Juohmaru!
Μέλος
- Όνομα
- Αλέξανδρος
- Μοτό
-
S2R1000
Meoni
Το μοχλικό τώρα...
Το μοχλικό χρησιμοποιείται ως σημείο άρθρωσης του πλαισίου μέσω των λεγόμενων dogbones, του ψαλιδιού και του κάτω μέρους του αμορτισέρ, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία λίγο πριν αφαιρεθεί από τη μοτοσυκλέτα.
Και αφού αφαιρέθηκε....
Στο λεπτότερο σημείο του μοχλικού, εκεί που υπάρχει και η υποδοχή για γρασσαδόρο, φωλιάζει το εξάρτημα #54203083050 (Hinge bearing blasted), ένα είδος εδράνου ή σφαιρικού ρουλεμάν (ball-joint), που έχει σταματήσει να διατίθεται από την ΚΤΜ. Οι άλλες δύο θέσεις κρύβουν από ζευγάρι η κάθε μία βελονοειδών ρουλεμαν (needle bearings) με εμπορικό κωδικό ΗΚ 2016, που μπορεί να βρει κανείς εύκολα στην Αθήνα (πχ στην SKF, Σπ.Πάτση και Καβάλας) σημαντικά φθηνότερα απ' ότι τα κοστολογεί η ΚΤΜ.
Η εξαγωγή των παραπάνω γίνεται χρησιμοποιώντας κατάλληλα νούμερα από... καρυδάκια και σχετικά εύκολα αν υπάρχει μια μέγγενη. Πιο συγκεκριμένα, και αφού πρώτα αφαίρεσα τους εκατέρωθεν αποστάτες και το σωλήνα (μανίκι) που παρεμβάλεται των ρουλεμάν και του άξονα, χρησιμοποίησα από τη μία πλευρά ένα μακρύ 18άρι καρυδάκι, το φαρδύτερο που χωρούσε δηλαδή στο άνοιγμα κάθε θέσης του μοχλικού ώστε να πιέσει σπρώχνοντας το εξωτερικό κέλυφος των βελονοειδών ρουλεμάν για να βγουν (και όχι το εσωτερικό αυτών γιατί θα τα διέλυε), ενώ από την άλλη πλευρά ένα 27άρι, που να πιάνει περιμετρικά στο άνοιγμα της κάθε θέσης και να δίνει χώρο στα ρουλεμάν να βγουν από το μοχλικό.
Η ίδια ακριβώς διαδικασία ακολουθείται και για την τρίτη θέση του μοχλικού, εκεί όπου υπάρχει το ball-joint, με τη διαφορά ότι εδώ δεν υπάρχει "μανίκι", άλλωστε δεν περνάει άξονας απλά μια βίδα που αρθρώνει το κάτω μέρος του αμορτισέρ. Οι αποστάτες οι ίδιοι είναι που προεκτείνονται προς το εσωτερικό και βρίσκονται σε επαφή με τον απέναντι.
Στην αντίστοιχη δε θέση του σκελετού, όπου αρθρώνονται τα dogbones που αναφέραμε παραπάνω και φαίνονται στο σχέδιο που παραθέτω, η διαδικασία διαφοροποιείται λίγο λόγω του ότι η μέγγενη... δε βολεύει! Εδώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια 10άρα ντίζα με αντίστοιχα παξιμάδια και ροδέλες 20mm (εννοείται ότι το ίδιο μπορεί να γίνει και στις άλλες περιπτώσεις αν δεν υπάρχει μέγγενη). Εδώ τα βελονοειδή ρουλεμάν είναι τύπου ΗΚ 1816 και βγαίνουν και τα δύο μαζί αναγκαστικά από δεξιά προς αριστερά, λόγω μιας οπής που υφίσταται γι' αυτό το λόγο στη δεξιά πλευρά του πλαισίου.
Επειδή δεν χωράει από αριστερά καρυδάκι "υποδοχής", μόλις τα ρουλεμάν φτάσουν στο αριστερό χείλος της φωλιάς, μπαίνει στο 18αρι καρυδάκι από δεξιά προέκταση 1/2'' και... δουλεύει ματσόλα! Η νύχτα μας πήρε...
