Καρπάθια Όρη 2023

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650

Transalpina birds eye view...

Ένα ταξίδι στην Ρουμανία είναι σχετικά απλή υπόθεση. Περισσότερο θέμα απόφασης όπως πίνεις τον καφέ σου. Δεν θέλει κάποιον ιδιαίτερο σχεδιασμό, δεν θέλει κάποια φοβερή προετοιμασία. Είναι μια καλή επιλογή για κάποιον που θέλει να κάνει το παρθενικό του ταξίδι με μηχανή εκτός Ελλάδας. Ένας προσιτός προορισμός που αξίζει αναμφίβολα να τον επισκευτείς με το δίτροχο, παρέα ή solo.

Για μένα ωστόσο δεν ήταν η πρώτη φορά που κάνω τέτοιο ταξίδι εκτός. Το αρχικό πλάνο ήταν να συνεχίσω βορειότερα μετά την Ρουμανία και να διασχίσω τα Τάτρας (Low & High) που αποτελούν κομμάτι των βορειοδυτικών Καρπαθίων και εκτείνονται στα σύνορα Σλοβακίας - Πολωνίας. Επειδή όμως δεν θα μου έφτανε ο χρόνος που είχα στην διάθεση μου για να καλύψω τόσα χιλιόμετρα επικεντρώθηκα στη Ρουμανία. Άλλωστε το 50% από τα Καρπάθια είναι εντός της χώρας και είχα ήδη πολλά να δω, οπότε άφησα τα πιο βόρεια για μια επόμενη φορά. Για πρώτο ταξίδι μετά κόβιντ εποχής, ήταν ότι έπρεπε, γιατί ομολογώ ότι είχα παρασκουριάσει.



Η φαγούρα του να φύγω ξανά καβάλα στην μηχανή, χαράζοντας μια νέα διαδρομή φορτωμένη χιλιομετρικά προς το άγνωστο, ήταν υπεραρκετή για να αφήσω στην άκρη τους όποιους αρχικούς ενδοιασμούς μου. Είμαι υπέρ της άποψης ότι αν περιμένεις να έρθουν οι ιδανικές συνθήκες (χρήμα, χρόνος, παρέα, διάθεση κλπ), δύσκολα κάνεις τέτοια ταξίδια, οπότε κάτι θα αφήσεις, κάπου θα συμβιβαστείς. Έλυσα επομένως τα όποια θέματα τελευταίας στιγμής και η πρώτη μέρα της άδειας από την εργασία με βρήκε ήδη στον δρόμο με κατεύθυνση τον Βορρά.

Ημερα 1η (Αθήνα - Μπάνσκο)

Με το που ξεκίνησα το ταξίδι για άλλη μια φορά ΟΛΑ έμειναν πίσω. Τα πρώτα χιλιόμετρα που συνδέουν την Αθήνα με το Bansko, την πρώτη μου προγραμματισμένη διανυκτέρευση, ήταν καθαρά διαδικαστικά χωρίς κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Όσο όμως εγώ απομακρυνόμουν τόσο περισσότερο αποδεχόμουν και το γεγονός ότι ξεκίνησε άλλη μια εμπειρία - ιστορία, από αυτές που μένουν στο μυαλό για καιρό.

Το πρώτο τεστ δεν άργησε να έρθει. Τα σύννεφα άρχισαν να μαζεύονται στον ορίζοντα και από το ύψος του Δομοκού θα με συνόδευε κατά διαστήματα δυνατή βροχή. Αδιάβροχα λοιπόν... δεν κρυώνουμε, δεν ζεσταινόμαστε, μένουμε στεγνοί... προχωράμε. Το μυαλό πλέον είχε κλειδώσει στο ταξίδι υπό τους ήχους του playlist μου. "Καλύτερα βροχή γιατί έσπασε η πολλή ζέστη στα πεδινά", "Ρίξε τώρα και άσε με αργότερα" σκέψεις που γυρόφερναν το μυαλό μου για να απομακρύνω τα όποια ψήγματα αρνητισμού. Δεν θα μπορούσα φυσικά να φανταστώ ότι τις επόμενες μέρες στο ίδιο μέρος θα γινόταν της "Κάρλας το κάγκελο" και ότι θα κοβόταν η Ελλάδα στα δύο από την νεροποντή. Ευτυχώς για μένα που το πρόλαβα. Δυστυχώς όμως για όλες τις μεγάλες καταστροφές που έγιναν στον Θεσσαλικό κάμπο τις επόμενες μέρες που ακολούθησαν. Τόνοι νερού και λάσπης εξαφάνισαν δρόμους, χωράφια και σπίτια, επακόλουθο της πλημμύρας και της υπερχείλισης του Πηνειού. Μια μικρή υπενθύμιση ότι τις δυνάμεις της φύσης δεν πρέπει να τις υποτιμάμε.


[(Σεπ. '23) Φώτο αρχείου από το διαδίκτυο.]

Το Μπάνσκο από Αθήνα απέχει γύρω στα 700+ χιλ βαρετής εθνικής. Οι στάσεις μου περιορίστηκαν μόνο σε ΣΕΑ για βενζίνη, φαγητό και ξεμούδιασμα. Πέρασα τα σύνορα Ελλάδας Βουλγαρίας από Προμαχώνα (με κάποια αναμενόμενη κίνηση σε φορτηγά) και μετά από λίγες ώρες έφτασα στο κατάλυμα που είχα κλείσει για διανυκτέρευση. Το μέρος προσφέρεται για διαμονή για όσους πάνε Βόρεια αφού δεν παρεκλήνεις πολύ από την πορεία σου. Είναι γνωστό χειμερινό θέρετρο της γειτονικής χώρας και βρίσκεται αρκετά ψηλά στα 1200μ υψόμετρο. Πάρκαρα την μηχανή σε ασφαλή κλειστό χώρο και ήμουν έτοιμος για απογευματινή-βραδυνή βόλτα και φαγητό. Το πρώτο βήμα είχε γίνει.



