες από τα λάδια, μάλλον έχετε πρόβλημα. Κάντε service. Αν πάλι δεν έχετε λεφτά και δεν σας νοιάζει, δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα. Μην σκοτίζεστε.
Συρματόσχοινα
Ελέγξτε να δουλεύουν χωρίς τριβές, ή τσακίσματα. Ρυθμίστε τα. Αγοράστε ντίζες συμπλέκτη, γκαζιού, φρένων και πάρτε τις μαζί. Δεν πιάνουν και χώρο. Πάρτε και για τους υπόλοιπους της παρέας και κεράστε τους στο ταξίδι.
Σύστημα ψύξης
Εντοπίστε διαρροές, συμπληρώστε υγρά, βεβαιωθείτε ότι το βεντιλατέρ λειτουργεί απρόσκοπτα και όταν πρέπει. Αν λειτουργεί όταν δεν πρέπει, χτυπήστε το βάναυσα μέχρι να σταματήσει. Αν σταματήσει να λειτουργεί, αλλάξτε το.
Λάδια
Όταν τα λάδια ζεσταίνονται, πεθαίνουν από θερμοπληξία. Πετάξτε τα και βάλτε καινούρια. Αν έχετε να πάτε μακριά, αλλάξτε και φίλτρο.
Φίλτρο αέρα
Αν ξέρετε που θα το βρείτε, καθαρίστε το ή αλλάξτε το προληπτικά. Ταλαιπωρείται πολύ από σκόνη και άμμο, οπότε καλύτερα να ταξιδέψετε κάπου που δεν έχει ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Space. The final frontier…
Μπουζί, βαλβίδες, εξάτμιση
Προτείνουμε την αρωγή του μάστορα, εκτός κι αν επιμένετε να τα κάνετε εσείς. Αν τώρα κλείσετε εντελώς τις βαλβίδες, ή βγάλετε το τελικό και δεν ξέρετε πώς ξαναμπαίνει, την βάψατε, εμείς σας προειδοποιήσαμε!