To be continued...
Το μοχλικό χρησιμοποιείται ως σημείο άρθρωσης του πλαισίου μέσω των λεγόμενων dogbones, του ψαλιδιού και του κάτω μέρους του αμορτισέρ, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία λίγο πριν αφαιρεθεί από τη μοτοσυκλέτα.
Και αφού αφαιρέθηκε....
Στο λεπτότερο σημείο του μοχλικού, εκεί που υπάρχει και η υποδοχή για γρασσαδόρο, φωλιάζει το εξάρτημα #54203083050 (Hinge bearing blasted), ένα είδος εδράνου ή σφαιρικού ρουλεμάν (ball-joint), που έχει σταματήσει να διατίθεται από την ΚΤΜ. Οι άλλες δύο θέσεις κρύβουν από ζευγάρι η κάθε μία βελονοειδών ρουλεμαν (needle bearings) με εμπορικό κωδικό ΗΚ 2016, που μπορεί να βρει κανείς εύκολα στην Αθήνα (πχ στην SKF, Σπ.Πάτση και Καβάλας) σημαντικά φθηνότερα απ' ότι τα κοστολογεί η ΚΤΜ.
Η εξαγωγή των παραπάνω γίνεται χρησιμοποιώντας κατάλληλα νούμερα από... καρυδάκια και σχετικά εύκολα αν υπάρχει μια μέγγενη. Πιο συγκεκριμένα, και αφού πρώτα αφαίρεσα τους εκατέρωθεν αποστάτες και το σωλήνα (μανίκι) που παρεμβάλεται των ρουλεμάν και του άξονα, χρησιμοποίησα από τη μία πλευρά ένα μακρύ 18άρι καρυδάκι, το φαρδύτερο που χωρούσε δηλαδή στο άνοιγμα κάθε θέσης του μοχλικού ώστε να πιέσει σπρώχνοντας το εξωτερικό κέλυφος των βελονοειδών ρουλεμάν για να βγουν (και όχι το εσωτερικό αυτών γιατί θα τα διέλυε), ενώ από την άλλη πλευρά ένα 27άρι, που να πιάνει περιμετρικά στο άνοιγμα της κάθε θέσης και να δίνει χώρο στα ρουλεμάν να βγουν από το μοχλικό.
Η ίδια ακριβώς διαδικασία ακολουθείται και για την τρίτη θέση του μοχλικού, εκεί όπου υπάρχει το ball-joint, με τη διαφορά ότι εδώ δεν υπάρχει "μανίκι", άλλωστε δεν περνάει άξονας απλά μια βίδα που αρθρώνει το κάτω μέρος του αμορτισέρ. Οι αποστάτες οι ίδιοι είναι που προεκτείνονται προς το εσωτερικό και βρίσκονται σε επαφή με τον απέναντι.
Στην αντίστοιχη δε θέση του σκελετού, όπου αρθρώνονται τα dogbones που αναφέραμε παραπάνω και φαίνονται στο σχέδιο που παραθέτω, η διαδικασία διαφοροποιείται λίγο λόγω του ότι η μέγγενη... δε βολεύει! Εδώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια 10άρα ντίζα με αντίστοιχα παξιμάδια και ροδέλες 20mm (εννοείται ότι το ίδιο μπορεί να γίνει και στις άλλες περιπτώσεις αν δεν υπάρχει μέγγενη). Εδώ τα βελονοειδή ρουλεμάν είναι τύπου ΗΚ 1816 και βγαίνουν και τα δύο μαζί αναγκαστικά από δεξιά προς αριστερά, λόγω μιας οπής που υφίσταται γι' αυτό το λόγο στη δεξιά πλευρά του πλαισίου.
Επειδή δεν χωράει από αριστερά καρυδάκι "υποδοχής", μόλις τα ρουλεμάν φτάσουν στο αριστερό χείλος της φωλιάς, μπαίνει στο 18αρι καρυδάκι από δεξιά προέκταση 1/2'' και... δουλεύει ματσόλα! Η νύχτα μας πήρε...
To be continued...