Ημέρα 2η (Μπάνσκο - Sofia)

Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με συννεφιά μεν, αλλά χωρίς βροχή. Πρωινό περπάτημα επομένως στην πόλη, να βγάλω καμιά φωτογραφία να βιώσω το κλίμα της περιοχής. Το έχω ξαναζήσει αυτό με τις βαλκανικές χώρες. Υπάρχει μια περίεργη οικειότητα. Παρότι δεν είχα ξαναπάει στο μέρος, άκουγα άλλη γλώσσα, και έβλεπα ταμπέλες με άλλη γραφή, εξακολουθούσα να νιώθω ότι ήμουν ακόμα σε γνώριμα μέρη. Εκεί ο κόσμος είναι συνηθισμένος με εμάς τους Έλληνες. Δεν μπορώ να εξηγήσω ακριβώς το συναίσθημα. Ήμουν τουρίστας χωρίς όμως να νιώθω τουρίστας. Με τον Βούλγαρο ξενοδόχο πιάσαμε κουβέντα σχετικά με την περιοχή ως καλοκαιρινό προορισμό. Μου είπε ότι ενώ ο χειμώνας είναι η high season και έχει πολύ περισσότερο κόσμο λόγω σκι, το καλοκαίρι έχεις πολλά περισσότερα πράγματα να κάνεις, ειδικά αν σου αρέσουν οι δραστηριότητες στην φύση. Πρώτη μου επίσκεψη και το μέρος ομολογώ μου άφησε καλές εντυπώσεις.





Η Σόφια ήταν η επόμενη μου διανυκτέρευση. Δεν ήταν μακριά, οπότε είχα τον χρόνο να προσθέσω άλλη μια μικρή παράκαμψη στο πλάνο και φυσικά δεν έχασα την ευκαιρία. Από τα 1200 μέτρα υψόμετρο κατέβηκα το ένα βουνό, το Pirin, για να ανέβω το άλλο, το Rila. Τα δυο τους είναι τα ψηλότερα βουνά της γειτονικής χώρας και δικαίως ίσως τα ονομάζουν Βουλγαρικές Άλπεις. Μπορεί να μην έφτασα σε αλπικό υψόμετρο αφού εξακολουθούσα να έχω έλατα γύρω μου, αλλά χάρηκα τις διαδρομές επί δύο (ανέβασμα - κατέβασμα). Σχετικά καλό οδόστρωμα (ήθελε προσοχή στο βρεγμένο), ανάμεσα σε ψηλά δέντρα κατά μηκός ποταμών στα ομώνυμα εθνικά πάρκα (Pirin και RIla). Εκεί ένιωσα ότι ξεκινάει στην ουσία το ταξίδι και αφέθηκα στην ομορφιά του τοπίου.



Λίγο πριν φτάσω στο Rila Monastery (1147μ. υψ.) είχα κλήση στην ενδοεπικοινωνία. Ήταν ο Γιώργος (rantaplan) μόλις είχε περάσει και αυτός τα σύνορα Ελλάδας Βουλγαρίας και είπαμε να βρεθούμε Σόφια κατευθείαν όπου και θα διανυκτερεύαμε. Τελευταία στιγμή το αποφασίσαμε να πάμε παρέα και απλά μας έκατσε. Ο Γιώργος ήταν να (ξανα)πάει Ρουμανία τον Ιούνιο για να χαρεί το νέο του μοτόρι αλλά δεν μπόρεσε τότε και τον ξαναέβαλα πάλι στην πρίζα προτείνοντας δημόσια αν θέλει να έρθει κάποιος για παρέα. Λίγα μυνήματα ήταν αρκετα για να κλείσει το deal. Πόσο τυχεροί είναι αυτοί οι βορειοελλαδίτες που έχουν σε απόσταση ανάσας το πέρασμα των συνόρων αποφεύγοντας το πιο βαρετό (και το πιο ακριβό, να τα λέμε αυτά) εγχώριο κομμάτι που συνδέει Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Δύο μέρες πηγαινέλα παραπάνω μεταβατικό ταξίδι δεν το λες και λίγο. Επανασύνταξη επομένως στην Σόφια και πλέον με συνταξιδιώτη.

Εκεί διαπίστωσα ότι είχε μπλοκαριστεί και η πρόσβαση στο web banking σε έναν από τους λογαριασμούς μου. Ευτυχώς ειχα προνοήσει να έχω εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής... γιατί ποτέ δεν ξέρεις. Θα το αναλύσω στο τέλος στα logistics του ταξιδιού μαζί με κάποια άλλα tips.
 
Τελευταία επεξεργασία:

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Ημερα 3η (Sofia - Orsova)

Τρίτη μερα για μένα και δεύτερη για τον Γιώργο και το πλάνο για σήμερα είχε πέρασμα στην Ρουμανία. Φίλος την ίδια περίοδο είχε κάνει το Αθήνα - Brasov 1400km σε μία μέρα, αλλά δεν είμαι υπέρ του να κάνω τόσα χιλιόμετρα σερί. Είμαι σίγουρος ότι θα ήμουν σαν κοτόπουλο τις επόμενες μέρες του ταξιδιού. Πλέον προτιμώ να κάνω οικονομία δυνάμεων όποτε μπορώ και να κρατάω έναν ρυθμό (μια καλή επιλογή για να φύγουν χιλιόμετρα την πρώτη μέρα θα μπορούσε να είναι Αθήνα-Σόφια). Ο Γιώργος αποδείχτηκε καλός συνταξιδιώτης (δεν ταιριάζουν όλων τα οδηγικά και ταξιδιωτικά γούστα) οπότε όλα καλά. Το βασικό είναι να μπορεί κάποιος να μην φοβάται να κινηθεί και μόνος του αν χρειαστεί και να υπάρχει προσαρμοστικότητα. Κρατήστε το αυτό γιατί θα το συναντήσουμε στην συνέχεια.

Φεύγοντας από Σόφια κατευθυνθήκαμε βόρεια προς το Novi Iskar (20km από Σόφια). Ο λόγος είναι ότι από εκεί ξεκινάει μια όμορφη διαδρομή στο φαράγι που σχηματίζει ο ποταμός Iskar περνώντας κάποια μοναστήρια κλπ. Την προτείνω ως εναλλακτική για όποιον βρεθεί εδώ και ας προσθέτει κάποιο χρόνο οδηγικά. Μια σύντομη και απαραίτητη στάση για στιγμιαίο καφέ "αλά φακελάκι" κερασμένο από τον Γιώργο και συνεχίσαμε προς τον επόμενο σημείο ενδιαφέροντος εντός Βουλγαρίας, το Belogradchik.

Η περιοχή γύρω από το Belogradchik ιδιαίτερη λόγω των διάσπαρτων κάθετων κόκκινων βράχων που σε βάθος χρόνου η φύση έχει σμιλεύσει και έχουν αποκτήσει παράξενα σχήματα. Πέτρινοι γίγαντες που στην φαντασία του κόσμου έχουν την μορφή ανθρώπων ή ζώων έχοντας εμπνεύσει αρκετούς λαϊκούς μύθους. Εκεί οι Ρωμαίοι έφτιαξαν και το ομώνυμο φρούριο (Belogradchik Fortress) με τις όποιες μετέπειτα τροποποιήσεις - επεκτάσεις του. Η πρώτη του χρήση ήταν κυρίως για επιτήρηση και έλεγχο της ευρύτερης περιοχής και λιγότερο με σκοπό την άμυνα.









