Επειδή το γρασίδι είναι πάντα πιο πράσινο από την άλλη μεριά, ζηλεύω την αυτονομία των 30λιτρων μεγάλων (εξαιρείται η V4R γιατί με 8.5 λίτρα/100 μέση δεν πας μακριά ούτε με το 30λιτρο). Θα μου πεις τώρα ότι δεν σε έκοψε ποτέ πουθενά το 20λιτρο ντεπόζιτο και έχεις δίκιο, αλλά γιατί να έχω το "άγχος καυσίμου", συχνά βάζω πάνω από 19 λίτρα σε 20άρι ντεπόζιτο. Μπορεί να δω ότι τελικά βλακείες σκεφτόμουν αλλά αν δεν το ζήσω δεν θα μάθω. Έτσι έγινε με τα 160 άλογα, τρία χρόνια ευχαρίστησης αλλά είδα και τους περιορισμούς και τα δικά μου όρια με αυτά και απομυθοποιήθηκαν χωρίς ποτέ να πάψουν να είναι ευχάριστα. Θα μου λείψουν, αλλά χιλιάρι στριτ για μιά γρήγορη αν μου λείψει τόσο πολύ η αδρεναλίνη εύκολα βρίσκεται. Επίσης συζητάμε για συμβίωση, όχι "βγαίνει κυριακή πρωί, μπαίνει κυριακή μεσημέρι", θα πάει και για καφέ, για δουλειά, ελπίζω καμιά κοντινή με το κορίτσι (το οποίο μία φορά πήγε λίγο πιο μακριά με το XR και δεν ήθελε δεύτερη και δεν έτρεχα κιόλας), οπότε το fun factor το θέλω, αλλά δεν μπορεί να είναι μόνο fun το μηχανάκι, πρέπει να μπορεί και να τεμπελιάσει χαζεύοντας.
Οπότε τώρα λέω αν έχω 400 χιλιόμετρα (πάνω κάτω, ιδανικά πάνω) αυτονομία, μπορώ να μην σκάσω αν ο βενζινάς την έχει πέσει για σιέστα (έχει συμβεί σε οδοιπορικό Λεωνιδίου), αν το GPS κάνει λάθος στον προορισμό (Ελάτη λέμε και κλαίμε ευτυχώς δεν σπρώχναμε στο πουθενά) αν η παρέα θέλει να φτάσει το range στα 8χλμ στην Ιονία οδό και διάφορα άλλα αστεία. Επίσης αν τα έχεις αυτά ΧΩΡΙΣ τα 265 κιλά του GSADV και του TigerRPE, είναι καλύτερα.
Στο μυαλό μου πριν βγει το Norden Explorer υπήρχε σαφές πλάνο "890R/Rade" με πλευρικά πλαστικά που κάποιος έχει βγάλει για να κλείνουν το κενό (μετά έγινε εργοστασιακά), όλη η απόλαυση χωρίς τα λιπαρά και τις θερμίδες. Tώρα μας χάλασε η συνταγή γιατί σχεδόν ίδιο μηχανάκι με λουκ τοπμόντελ (πλην γυαλιστερών μαύρων infill στο φέρινγκ) το κοιτάς και ταξιδεύεις και δεν είναι πορτοκαλί (το λατρεύει η μικρή, το σιχαίνεται η μεγάλη, δεν έχει καβαλήσει το 950 ούτε στατικά).
Η άφρικα μπήκε σφήνα λόγω acerbis που κάνει και την "μικρή" σαν την "μεγάλη" χωρίς τα επιπλέον 15 κιλά και λόγω ροπής από τις 1800 στροφές που σε κάθε συνθήκη δουλεύει και βολεύει. Δεν την έχω οδηγήσει, μπορεί να είναι μπαούλο στο δρόμο, στα βίντεο φαίνεται καλή (όλα φαίνονται καλά στα βίντεο, δεκτό). Η πραγματική διαφορά βάρους ανάμεσα σε άφρικα οποιοδήποτε μοντέλο και 901/890 θα είναι μεγαλύτερη από ότι γράφει ο κατάλογος γιατί δεν χρειάζονται σιδεριές, το οποίο είναι θέμα φέτος λόγω τραυματισμού μου, με ζορίζει ακόμα και το 950 όταν ανεβαίνει στο διπλό σταντ. Εκτός από το πως είναι στο δρόμο πρέπει να δω και χαζά πρακτικά ζητήματα και δεν ξέρω αν θα περιμένω ως το καλοκαίρι του 2024 για να είμαι εντελώς καλά.