Ενδιαφέρον θέμα.
Καταρχήν να αναφέρουμε πως το σασμάν στις μοτοσυκλέτες δεν έχει συγχρονιζέ. Αυτό σημαίνει πώς τα γρανάζια κουμπώνουν ασύγχρονα και δεν είναι η ίδια διαδικασία με το αυτοκίνητο που πρέπει να πατήσουμε καλά τον συμπλέκτη έτσι ώστε να θηλυκώσει σωστά το συγχρονιζέ και χωρίς να δαγκώσει που λέμε. Πάει το πρώτο σκέλος που αφορά την φθορά του σασμάν όσο αφορά την διαδικασία αλλαγής της ταχύτητας.
Στο καθαρά θέμα συμπλέκτη τώρα. Στο 99% των μοτοσυκλετών με συμπλέκτη (πλην BMW με σύστημα δίσκο πλατώ όπως τα μεγάλα GS που ισχύει ότι με τα αυτοκίνητα και σε κάτι Ducati και συναφή με ξηρό συμπλέκτη) έχουμε ένα πολύδισκο σύστημα μέσα σε κολύμπα λαδιού. Για όποιον δεν είναι εξοικοιωμένος πώς λειτουργεί το σύστημα εδώ θα καταλάβει
Συνεπώς υπάρχει η πλάκα πίεσης με τα ελατήρια που πιέζει το σύστημα του πολύδισκου. Τραβώντας τον συμπλλεκτη χαλαρώνουμε την πίεση στα υλικά τριβής και αλλάζουμε πιο εύκολα ταχύτητα.
Το ακριβές σημείο αποσύμπλεξης μπορεί να διαφέρει απο μηχανή σε μηχανή και μάλιστα σχεδόν όλες οι μηχανςέ εχουν ρυθμιζό,ενη μανέτα συμπλέκτη οπότε μεταβάλλεται και απο εκεί αυτό το χαρακτηριστικό.
Αν μπορέσεις σαν αναβάτης να βρεις το σημείο ακριβώς που δεν έχουν επαφή τα υλικά τριβής μεταξύ τους είτε αυτό είναι στο 1/3 της διαδρομής, είτε στο 1/2 κλπ τότε μπορείς να κάνεις αλλα΄γη ταχύτητας με μηδενική φθορά. Συνήθως πατάμε μέχρι τέρμα για να είμαστε σίγουροι. Στη πράξη και μέχρι τη μέση να το παμε στις περισσότερες μοτοσυκλέτες έχει αποσυμπλέξει. Απο εκεί και έπειτα αν κάποιος κάνει συχνά αλλαγες με τα υλικά τριβής να πατινάρουν μεταξύ τους θα μειώσει την διάρκεια ζωής τους και γενικά επιβαρύνει κάπως την μετάδοση με αχρείαστες αντίρροπες δυνάμεις