Εκεί συναντήσαμε και την Νικόλ. Ιταλίδα που ταξίδευε solo με την μηχανή της. Μας πρότεινε να πάμε παρέα προς το σπήλαιο Magura που δεν ήταν μακριά αλλά εμείς το κάναμε skip αφού είχαμε να περάσουμε τα σύνορα και να διανύσουμε άλλα 200 χιλιόμετρα ώστε να φτάσουμε στον επόμενο προορισμό μας. Γουστάρω τρελά να βλέπω άλλους solo μοτο-ταξιδιώτες... έτσι απλά. Θεωρώ ότι είμαστε της ίδιας φυλής.



Άλλο ένα πέρασσμα συνόρων αυτή την φορά από το Βιντίν της Βουλγαρίας στο Καλαφάτ της Ρουμανίας μέσω γέφυρας πάνω από τον Δούναβη. Η διαδρομή στην Ρουμανική πλευρά είχε κίνηση και πέρναγε από αστικό ιστό. Δεν προσφερόταν για πολλές προσπεράσεις αφού με το που πέρναγες κάποιον κόλλαγες στον επόμενο, ωστόσο είχε κάποια καλά σημεία κατα μήκος του Δούναβη λίγο πριν την Όρσοβα. Καλοκαιρινό θέρετρο διπλα στην λίμνη η περιοχή, ψιλοερημιά όμως όταν φτάσαμε αφού ήδη ήταν τέλος σεζόν. Το παράδοξο ήταν ότι μου είχαν στείλει μύνημα να ακυρώσουν την κράτηση που είχα κανει αλλά εγώ δεν είδα ποτέ το email. Ευτυχώς τελικά μας βόλεψαν γιατί άρχιζε να νυχτώνει, αλλά κλειστο εστιατόριο και δεν έπαιζε φαγητό κάπου κοντά, χωρίς καλό wifi και οι μηχανές στον δρόμο. Όχι και ότι το καλύτερο, αλλά για μια νύχτα το παλέψαμε.



 
Τελευταία επεξεργασία:

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Ημέρα 4η (Orsova - Sibiu μέσω Τρανσαλπίνας)

Το πρωί ξεκινήσαμε την παραδουνάβια μας διαδρομή κατα μήκος του Iron Gates (φαράγγκι που σχηματίζεται σε ένα στένεμα του Δούναβη) περνόντας και την Όρσοβα. Σε μισή ώρα είχαμε φτάσει στο πρώτο αξιοθέατο στη Ρουμανία που ήταν και ο κύριος λόγος που πήγαμε εξ αρχής στα δυτικά της Ρουμανίας. Μπροστά μας έστεκε το επιβλητικό σκαλιστό βραχογράφημα του Decebalus Rex, τελευταίου βασιλιά της Dacia. Με ύψος 55 μέτρα ειναι το μεγαλύτερο της Ευρώπης και το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο μετά το γνωστό σκαλιστό με τους προέδρους των ΗΠΑ στην άλλη μεριά του Ατλαντικού.



Αυτό το έργο κουβαλάει μια ιδιαίτερη ιστορία. Δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, γιατί ο αρχικός του εμπνευστής και χορηγός απεβίωσε και οι απόγονοί του δεν συνέχισαν την κοστοβόρα αποπεράτωση του. Μάλιστα λένε ότι στα αρχικά σχέδια ήταν να σμιλευτεί αντίστοιχο προσωπείο στην Σερβική όχθη που θα απεικόνιζε τον αντίπαλο ρωμαίο αυτοκράτορα, κάτι που οι Σέρβοι δεν χρηματοδότησαν ποτέ για να γίνει πραγματικότητα. Αξίζει πάντως, κάποιος να το δει από κοντά. Υπάρχουν μισθωμένα boat tours, αλλά ακόμα και από την μεταλλική γέφυρα απέναντι του έχεις καλή οπτική.

Ο καιρός θα συνέχιζε να είναι με το μέρος μας για σήμερα αλλά και για το επόμενο διάστημα. Σημαντικό γιατί θα είχαμε τις πιο όμορφες οδηγικά μέρες μπροστά μας. Μετά από ένα σχετικά αδιάφορο κομμάτι και χωρίς περιττές στάσεις φτάσαμε στην πόλη θέρετρο Ranca όπου ξεκινάει και το όμορφο κομμάτι της Τρανσαλπίνας (DN67C). Ευτυχώς είχα ακούσει συμβουλές από άλλα ταξιδιωτικά να αποφύγω να κάνω τις γνωστές καρπαθιανές διαδρομές Σαββατοκύριακο και έτσι είχα διαμορφώσει το πλάνο αντίστοιχα.





Ίσως η πιο απολαυστική διαδρομή που έχω κάνει με την μηχανή και σίγουρα η καλύτερη του ταξιδιού. Η Τρανσαλπίνα, ο ψηλότερος δρόμος στην Ρουμανία στο πάσο Urdele στα 2,145μ υψόμετρο. Από τον νότο, φτάνεις σχετικά γρήγορα σε αλπικό τοπίο και στο πάσο. Το βορειότερο τμημα μετά το πάσο έχει πιο ήπια κλήση και πιο ανοιχτές στροφές αλλά εκτείνεται για περισσότερα χιλιόμετρα σε χορταστική στριφτερή πράσινη διαδρομή μέσα στα έλατα. Λέγεται και δρόμος του βασιλιά. Συμφωνήσαμε με τον Γιώργο ότι θα την χαιρόμασταν καλύτερα αν την είχαμε κάνει αντίθετα, δηλαδή από Βορρά προς Νότο, όχι βέβαια ότι μας χάλασε ιδιαίτερα. Άνετα ξαναπάω να την κάνω με αντίθετη φορά :)

Kings road Transalpina... (από internet no drone darling)


Η μέρα μας έληξε στο Sibiu. Βραδυνή βόλτα για φαγητό και ανασύνταξη. Λίγο πριν πέσω για ύπνο χτυπάει το τηλέφωνο. Ήταν ο διαχειριστής - ιδιοκτήτης του καταλυμματος στο Brasov που είχαμε κλήσει και ήθελε να ακυρώσουμε την κράτηση για κάποιον δικό του λόγο (σημ. δεν μπορεί να ακυρώσει αυτός όταν έχει γίνει κράτηση μέσω booking). Για να γίνει όμως αυτό δεν αρκεί μόνο το γραπτό αίτημα για ακύρωση από εμάς, αλλά έπρεπε να το αποδεχτεί και το booking γιατί χάνει την προμήθεια, να επιστραφεί στην συνέχεια η προκαταβολή κλπ... Πιάσ' το αυγό και κούρεφ'το. Βέβαια σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να βρεθούμε κάπου όπου δεν θα υπήρχε κάποιος να μας ανοίξει και έτσι μπήκα στην διαδικασία να κλείσω κάπου αλλού και έκανα την ακύρωση με ένα μικρό ρίσκο (ευτυχώς επιστράφηκαν κανονικά τα χρήματα παρότι είχε περάσει ο χρόνος ακύρωσης).






