ΨΥΞΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΗΚΤΙΚΑ

Reinmeister

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
SUZUKI GSX 1000S 2018
Ένα άρθρο που είχα γράψει πρίν μερικά χρόνια το οποίο θεωρώ πολύ χρήσιμο,έτσι ώστε ο εκάστοτε έμπορος να μην σας πουλάει φούμαρα...Σε κάποια άλλη φάση θα σας γράψω και για τον σωστό τρόπο αλλαγής ψυκτικού υγρού καθώς και τον σωστό καθαρισμό του κυκλώματος...

Τα περισσότερα αντιπηκτικά λοιπόν, εδώ και αρκετά χρόνια, είναι αιθυλενογλυκόλες...
το σκεπτικό...

Η αιθυλενογλυκόλη είναι μια αλκοόλη η οποία έχει χαμηλότερο σημείο πήξεως και αντίστοιχα
υψηλότερο σημείο βρασμού σε σχέση με το νερό... αναμεμιγμένη με αυτό αυξάνει το εύρος
θερμοκρασιών ακόμη περισσότερο, κάτι που κάνει την χρήση της ιδανική στο κυκλώματα ψύξεως των
οχημάτων…

Η αιθυλενογλυκόλη έχει μεν υψηλότερο σημείο βρασμού από το νερό, αλλά χαμηλότερη
θερμοχωρητικότητα που σημαίνει ότι ως ψυκτικό μέσο είναι χειρότερη από το νερό... βεβαία λόγω του
εύρους θερμοκρασιών που καλύπτει θεωρείται ως ιδανική μέση λύση...

Με απλά λογία... όταν βράζει ο τόπος με σκέτο αποσταγμένο του θεούλη ο κινητήρας μας δουλεύει
σαφώς ψυχρότερα εφόσον φυσικά το κύκλωμα μας είναι σε άψογη κατάσταση χωρίς την παραμικρή
διαρροή που θα του έριχνε την πίεση χαμηλώνοντας αντιστοίχως και το σημείο βρασμού του
νερού...

Καλύψαμε το κομμάτι κρύου ζεστής... χονδρικα…

Στην συνεχεία έχουμε το θέμα διάβρωσης, μια και το νερό έχει την τάση να οξειδώνει-διαβρώνει τα
μέταλλα με τις γνώστες σε όλους μας συνέπειες...

Η λύση λοιπόν είναι η προσθήκη αναστολέων διάβρωσης...
Οι συνήθεις ύποπτοι είναι το πυρίτιο και το φωσφορικό άλας οι οποίοι δημιουργούν ένα
προστατευτικό στρώμα στα μέταλλα εμποδίζοντας έτσι την διάβρωση...
Ακριβώς επειδή αναλώνονται στην δημιουργία προστατευτικού στρώματος επιβάλλεται η
αντικατάσταση τους κάθε δυο χρόνια…

Κάθε κατασκευαστής αναλόγως χωράς χρήσης του προϊόντος του προτείνει και συγκεριμένα
αντιπηκτικά που τα βαφτίζει με διάφορους τύπους οι οποίοι δεν μας ενδιαφέρουν σε αυτή την
παρουσίαση…Αυτό που μας ενδιαφέρει όμως πολύ είναι τι συνιστά αυτή τους ακριβώς την
διαφοροποίηση…

Οι αναστολείς διάβρωσης…
Στην Αμερική χρησιμοποιούνται και οι δυο τύποι που αναφέρονται πιο πάνω με αντιπηκτικά με
πυρίτιο, είτε φωσφορικό άλας, είτε συνδυασμό των δυο…
Στην Ασία αυστηρότατα μόνο πυριτίου και στην Ευρώπη μόνο φωσφορικού άλατος…
όσο περίεργο κι αν ακούγεται ο λόγος είναι η ποιότητα νερού της κάθε ηπείρου…
Για παράδειγμα, στην Ευρώπη που έχει νερό πλούσιο σε ασβέστιο και μαγνήσιο τα αντιπηκτικά με
αναστολέα διάβρωσης το φωσφορικό άλας δημιουργούν πρόβλημα διότι αυτό αντιδρά με το
μαγνήσιο και το ασβέστιο δημιουργώντας φωσφορικό μαγνήσιο και αντίστοιχα φωσφορικό ασβέστιο
το οποίο προκαλεί βλαπτικές επικαθίσεις στα μέταλλα καθιστώντας πλημμελή την κυκλοφορία του
υγρού κατ επέκτασιν και τη ψύξη του κινητήρα…

