Εγκατάσταση νέων γραμμών για φώτα
Από την έρευνα που έχω κάνει και κυρίως από την επίσκεψή μου στην Aurora (ευχαριστώ και πάλι τον Δημήτρη
640 Armageddon ), το φωτιστικό σώμα που ξεχώρισα… by far, που λένε και στο χωριό, είναι
η σειρά Squadron της Baja Designs. Ένας ακριβός προβολέας είν' αλήθεια, αλλά και εντυπωσιακός συνάμα. Αντίστοιχης ποιότητας είναι και
τα SS3 της Diode Dynamics. Μάλιστα για τα τελευταία, ένας τύπος ονόματι
Bob Mac στο fb κατασκευάζει μια βάση για την τοποθέτηση δύο τέτοιων προβολέων στη μάσκα του 640, σε αντικατάσταση των εργοστασιακών φωτιστικών σωμάτων. Σούπερ θα πει κάποιος, όμως μια τέτοια ολοκληρωμένη λύση ξεπερνάει τα 500+ ευρώ… στην καλύτερη περίπτωση!
(φωτογραφία από fb)
Ελλείψει χρημάτων ακόμα και για την ενδιάμεση λύση που θα υλοποιήσω σε.. δεύτερη φάση, δηλαδή την αντικατάσταση μόνο του ενός προτζέκτορα του 640, αυτού
της μεσαίας σκάλας (low beam), με έναν Squadron Driving Combo, αποφάσισα σε πρώτη φάση να εγκαταστήσω δύο νέες γραμμές απευθείας από την μπαταρία για τα εμπρός φωτιστικά σώματα, όπως φαίνεται και στο διάγραμμα της προηγούμενης ανάρτησης.
Πράγματι στην εργοστασιακή εγκατάσταση
ένα μόνο παροχικό καλώδιο 1,5mm2 (στην καλύτερη, μπορεί και 1mm2) τροφοδοτεί και τους δύο προβολείς των 55W έκαστος (high + low beam) συν τη "ψείρα" (parking light) συν τα πίσω φώτα (rear + license lights), και μάλιστα
απευθείας χωρίς ρελέ, περνώντας στο μεταξύ από τους διακόπτες σε αριστερό και δεξί γκριπ και από την αντίστοιχη λυχνία στο ταχύμετρο! Αυτό δημιουργεί μια φυσιολογική πτώση τάσης (διορθώστε με οι ηλεκτρολόγοι, αν κάνω λάθος) και μια φυσιολογική φθορά συν τω χρόνω στο όλο κύκλωμα, τα οποία αιτιολογούν σε ένα βαθμό τη μειωμένη απόδοση των φωτιστικών σωμάτων του 640, όπως γράφεται και στο νετ.
Η λύση, την οποία δε σκέφτηκα φυσικά πρώτος εγώ, είναι η τροφοδότηση των προβολέων απευθείας από τη μπαταρία με καλώδια μεγαλύτερης διατομής, με μόνη παρεμβολή την εγκατάσταση ενός ρελέ σε κάθε γραμμή, που θα ελέγχεται (και μόνο) από το υπάρχον κύκλωμα. Εξηγούμαι…
Εγκατέστησα δύο νέες γραμμές με καλώδια 2,5mm2 (μια ξεχωριστή σε κάθε φωτιστικό σώμα), οι οποίες ασφαλίζονται αυτόνομα στο αρχικό τμήμα τους. Αυτά τα τμήματα καλωδίου με ενσωματωμένη την ασφάλεια τα βρίσκει κανείς στα καταστήματα με ηλεκτρολογικό υλικό αυτοκινήτων που είπα παραπάνω (για διάφορες διατομές καλωδίων πιστεύω). Προσέξτε την φώτο παρακάτω του καλωδίου που χρησιμοποίησα, ότι η ασφάλεια είναι μικρότερη σε μέγεθος από τις κλασσικές της ασφαλειοθήκης. Τέλος οι ασφάλειες που τοποθετήθηκαν είναι 10Α καθώς έπρεπε >4.6=55W/12V.
Η σύνδεση τώρα με τον θετικό πόλο της μπαταρίας γίνεται με έναν ακροδέκτη-δακτύλιο στην εκκίνηση κάθε καλωδίου, είτε με την ενσωμάτωσή τους στον ακροδέκτη του κεντρικού (κόκκινου) "hot" καλωδίου που τη συνδέει με το ρελέ της μίζας (start relay). Έπραξα το δεύτερο, καθώς ήθελα να αντικαταστήσω το εν λόγω (κόκκινο) καλώδιο που είχε φθορές.
Τα δύο νέα καλώδια "συναντιούνται" μετά το φιλτροκούτι και τρέχουν εντός πλεχτού μακαρονιού στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας (βλ. διάγραμμα) για να καταλήξουν εμπρός στην "τρίαινα" της μάσκας και σε ένα ρελέ των 12V και 20Α το καθένα, απ' όπου τροφοδοτείται ο κάθε προβολέας (η "ψείρα" 2W παίρνει όπως πριν από την ήδη υφιστάμενη παροχή χωρίς ρελέ).