Μάτια παντού!


Εκεί δίνουν σημασία ακόμα και στις τουαλέτες....
 
Τελευταία επεξεργασία:

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Ημέρα 5η (Sibiou - Predeal μέσω Τρανσφαγκαρασάν και Bran Castle)

Ξύπνημα νωρίς για μένα (ο Γιώργος πήρε δικαιολογημένα παράταση). Βόλτα στη μικρή και στην μεγάλη πλατεία στο Sibiu πριν το πρωινό μας για να κερδίσω χρόνο. Άλλη μια χορταστική οδηγικά μέρα μας περίμενε αφού θα διασχίζαμε το διάσημο Transfagarasan (DN7C). Η πρώτη φορά για μένα στα μέρη και η δεύτερη για τον Γιώργο. Οπότε δικαιωματικά αυτός ήταν που έδωσε και τον ρυθμό στην συνέχεια. Το Transfagarasan είναι άλλος ένας χαραγμένος ορεινός δρόμος "είδικού σκοπού" αφού κατασκευάστηκε αρχικά για στρατιωτικούς λόγους από τον Τσαουσέσκου. Όπως είπαμε, καλό είναι για όποιον επιχειρίσει αυτό το πέρασμα να αποφύγει να το κάνει ΣΚ και να πάει σχετικά νωρίς.

Σε ένα parking χαμηλά είχαν μαζευτεί κάτι "φτωχαδάκια" Ρουμάνοι με τα πορσικά τους παρατεταμένα (Porce Club Ρουμανίας), για να ανέβουν και αυτοί με την σειρά τους το πάσο. Όπως είπε και ο Γιώργος αυτοί εκεί στην Ρουμανία "ζουν εποχές ΠΑΣΟΚ Ανδρέα τώρα". Είχαμε και την ευκαιρία να τους δούμε και αργότερα πάνω στο δρόμο, όσο εμείς είχαμε σταματήσει να βγάλουμε τις κλασσικές φώτο του τοπίου. Αν αναγνωρίζω κάτι στο Τρανσφαγκαρασάν είναι ότι έχει (το βορειότερο μέρος του) την καλύτερη φωτογένεια που έχω δει σε δρόμο, μιας και από την κορυφή φαίνεται ο δρόμος σαν να έχει ξετυλίξει κάποιος μιας τεράστια σερπαντίνα.







Στο κατέβασμα (προς τον Νότο για εμάς) θέλει προσοχή γιατί σχεδόν σίγουρα θα συναντήσετε αρκούδες δίπλα στον δρόμο. Όχι τόσο για τις ίδιες τις αρκούδες αλλά για τον κόσμο που σταματάει στην μέση του δρόμου για να βγάλει φώτο ταϊζοντας τες παράλληλα (όχι τόσο καλή ιδέα). Αν στην Ελλάδα ο πληθυσμός τους φτάνει στις 500 και τις συναντάς σπάνια ελεύθερες στον δρόμο, εκεί μιλάμε για 8000. Πλέον έχουν συνηθίσει την παρουσία του ανθρώπου, και δεν τρομάζουν εύκολα. Όποιος μου πει ότι εμείς πρέπει να τρομάζουμε από αυτές, ίσως δεν έχει κατανοήσει πόσο επικίνδυνο πλάσμα μπορεί να γίνει ο άνθρωπος. Romania wrestles with bear problem . Το σίγουρο είναι ότι δεν είναι κατοικίδια και ότι πρέπει να τις σεβόμαστε στο περιβάλλον τους.

Bran Castle...
Δεν νοείται να πας Ρουμανία και να μην περάσεις από το κάστρο του Δράκουλα, το νούμερο ένα τουριστικό προορισμό της Χώρας. Ο Γιώργος δεν συγκινήθηκε τόσο να το δει δεύτερη φορά, εγώ ωστόσο το ήθελα, έστω και από έξω. Ναι ΟΚ μυθοπλασία η ιστορία του Δράκουλα και τραβηγμένη από τα μαλιά η σύνδεση του με τον Vland τον παλουκωτή. Μάλιστα λένε ότι το συγκεκριμένο κάστρο δεν αποτελούσε καν την οικεία του Vland. Αλλά ως γνωστό τα παραμύθια πουλάνε και για να πω την αλήθεια μερικές φορές δεν πρέπει να τo ψηρίζουμε τόσο πολύ. Για μένα ήταν ένα συμπαθητικό γοτθικό κάστρο χτισμένο το 1212 πάνω σε λόφο, με όμορφο περιβάλλοντα χώρο. Άξιζε η επισκεψη. Αν υπάρχει χρόνος μπορεί κάλλιστα να συνδυαστεί και με μια επίσκεψη στο γειτονικό Ransov. Οδηγικά πάντως η διαδρομή πριν και μετά το κάστρο ήταν όμορφη ανεβαίνοντας υψομετρικά για άλλη μια φορά τα Νότια Καρπάθεια.





Τελικός προορισμός της ημέρας το Predeal, η ψηλότερη πόλη στην Ρουμανία στα 1000μ υψόμετρο και χειμερινό θέρετρο. Αφού τακτοποιηθήκαμε αισίως στο κατάλλυμα που είχαμε επιλέξει... σπεύσαμε να βρούμε κάπου να φάμε γιατί πλέον είχε νυχτώσει και το μέρος ήταν σχετικά έρημο. Ζητήσαμε οδηγίες από την κοπέλα στην ρεσεψιόν και μας καθοδήγησε σε ένα ταβερνείο λίγο έξω από τον αστικό ιστό κοντά στο ξενοδοχείο. Πριν βγούμε έξω μας πετάει και ένα προσέξτε τις αρκούδες. Λέω από μέσα μου "μας έχουν δει τουρίστες κλπ" ... ωστόσο η κοπέλα το εννοούσε πραγματικά. Μάλιστα μας δείχνει ένα πρόσφατο βίντεο με την αρκούδα να γυροφέρνει έξω από την πόρτα του ξενοδοχείου που βρισκόμασταν. Περιττό να σας πω ότι φτάσαμε για έναν περίεργο λόγο πιο γρήγορα στο ταβερνείο από ότι συνήθως, με το βλέμμα μας να προσπαθεί να διακρίνει σκιές στο σκοτάδι.