Το αντίθετο συμβαίνει στην Ασία…

Εδώ και λίγα χρόνια οι χημικοί έχουν προσπαθήσει και έχουν βρει λύση στην δημιουργία
«παγκόσμιων» αντιπηκτικών που μπορούν να λειτουργήσουν ανεξαρτήτως ποιότητος νερού και
αποτελούνται από την σταθερή μας αιθυλενογλυκόλη και έχουν οργανικούς αναστολείς διάβρωσης
οι οποίοι δεν δημιουργούν προστατευτικό στρώμα στα μέταλλα όπως οι ανόργανοι που περιγράψαμε
παραπάνω αλλά αντιδρούν χημικά με τα μέταλλα εμποδίζοντας την διάβρωση…

ΣυνοψΊζοντας…

Εμείς οι Έλληνες λοιπόν πρέπει να χρησιμοποιούμε αντιπηκτικά που είτε έχουν αναστολέα διαβρωσης__
το πυρίτιο, είτε είναι οργανικά όποτε είμαστε κομπλέ…
Οπότε…Αγοράζετε ότι γράφει στην ταμπέλα silicate, είτε ακουμπάτε κάτι παραπάνω και αγοράζετε ότι
γράφει είτε organic είτε OAT…
Το δεύτερο πλεονέκτημα των οργανικών, πέραν της συμβατότητας τους με κάθε νερό είναι ότι είναι
μακράς διάρκειας και δεν χρειάζονται αντικατάσταση όπως τα «απλά»...
Επίσης επειδή είμαστε κατά βάση ζεστή χωρά οι αναλογία κάλο είναι να φτάνει έως και 40%
αντιπηκτικό με το υπόλοιπο νερό για καλύτερη ψύξη… Όσοι ζείτε βόρεια με χαμηλές θερμοκρασίες δουλεύετε 50-50

Reinmeister...
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Πολύ ωραίο το θέμα σου σύντροχε και πολύ κατατοπιστικό
 

Reinmeister

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
SUZUKI GSX 1000S 2018
Βούλης ΜΟΝΟ!
Ακαδημαϊκά και μόνο, οι 127 βαθμοί στα 2 bar δεν μας λένε κάτι μια και τα κυκλώματα δουλεύουν περίπου στο 1 bar...Ακαδημαϊκα φυσικά όπως είπα μια κι αν φτάσει εκεί το ψυκτικό θα έχει ήδη γίνει η ζημιά...Προσωπικά προτιμώ το οργανικό valeo (ροζ g12 ++) μια και ήταν το μόνο που με θερμοκρασία 115 βαθμών σε xr 650 r (δεν έχει βελτιλατέρ) δεν έβραζε για κανέναν λόγο...

Γιατί έχει σημασία το νερό κάθε χώρας;
Αφού βάζουμε αποσταγμένο που είναι ίδιο παντού.
ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως οι κατασκευαστές οχημάτων όπως και ψυκτικών υγρών χρησιμοποιούν νερό βρύσης στα ψυκτικά τους...Το αποσταγμένο δεν συμφέρει ούτε οικονομικά ούτε πρακτικά...Κατά συνέπεια όλα τα κυκλώματα έχουν "μολυνθεί"...Απεσταγμένο χρησιμοποιούν μόνο όσοι κάνουν μόνοι τους μίξη πρώτης ύλης με νερό και αυτοί είναι λίγοι...
 

