Το θέμα των εργαλείων είναι μεγάλο, σύνθετο και δύσκολο!
Δεν μπορείς να προβλέψεις τα πάντα και αν είσαι πολύ οργανωτικός ο όγκος θα είναι τέτοιος που θα σου δυσκολέψει τη ζωή σε ένα τέτοιο ταξίδι.
Εγώ έχω προσπαθήσει κι έχω μια πλήρη συλλογή από εργαλεία μαζί με 2 μανέτες και ένα συρματόσχοινο με σφικτηράκια, 2 σαμπρέλες, 1 fast, 1 κομπρεσεράκι, 1 μπουζί κ.τ.λ. Όλα αυτά τα παίρνω σε μορφή συνεπιβάτη -δεμένα στη σέλα και στη σχάρα- στις χωμάτινες εξορμήσεις.
Πίστεψε με, το να στήσεις μια σωστή συλλογή που να είναι ποιοτική και ματζόβολη είναι δύσκολη υπόθεση και αν το ανοίξουμε σαν θέμα (Εργαλεία Μοτό) από μόνο του πολύ σύντομα θα ξεπεράσει τις 100 σελίδες.
Υπάρχουν "έξυπνα" εργαλεία που κάνουν καλύτερα την εργασία -σε σχέση με άλλα- για την οποία έχουν προοριστεί, όπως υπάρχουν εργαλεία που κάνουν διπλές δουλειές. Πρέπει όμως να πιάνουν τα χέρια σου για να επεκταθείς τόσο.
Είναι μια γεύση αλλά και αυτά τα έχω εμπλουτίσει/διαμορφώσει ακόμη καλύτερα από τότε που έβγαλα τις φωτογραφίες. Η μεταφορά τους σε ένα τέτοιο ταξίδι καταλαμβάνει πολύ χώρο. Καλό είναι να μοιραστείτε αυτόν τον όγκο μεταξύ σας και πάλι όμως θέλει πολύ μελέτη γιατί πάντα "διαφορετικές" μηχανές έχουν "διαφορετικά" ιδιαίτερα σημεία (π.χ. μέγεθος μπουζί).
Εγώ 2 μήνες πριν το ταξίδι θα άλλαζα ντίζα συμπλέκτη και μπουζί και τα παλιά θα τα είχα μαζί μου για ανταλλακτικά.
Πέρα από τα παραπάνω που για μένα είναι το ιδανικό μεν αλλά μαζί φέρνει και το πρόβλημα του επιπλέον όγκου & βάρους, θα μου επιτρέψεις να σου δώσω μερικές απλές συμβουλές καίριας σημασίας και κατά σειρά προτεραιότητας (που πιθανά βέβαια έχεις ήδη σκεφτεί).
Δε ξέρω να σου πω για Αλβανία, πρώην Γιουγκοσλαβία και για Ουγγαρία, ξέρω όμως να σου πω από εμπειρία μου σε άλλες χώρες (π.χ. Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Αυστρία, Γερμανία, Τσεχία) και αν προσέξεις αυτά λίγο-πολύ θα είσαστε καλά προστατευμένοι παντού.
1ον. Ευρωπαϊκή κάρτα υγείας. ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ.
Θα κάνετε αίτηση στο Ασφαλιστικό σας ταμείο το αργότερο τον Απρίλιο (σε πολλές περιπτώσεις η έκδοση για το πλαστικό σώμα της κάνει ένα 2μηνο να εκδοθεί). Αν και σου δίνουν ένα κολόχαρτο σε μορφή βεβαίωσης η εμπειρία μου έχει δείξει πως αυτό το κολόχαρτο δεν το αναγνωρίζουν και αν -χτύπα ξύλο- συμβεί κάτι θα ταλαιπωρηθείτε πολύ! Είναι η σημαντικότερη κίνηση που ΠΡΕΠΕΙ να κάνετε. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης αν δεν έχεις αυτό πρέπει να έχεις μια πιστωτική κάρτα που να δείχνει πιστωτικό όριο αρκετών χιλιάδων ευρώ, αλλιώς ούτε την είσοδο του νοσοκομείου δε θα δείτε. Είπαμε, χτύπα ξύλο και εύχομαι να μη χρειαστεί να με θυμηθείτε ποτέ.
2ον. Επαναπατρισμός Μοτό.
Όσοι από την ομάδα μπορείτε προσθέστε στο ασφαλιστήριο της μοτοσυκλέτας σας την δυνατότητα επαναπατρισμού της σε περίπτωση ακινησίας της. Συνήθως έχει ένα επιπλέον κόστος 20€ στο ασφαλιστήριο σας αλλά δεν το παρέχουν όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες.