 
Τελευταία επεξεργασία:

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Ημέρα 6η (Predeal - Sighisoara με επίσκεψη στο Peles Castle και πέρασμα έξω από το Βrasov)

Οδηγικά είχαμε ήδη τρεις μέρες συνεχόμενα φορτωμένο πρόγραμμα. Τα χιλιόμετρα δεν ήταν πολλά (400+/μέρα) αλλά έγιναν σε ορεινό επαρχιακό δίκτυο που δεν σου επέτρεπε να χαλαρώσεις ιδιαίτερα. Αν έχω ένα tip να πω για το οδικό δίκτυο στην Ρουμανία είναι ότι θα χρειαστείς περισσότερο χρόνο από ότι περιμένεις. Το οδικό τους δίκτυο είναι από τα λιγότερο ανεπτυγμένα στην Ευρώπη με μεγάλη επικινδυνότητα. Ακόμα και να έχεις ροή κάποια στιγμή μπορεί να κολλήσεις σε ουρες χιλιομέτρων επειδή εκτελούνται έργα. Επίσης υπάρχει σημαντική επίβλεψη από αστυνομία κάμερες κλπ. Αν δεν εισαι σίγουρος για την χώρα που ταξιδεύεις ο κανόνας του αντίχειρα είναι να ακολουθείς την ροή των άλλων.

Το πρωινό που μας βρήκε στο Predeal ήταν Σαββατο και ετσι όπως το είχα σχεδιάσει θα κάναμε λίγα χιλιόμετρα σχετικά. Ο Γιώργος το προηγούμενο βραδυ μου είπε ότι υπήρχε ένα οικογενειακό θέμα υγείας και ότι μπορεί να χρειαζόταν να αποχωρήσει, ωστόσο συνεχίζουμε κανονικά το ταξίδι μας μέχρι νεωτέρας. Αποφασίσαμε επομένως να πάμε 25 χιλιομετρα νοτιότερα απο το Predeal στο κάστρο - παλάτι Pelles και να επιστρέψουμε ξανα προς τον βορρά περνώντας το Brasov με κατευθυνση την Σιγκισοάρα όπου ειχα κανονίσει διπλή διανυκτέρευση. Κάτι που πλέον φροντίζω να έχω σε κάθε πολυήμερο ταξίδι για πολλούς και διάφορους λόγους. Φυσικά δεν με χάλαγε να περάσω την μέρα της Κυριακής βολτάροντας απλά στην Σιγκισοάρα.









To Pelles Castle που αδίκως το λένε κάστρο αφου είναι κλασσική περίπτωση παλατιού αξιζει να το δεις και εσωτερικά. Η λεπτομέρεια στο διάκοσμο, στα ξυλόγλυπτα, τα βιτρό, τις τοιχογραφίες στην οροφή κλπ. Πραγματικό στολίδι που σε παραπέμπει σε άλλη εποχή και που σίγουρα άξιζε την παράκαμψη μας από το κεντρικό δρομολόγιο. Το ότι φτάσαμε σχετικά νωρίς είχε δύο καλά. Πρώτον δεν συναντήσαμε τόσο κόσμο, οπότε ούτε και μεγάλη ουρά για τα εισιτήρια. Δεύτερο μιλάμε για τον δρόμο που συνδέει Βουκουρέστι με Brasov οπότε πιάνει κίνηση και όσο πάει πιο αργά γίνεται πιο έντονη. Μάλιστα πριν πάει κάποιος στο Pelles θα πρέπει να τσεκάρει αν είναι ανοιχτό για το κοίνο γιατί δεν ισχύει για όλες τις μέρες, Πρόκειται για βασιλική περιουσία που είχε κατασχεθεί από το δημόσιο αλλά δοθηκε πάλι μετά από δικαστικό αγώνα στους κληρονόμους με την προυπόθεση όμως ότι θα επιτρέπουν την επισκεψιμότητα του.
















Φεύγοντας ήδη ο κόσμος είχε διπλασιαστεί και φυσικά συναντήσαμε και αρκετή κίνηση μέχρι να φτάσουμε brasov. Από εκεί μέχρι και Σιγκισοάρα ο δρόμος ήταν πιο ανοιχτός και έφυγαν τα χιλιόμετρα εύκολα με αποτέλεσμα να είμαστε νωρίς το απόγευμα έτοιμοι να κάνουμε την βόλτα μας στην πόλη.



Η Σιγκισοάρα είναι γραφικότατη και χαίρομαι που επιλέξαμε να πάμε εκεί αντί για το Brasov και να αφιερώσουμε χρόνο το Σάββατο. Ο Γιώργος τελικά έπρεπε να γυρίσει Ελλάδα εσπευσμένα την επόμενη μέρα πρωί πρωί και στην ουσία θα έβλεπε την πόλη μόνο στην απογευματινή μας βόλτα, ενώ εγώ θα μπορούσα να αφιερώσω και την Κυριακή.

Ημερά 7η (Σιγκισοάρα)

Μέρα ανασύνταξης. Εδώ μετράει η προσαρμοστικότητα που ανέφερα στην αρχή για όσους επιλέγουν να κάνουν ένα ταξίδι. Το πλάνο άλλαξε και για τους δυο μας. Ο Γιώργος φόρτωσε νωρίς, χαιρετηθήκαμε και αναχώρησε αφού ο στόχος του ήταν να γυρίσει την ίδια μέρα Ελλάδα 1000+ χιλιόμετρα. Εγώ κανονικά ήταν να πάω βορειότερα κυνηγώντας τι άλλο... ορεινά περάσματα (Bicaz Gorges, Red Lake pass, TransRarau, Mestecanis Pass, Bram Stoker’s Borgo Pass κλπ) που είχα κατά νου κατα μήκος των Καρπαθίων. Ωστόσο αποφάσησα να κόψω βορειοανατολικά για να είμαι πιο κοντά στην Σερβία. Ο λόγος είναι ότι θα έμενα δύο νύχτες τελικά στο Βελιγράδι σε φίλους αντί για μία που ήταν στο αρχικό πλάνο, αφού θα με φιλοξενούσαν και δεν μπορούσα απλά να πάω μόνο για έναν ύπνο.