Reinmeister

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
SUZUKI GSX 1000S 2018
Τώρα έφαγα φλασια με το nick σου και που άνοιξες τεχνικό θέμα. Στο moto.gr ήσουν? Σε κάποιο φόρουμ σε θυμάμαι χρόνια.
Σε αυτό και σε πολλά ακόμη ελλάδας και εξωτερικού...Ο ίδιος ψωνισμένος ξινός ξερόλας...:D
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Ένας φίλος αγόρασε ένα Tiger 955 του 2003 με 40.000 πραγματικά χιλιόμετρα και σε άριστη κατάσταση παρά την ηλικία του.
Παρουσίασε διαρροή παραφλού από την φλάντζα. Χθές το λύσανε στο συνεργείο και πήγα και εγώ να δω.
Οι φλάντζα ήταν γεμάτη επικαθίσεις από σκουριές και είχαν κλείσει σχεδόν όλες οι τρύπες που περνάει το νερό. Ο μάστορας είπε ότι μάλλον δεν είχε αλλάξει ποτέ το παραφλού ο παλιός ιδιοκτήτης και δεν είχε γίνει ποτέ καθαρισμός του κυκλώματος.
Αν δεν το βλεπα, δεν θα το πίστευα.
Βέβαια χρειάστηκαν 20 χρόνια για να καταντήσει έτσι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Ένας φίλος αγόρασε ένα Tiger 955 του 2003 με 40.000 πραγματικά χιλιόμετρα και σε άριστη κατάσταση παρά την ηλικία του.
Παρουσίασε διαρροή παραφλού από την φλάντζα. Χθές το λύσανε στο συνεργείο και πήγα και εγώ να δω.
Οι φλάντζα ήταν γεμάτη επικαθίσεις από σκουριές και είχαν κλείσει σχεδόν όλες οι τρύπες που περνάει το νερό. Ο μάστορας είπε ότι μάλλον δεν είχε αλλάξει ποτέ το παραφλού ο παλιός ιδιοκτήτης και δεν είχε γίνει ποτέ καθαρισμός του κυκλώματος.
Αν δεν το βλεπα, δεν θα το πίστευα.
Βέβαια χρειάστηκαν 20 χρόνια για να καταντήσει έτσι.
κρίμα το μοτεράκι, ελάχιστα χλμ και αμέλεια σε ένα πράγμα που δεν κοστίζει πολύ αλλά προκαλεί ζημιές.
 

Turtle

Μέλος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Transalp 650 05
Πολύ ωραία η ανάλυση. Μια ερώτηση για να καταλάβω. Το υγρό που βάζετε στο ψυγείο το βάζετε σε κάποια αναλογία με απιονισμένο νερό;
 

Reinmeister

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
SUZUKI GSX 1000S 2018
Πολύ ωραία η ανάλυση. Μια ερώτηση για να καταλάβω. Το υγρό που βάζετε στο ψυγείο το βάζετε σε κάποια αναλογία με απιονισμένο νερό;
Την γράφω στο τέλος του άρθρου...
 

Turtle

Μέλος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Transalp 650 05
Την γράφω στο τέλος του άρθρου...
Δηλαδή όταν θα ξανά αλλάξω υγρό καλά θα ήταν να βάλω και απιονισμένο νερό, κάτι το οποίο δεν κάνω μέχρι στιγμής σωστά;
 

nickaoua11

Μέλος
Περιοχή
Middle Earth
Όνομα
Nikos
Μοτό
990adve
Δηλαδή όταν θα ξανά αλλάξω υγρό καλά θα ήταν να βάλω και απιονισμένο νερό, κάτι το οποίο δεν κάνω μέχρι στιγμής σωστά;
Αν το ψυκτικό είναι έτοιμο προς χρήση δε κάνεις κάτι. Είναι ήδη αραιωμένο.

Αν είναι συμπυκνωμένο πρέπει να το αραιώσεις μόνος σου με απιονισμένο νερό σε αναλογία 50/50 ή 60/40.

Της BMW που είχα πάρει κάποτε ας πούμε το αναφέρει πάνω στο μπουκάλι ότι θα πρέπει να αραιωθεί κατά 50/50.
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Αφού το έχεις ψάξει το θέμα, για πες και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να καθαρίσουμε το κύκλωμα ψύξης από τις επικαθίσεις.
Προτείνεις κάποιο καθαριστικό από αυτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο;
 

KTiNoS

Μέλος
Όνομα
Athanassiou Nikos
Μοτό
XT 600 sm TDM 900
Βούλης ΜΟΝΟ!
O Βούλης είναι Ελληνική εταιρεία κι έχει πολλά προϊόντα
Γουστάρω να στηρίζω Ελληνικά (όχι για λόγους εθνικισμού)

Τον γνώρισα με το φανταστικό προϊόν... Πιτσίλ!!!!
Καθαριστικό παρμπρίζ!
Γέλασα αλλά μετά είπε ώπα!
Ωραίο το πιτσίλ!
 
Top Bottom