3ον. ΕΛΠΑ
Μια επίσκεψη στην ΕΛΠΑ για να ενημερωθείτε για το τι ισχύει από άποψη ΚΟΚ στις χώρες που θα επισκεφθείτε. (π.χ. μόλις μπείτε Αυστρία θα πρέπει να προμηθευτείτε μια βινιέτα που βγαίνει σε εκδόσεις 10 ημερών, 2 μηνών και 1 χρόνου. Πιθανά να χρειαστείτε δυο 10ήμερες αν οι διακοπές συνολικά είναι μεγαλύτερες των 10 ημερών. Ενεργοποιείτε στο έμπα και δυστυχώς λήγει τη 10η μέρα). Τα περισσότερα Software των πλοηγών σας ενημερώνουν για τις ιδιαιτερότητες του ΚΟΚ κατά την είσοδο σας στις χώρες, οι περισσότεροι προσπερνάμε αυτή τη διαδικασία χωρίς να δίνουμε πολύ σημασία. Αν δεν πάτε στην ΕΛΠΑ μη το κάνετε, μην προσπεράσετε την ανάγνωση αυτών των διαδικασιών, θα εκπλαγείτε με τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν.
4ον. Αδιάβροχα
Και εννοώ καλά αδιάβροχα. Και οι γυναίκες λίγα ρούχα. Το ταξίδι με τη μοτό πρέπει να είναι της λογικής πλύνε-βάλε. Τα περισσότερα κάμπινγκ & ξενοδοχεία έχουν πλυντήρια-στεγνωτήρια. Αλλιώς θα βρείτε και στις πόλεις τέτοια.
5ον. Σήμανση
Ακολουθείτε τις ταχύτητες σύμφωνα με τις σημάνσεις. Θα εκπλαγείτε ευχάριστα π.χ. στην Αυστρία όταν θα διαπιστώσετε πως οι ταχύτητες που ορίζει η σήμανση στις στροφές είναι στο όριο του εφικτού. Άρα και ικανοποιητικότατα. Στις ευθείες όμως 110 χλμ... τέλος!
Γενικά στην Ευρώπη, όταν μπαίνεις σε Πόλεις, Κωμοπόλεις, Χωριά οι φωτογραφίες των ραντάρ παραμονεύουν ΠΑΝΤΟΥ. Επίσης τα λουράκια στα κράνη ΠΑΝΤΑ δεμένα, έχουν κλήσεις και γιαυτό!
6ον. Χάρτες
Καλά τα gps, καλά τα smartphone αλλά είναι τέτοια η εξάρτηση που δημιουργούν που όταν τα χρειαστείς και δεν.... την πάτησες! Ένα σετ χάρτες διπλωμένοι μέσα σε αδιάβροχη θήκη σε ένα tang bag για να είστε σίγουροι (και ας μην τους χρησιμοποιήσετε).
7ον. Spray αλυσίδας & μπαταρία
Είναι απίστευτο πως "καταπίνει" τη λίπανση της η αλυσίδα της μηχανής, όντας δικάβαλη και φορτωμένη και μαζεύοντας αρκετά χλμ.
Μη κάνετε το λάθος και πάρετε σε μίνι -δήθεν ταξιδιωτική- συσκευασία το σπρεϋ της αλυσίδας. Έλεγχος οπωσδήποτε ανά 500 τουλάχιστον χιλιόμετρα. Προσοχή κατά την εκκίνηση του ταξιδιού να είναι σωστά τεντωμένη -σύμφωνα με τις συνθήκες βάρους- και όχι υπερβολικά. Αυτό το απλό πράγμα μπορεί να σας στοιχίσει σε αλυσίδα ή ακόμη και βλάβη του άξονα του μπροστινού γραναζιού.
Οι εξασθενημένες μπαταρίες στο "καλοκαιράκι" της Ελλάδας συνεχίζουν και δουλεύουν αποδεκτά, μόλις όμως αράξεις τη μηχανή το καλοκαιρινό βραδάκι στην Αυστρία των 10 βαθμών κελσίου... τέλος. Άρα σωστά συντηρημένη μπαταρία πριν το ταξίδι.
8ον. Σωληνάκι μετάγγισης καυσίμων
Το βάρος και η ταχύτητα (π.χ. Ιταλία/Γερμανία υπάρχουν σημεία που μπορείς να το "πατήσεις") επηρεάζουν σημαντικά την κατανάλωση. Σκέψου να "μείνεις" και το βενζινάδικό να απέχει μόλις 10 χλμ.... Σωληνάκι λοιπόν!
Ελπίζω να μην μου έχει ξεφύγει κάτι απλό αλλά σημαντικό. Αν μου έχει ξεφύγει ελπίζω να στο καταθέσουν οι συμφορουμίστες μας.
Παρότρυνση: Ζήτησε από έναν Moderator να σου διορθώσει λίγο τον τίτλο του θέματος. Καλό είναι οι τίτλοι των θεμάτων μας να είναι σαφείς ώστε να προσδιορίζουν καλύτερα το περιεχόμενο ώστε να βοηθιούνται και μελλοντικοί αναγνώστες που μπορεί να έχουν τις ίδιες απορίες.