Προς το παρόν βέβαια άραξα στην Σιγκισοάρα και έκανα εκεί τις Κυριακάτικες μου βόλτες. Είχε ήδη περάσει σχεδόν μία εβδομάδα φουλ οδηγικά και πλέον είχα ανάγκη να βάλω το καπέλο του τουρίστα. Άλλωστε δεν θα μπορούσα να επιλέξω καλύτερο μέρος για αυτόν τον σκοπό.















 
Τελευταία επεξεργασία:

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Ημέρα 8η (Σιγκισοάρα - Alba Lulia, με ενδιάμεσα σημεία ενδιαφέροντος το biertan και το salina turda)

Ξανά καβάλα πάνω στην μηχανή και πρώτη κοντινή στάση στο Biertan - ταξίδι πίσω στον χρόνο -, να δω την οχυρωμένη τους εκκλησία. Η ιστορία που συνοδεύει τις οχυρωμένες εκκλησίες στην Τρανσυλβάνια έχει να κάνει με τους Σάξωνες που είχαν εγκατασταθεί εκεί τον 12ο αιώνα και που είχαν καταφέρει να ευδοκιμήσουν και να δημιουργήσουν ισχυρές κοινότητες από αγρότες, τεχνίτες και εμπόρους. Επειδή όμως είχαν συχνά επιδρομές από Οθωμανούς και Τάρταρους είχαν φτιάξει διαφόρων ειδών οχυρώσεις. Οι μεγάλες και σημαντικές πόλεις προστατευόντουσαν στο σύνολο τους όμως στις μικρότερες κοινότητες η οχύρωση γινόταν γύρω από την εκκλησία με αμυντικούς πύργους και αποθήκες για τρόφιμα και άλλα πολύτιμα αγαθά για να τους βοηθούν να αντιμετωπίζουν μεγάλης διάρκειας πολιορκίες. Επομένως δεν με ξένισε το γεγονός ότι η εκκλησία στο Biertan θύμιζε περισσότερο κάστρο παρά ναός. Αν μιλάμε για αυθεντικότητα με πατώματα να τρίζουν από την πολυκαιρία και όχι τουριστικό δρακουλίστικο μάμπο-τζάμπο, τότε ναι... είστε στο σωστό σημείο. Εκεί γνώρισα και έναν Νορβηγό μοτοσυκλετιστή και ανταλλάξαμε κάποιες ταξιδιωτικές πληροφορίες.


Birds eye photo - διαδίκτυο-





Φεύγοντας έκανα μια στάση για καφέ - wifi για να φορτώσω ξανά χάρτες πλοήγηση στο google maps αφού δεν είχα πλέον δεδομένα. Είναι από αυτά που δεν δούλεψαν όπως τα είχα σχεδιάσει (περισσότερες πληροφορίες στο τέλος στα θέματα logistics του ταξιδιού) ωστόσο ευτυχώς για άλλη μια φορά είχα εναλλακτικό τρόπο πλοήγησης. Είχα μαζί μου και το Garmin με ενημερωμένους χάρτες. Δεν το χάρηκα βέβαια πολύ γιατί δεν είχε κουμπώσει καλά στην βάση του και κάποια στιγμή μου έφυγε στον δρόμο. Γύρισα να το μαζέψω απλά για να διαπιστώσω ότι είχε άδοξο τέλος αφού το είχε ήδη πατήσει διερχόμενο αυτοκίνητο. Πέρασα επομένως στην τρίτη και τελευταία επιλογή, στο sygic στο κινητό με offline χάρτες. Επόμενο σημείο ενδιαφέροντος το αλατωρυχείο salina turda.

Το χαμηλότερο υψομετρικά σημείο στην Ρουμανία δεν είναι άλλο πέρα από το παλιό αλατωρυχείο (salina) στην πόλη Turda, αφού ο επισκέπτης καλείται να κατέβει 120 μέτρα μέσα στη Γη. Το αλάτι, επίσης γνωστό ως λευκός "χρυσός", αποτέλεσε βασικό πυλώνα της οικονομίας και τα αλατωρυχεία ήταν σημαντική πηγή πλούτου. Το 2010 αναδιαμορφώθηκε ώστε να είναι επισκέψιμο μεταλλευτικό πάρκο-μουσείο. Είναι σημαντικός τουριστικός προορισμός λόγω της μοναδικότητας του αλλά και κάποιων στοιχείων εντυπωσιασμού που έχει (φωτισμός, κατασκευές κλπ). Έχεις την αίσθηση ότι εισέρχεσαι σε έναν άλλο κόσμο που θα μπορούσες να συναντήσεις κάλλιστα σε ένα από τα μυθιστορήματα του Ιούλιου Βέρν. Ειδικά το σημείο που μπορείς να κάνεις μέχρι και βαρκάδα στην υπόγεια λίμνη μου θύμισε έντονα το "Ταξίδι στο κέντρο της Γης¨ το πρώτο βιβλίο που είχα διαβάσει πιτσιρικάς, τότε που η φαντασία μου ως παιδί ήταν αστείρευτη. Η θερμοκρασία εσωτερικά διατηρείται στους 12 βαθμούς κελσίου με κάποια υγρασία, οπότε το μακρυμάνικο το θέλει ακόμα και αν έχει ζέστη έξω.





Για το τέλος της ημέρας είχα αφήσει την Alba Lulia όπου και θα διανυκτέρευα. Ευτυχώς πρόβλεψα και η διαμονή μου ήταν πολύ κοντά στην καστροπολιτεία της (alba-carolina citadel), οπότε μπορούσα να πάω με τα πόδια εύκολα. Για μένα ήταν η έκπληξη του ταξιδιού. Τα εντυπωσιακά κτήρια, οι ναοί, οι μεγάλοι πλακόστρωτοι δρόμοι και οι πλατείες με παρέπεμψαν σε δυτικοευρωπαϊκή χώρα. Εϊναι κάτι που δεν έχουμε εμείς στην Ελλάδα. Κατασκευάστηκε μεταξύ του 1715 με 1738, αντικαθιστώντας ένα παλιό οχυρό και την τότε παλιά πόλη. Το εξωτερικό τείχος έχει αστεροειδές σχήμα και εκτείνεται περιμετρικά στα 12km. Κάθε πλευρά έχει μικρότερες εισόδους, αλλά η κεντρική είσοδος είναι στα ανατολικά. Μπαίνοντας δεσπόζει το κτήριο της επισκοπής με την εντυπωσιακή ορθόδοξη εκκλησία στο κέντρο και δίπλα βρίσκεται ο καθολικός ναός. Θέλει ώρες για να την περιηγηθείς (νοικιάζεις άνετα ποδήλατο ή πατίνι). Αν είσαι τυχερός μπορείς να δεις και την αναπαράσταση της αλλαγής της φρουράς.






















