Σκληρότερο ελατήριο σε ένα αμορτισέρ που ήδη έχει ελάχιστη απόσβεση επαναφοράς;
Πολύ κακή επιλογή που δεν δουλεύει ούτε καν σε πολύ μικρότερης διαδρομής αμορτισέρ.
Όταν με 350 αλλάζει όλο το πίσω, δεν βλέπω γιατί να δώσει κάποιος 100+ για ένα ελατήριο.
Εγώ και άλλοι 10 που οδήγησαν το crf250 rally που το είχα κάνει, δεν είχαν την ίδια άποψη μαζί σου (και δεν είναι άπειροι οδηγοί).
Νομιζω οτι και οι δυο δικιο εχετε! Και εξηγω:
Οταν εχουμε ενα αμορτισερ με ενα πολυ μαλακο ελατηριο με πολυ γρηγορες αποσβεσεις τοτε συμβαινουν τα εξης
Σε πολυ χαλαρους ρυθμους οδηγησης το πισω μερος περναει τα παντα χωρις σχεδον να καταλαβει τιποτα ο αναβατης και μαλιστα σχεδον χωρις κανενα χτυπημα στη μεση Μαγικο χαλί!
Οταν ομως ο ρυθμος της οδηγησης ανεβει περαν του ..."οδηγω και σε σκεφτομαι" τοτε
Αν εχουμε το μαμα ελατηριο οπου υπαρχουν απανωτα αποτομα μικρα κοφτα σαμαρακια, μικρες κοφτες λακουβες, πετρες, κλπ μικρα εμποδια, ο πισω τροχος θα βρισκεται σχεδον συνεχως στον αερα Γιατι το ελατηριο θα μενει συνεχως συμπιεσμενο (γρηγορη αποσβεση συμπιεσης+μαλακο ελατηριο) μην εχοντας ετσι επαρκη διαδρομη για την αποροφηση των συνεχομενων ανωμαλιων
Σε μεγαλα, ομως "γλυκα", βαθουλωματα του εδαφους που απεχουν και αρκετα μεταξυ τους εκει το ελατηριο προλαβαινει να εκτονωθει αλλα συνηθως οχι τελειως (γρηγορη αποσβεση επαναφορς+μαλακο εκατηριο) γιατι το προλαβαινει το επομενο εμποδιο, λακουβα, ή οτι αλλο Αλλα ακομα και αν εκτονωθει πληρως η απωλεια προσφησης θα ειναι στιγμιαια
Αν τωρα βαλουμε στο ιδιο αμορτισερ ενα σωστο για τα κιλα μας ελατηριο και αρα πολυ πιο σκληρο απο αυτο της χοντα τοτε
Στην πρωτη περιπτωση ο πισω τροχος σαφως θα παταει καλυτερα αφου δεν θα τερματιζει η διαδρομη ευκολα και την οποια δυνατη ή και την πληρη εκτονωση του ελατηριου θα την προλαβαινει το αμεσως επομενο κοφτο εμποδιο (πιο σκληρο ελατηριο+γρηγορη αποσβεση συμπιεσης)
Στην δευτερη ομως περιπτωση των ομαλων γρηγορων λακουβων τα πραγματα μπορουν να εξελιχθουν πολυ ασχημα αφου η αποτομη και πληρης εκτονωση του ελατηριου με αποτομη και μεγαλη απωλεια προσφησης ειναι σιγουρο οτι αργα ή γρηγορα θα συμβει (πιο σκληρο ελατηριο+γρηγορη αποσβεση επαναφορας)
Ολα αυτα βεβαια στην θεωρια γιατι στην πραξη υπαρχουν απειροι συνδοιασμοι πιθανων ανωμαλιων, κλισεων, ολισθηροτητας, στροφων, ευθειων, τεραιν, τροπου οδηγησης κλπ, κλπ, κλπ
Και για να περπλακουν ακομα περισσοτερο τα πραγματα βαλτε στην εξισωση και το επιπλεον αμορτισερ που εχουμε οταν οδηγαμε ορθιοι που ειναι ...τα ποδια μας