 
Τελευταία επεξεργασία:

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Ημέρα 9η (Alba Lulia - Βελιγράδι)
Πρωινό στο ξενοδοχείο και κουβέντα με δύο αυστριακούς μοτοσυκλετιστές που είχαν δει τις αυστριακές βινιέτες που είχα κολλημένες από άλλα ταξίδια στην ζελατίνα της μηχανής. Για μένα ήταν ήδη η τελευταία μου μέρα στην Ρουμανία ενώ για αυτούς ήταν η πρώτη. Οι μέρες έφυγαν γρήγορα. Σήμερα θα πέρναγα τα σύνορα και θα έμπαινα Σερβία με κατεύθυνση το Βελιγράδι και απο εκεί θα έπαιρνα τον δρόμο της επιστροφής. Ωστόσο είχα κανά δυο ακόμα εκκρεμότητες εντός Ρουμανίας.

Η πρώτη εκκρεμμότητα ήταν να πάω στην Χουνεντοάρα όπου ειναι το Corvin's Castle (ή Hunedoara Castle). Πρόκειται για γοτθικό-αναγεννησιακό κάστρο του 1446, με μεταγενέστερες αισθητικές και οχυρωματικές κατασκευές και θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης του είδους. Δυστυχώς όταν πήγα πέτυχα εργασίες και υπήρχαν σκαλωσιές κλπ αλλά πιστεύω ότι με λίγη φροντίδα και σεβασμό το κάστρο αυτό θα αναδειχτεί όπως πρέπει. Άλλωστε είχε καταστραφεί από πυρκαγιά και είχε αφεθεί παραμελλημένο για αρκετές δεκαετίες. Ήδη μετά την αναβίωση του, δέχεται αρκετούς επισκέπτες ετησίως. Ενδιαφέρον έχει μια ιστορία που λέει, ότι το 30 μέτρων πηγάδι στην κεντρική αυλή το έσκαψαν τρεις Τούρκοι φυλακισμένοι με αντάλλαγμα την ελευθερία τους αν και εφόσον έβρισκαν νερό. Μετά από 15 χρόνια προσπάθειας τελικά κατάφεραν να το ολοκληρώσουν αλλά οι φύλακες τους αθέτησαν την συμφωνία που είχαν κάνει. Έτσι υπάρχει επιγραφή σε έναν από τους τοιχούς που μεταφράζεται ως "Έχεις νερό, αλλά όχι ψυχή". Αντίγραφο του συγκεκριμένου κάστρου κατασκευασμένο μεταγενέστερα στον 19ο αιώνα, υπάρχει στην Βουδαπέστη.









Φεύγοντας προς Τιμισοάρα λόγω έργων συνάντησα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα σε δρόμο μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση. Με την ζέστη που είχε δεν το σκέφτηκα πολύ, οπότε "skip the line" για αρκετά χιλιόμετρα ακολουθώντας έναν Ρουμάνο με βέσπα. Σε μια από τις στάσεις μας, μου είπε ότι είχε έρθει από Ιταλία και τώρα επέστρεφε... λέγοντας μου ότι λυπάται που αυτή η χώρα ακόμα δεν έχει φτιάξει το οδικό της δίκτυο (κακοδιαχείριση, διαφθορά κλπ). Στην Τιμισοάρα περίμενα να υπάρχει περιφερειακός όμως με πήγε από το κέντρο. Όχι τίποτα άλλο αλλά αν το ήξερα θα ήμουν προετοιμασμένος να δω κάποια αξιοθέατα της πόλης. Τουλάχιστον πέρασα έξω από τον εντυπωσιακό ορθόδοξο καθεδρικό νάο. Μετάνιωσα που δεν σταμάτησα να δω το εσωτερικό του και να περπατήσω στην γύρω περιοχή. Είχα κανά τρίωρο ακόμα οδήγηση και να περάσω σύνορα.


Καπως έτσι τον ειδα... ακόμα βρίζω που δεν σταμάτησα να πάω μεσα.

Ευτυχώς ο συνοριακός σταθμός (Foeni - Jasa Tomic) ήταν πολύ μικρός χωρίς καθόλου κίνηση και έτσι το πέρασμα μου στην Σερβία δεν μου πήρε πολύ χρόνο. Μου έκανε εντύπωση ωστόσο που συνέχισα για πολλά χιλιόμετρα σε επαρχιακούς δρόμους. Από ότι έμαθα έχει υπογραφεί από τις δύο χώρες και φτιάχνεται νέος κεντρικός δρόμος που θα ενώνει Βελιγράδι και Τιμισοάρα μέσω Moravița.

Στο Βελιγράδι βρέθηκα με τους φίλους Σέρβους. Περιττό να πω ότι η φιλοξενία είναι σε τέτοιο βαθμό που σε κάνουν να νιώθεις "άσχημα". Φρόντισαν να βάλουν την μηχανή σε κλειστό ασφαλές parking, με κάλεσαν σπίτι και κάναμε τις βόλτες μας αργότερα το βράδυ στην πόλη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Ημέρα 10η (Βελιγράδι)
Η μέρα όπως είχα αναφέρει ήταν αφιερωμένη στη πόλη και στους Σέρβους. Ήταν μια καλή ευκαιρία να τα ξαναπούμε από κοντά αφού τελευταία φορά που είχα περάσει από εκεί ήταν το 2018 γυρνώντας από Κροατία. Γενικά όταν ταξιδεύω solo κανονίζω με τέτοιο τρόπο το ταξίδι ώστε να συναντιέμαι με φίλους αν μπορώ. Αυτή την φορά ήταν απρόσμενο αλλά για αυτόν τον λόγο ήταν ακόμα καλύτερο.

Σε μια από τις εκδρομές μας πηγαμε στο υψωμα Avala που δεν ειχα ξαναπάει και υπάρχει ο ομόνυμος τηλεπικοινωνιακός πύργος. Λένε οτι ζυγίζει 4000 τόνους και έχει ύψος 205 μέτρα (οι φωτο τον αδικούν). Ανεβήκαμε με ασανσέρ μέχρι πάνω όπου βλέπεις όλο το Βελιγράδι. Τον πύργο αυτόν τον κατέστρεψαν με βομβαρδισμό οι Νατοϊκές δυνάμεις το 1999, αλλά ξανακατασκευάστηκε όπως ήταν το 2006.



Μνημείο άγνωστου στρατιώτη στο ύψωμα Αβάλα.



Ημέρα 11η (Βελιγράδι - Μπιτόλα)
Να θέλεις να φύγεις και να μην σε αφήνουν. Πηγαίνοντας να πάρω την μηχανή η οικοδέσποινα του χώρου του parking πρόσφερε να πιούμε όλοι μας ένα ρακί-καφέ σπίτι. Δεν μπορείς να αρνηθείς φυσικά και αντί να φύγω νωρίς πρωί έφυγα τελικά μεσημεράκι. Δεν με πείραξε όμως αφού δεν είχα ιδιαίτερες στάσεις και ο στόχος πλέον ήταν η επιστροφή και να καλύψω κάποια χιλιόμετρα. Με το σούρουπο έφτασα στην Bitola όπου θα έκανα και την τελευταία μου διανυκτέρευση πριν μπω ξανά Ελλάδα. Έμεινα σε ξενοδοχείο που είχα ξαναδιανυκτερεύσει στο παρελθόν και είχα μείνει απόλυτα ευχαριστημένος.





Ημέρα 12η (Μπιτόλα - Αθήνα)

Αισίως είχα φτάσει στην τελευταία μέρα επιστροφής. Η Μπιτόλα είναι κοντά στα σύνορα. Σκόπιμα απέφυγα να περάσω από θεσσαλικό κάμπο γιατί ακόμα δεν είχε αποκατασταθεί το οδικό δίκτυο, υπήρχαν λάσπες, φερτά υλικά, είχε δημιουργηθεί νέα λίμνη. Οπότε γύρισα Αθήνα μέσω Ιωνίας οδού (ένας λόγος ακόμα που είχα επιλέξει να μπω Ελλάδα από τα σύνορα της Νίκης). Για καλή μου τύχη τα διόδια Εγνατίας και Ιωνίας οδού ήταν ανοιχτά μέχρι και το πέρασμα της γέφυρας Ρίου Αντίριου. Οπότε ούτε κόστος διοδίων ούτε άλλες περιττές καθυστερήσεις. Η μηχανή και το μυαλό στον αυτόματο πιλότο. Άλλο ένα ταξίδι είχε ολοκληρωθεί.
 
Τελευταία επεξεργασία:

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Επίλογος, θέματα κλπ logistics...

Στα ταξίδια έξω χρησιμοποιώ κατα κόρον την Revolut έτσι ξενοιάζω από το θέμα συναλλάγματος στις περιπτώσεις που δεν απαιτούνται μετρητά. Δυστυχώς όμως ή νέα κάρτα - προς αντικατάσταση της παλιάς - άργησε να έρθει παραπάνω από το αναμενόμενο (ας είναι καλά τα ελληνικά ταχυδρομεία) και έφυγα χωρίς. Λίγο το κακό αλλά προστέθηκε για τις επόμενες τέσσερις χώρες του ταξιδιού, μια έννοια ακόμα στο κεφάλι μου (να ψάχνω ανταλλακτήρια για μετρητά, τις προμήθειες στην ισοτιμία, τα ρέστα κλπ). Να σημειώσω μια έξτρα-άχρηστη πληροφορία που έμαθα εκ των υστέρων. Η Revolut δεν δίνει ισοτιμία για το Μολδαβικό Λέου, οπότε για όσους περάσουν Μολδαβία το ανταλλακτήριο είναι μονόδρομος.

Επίσης όπως προανέφερα σταμάτησε να λειτουργεί η εφαρμογή web banking που είχα για τον λογαριασμό μου στην τράπεζα Πειραιώς. Απαιτούσε κατέβασμα νέας εφαρμογής με άλλους κωδικούς. Χωρίς να έχω και την καλύτερη ιντερνετική σύνδεση, στην απόπειρα μου να συνδεθώ στην νέα εφαρμογή μου έβγαλε μηνυμα ότι η πρόσβαση είχε μπλοκαριστεί. Έτσι συνέχισα το ταξίδι χωρίς να έχω την δυνατότητα να βλέπω τις συναλλαγές μου με την κάρτα (πχ όταν πλήρωνα σε βενζινάδικα) καθώς επίσης δεν μπορούσα να την χρησιμοποιήσω όταν ήθελε επιβεβαίωση (πχ booking). Να σημειώσω ότι προσπάθησα αλλά δεν μου επέτρεπε να ξεμπλοκάρω τον λογαριασμό από την σελίδα στο web, αλλα ούτε μπόρεσα να το κάνω τηλεφωνικά (χρόνος αναμονής πάνω από 20 λεπτά και δεν). Το έκανα όταν επέστρεψα Ελλάδα, πηγαίνοντας ο ίδιος σε υποκατάστημα της τράπεζας.

Πριν φύγω είχα ζητήσει αναβάθμιση των δεδομένων σε απεριόριστα (Nova) για τον μήνα που θα έλειπα. Δυστυχώς από ότι διαπίστωσα εκτός Ελλάδας στις χώρες που κινήθηκα τα "απεριόριστα" ήταν με όριο τα 2GB που κάποια στιγμή λόγω του ότι χρησιμοποιούσα το κινητό για GPS εξαντλήθηκαν. Λόγω της απώλειας και του garmin έπρεπε να μείνω με offline συνδεση στο κινητό και wifi συνδέσεις όπου έκανα στάσεις για καφέ/φαγητό/'υπνο. Δούλεψε μεν αλλά δεν είναι κακή ιδέα να υπάρχει δεύτερο κινητό στο ταξίδι και τοπική sim για πολλούς λόγους. Στον γυρισμό πλήρωσα γύρω στα 30€ έξτρα για roaming (Όταν μπήκα στην Σερβία και έπειτα το είχα για το μεγαλύτερο διάστημα σε λειτουργεία πτήσης για καλό και για κακό).

Μηχανικά δεν είχα κάποιο ιδιαίτερο θέμα.... παρά μόνο την μέρα που πέρασα από Ρουμανία Σερβία όπου από ότι κατάλαβα δεν είχα και της καλύτερης ποιότητας βενζίνη στο ντεπόζιτο. Κάποια θέματα με υπερθέρμανση στα πίσω φρένα στην Τρανσαλπίνα διορθώθηκαν, αφού άλλαξα συμπεριφορά και έδωσα μεγαλύτερη έμφαση στα μπροστινά. Επίσης μπαίνοντας στην Ελλάδα διαπίστωσα ότι μου είχε καεί η μία από τις δύο led λάμπες στα φώτα (είχα μαζί μου αλλά επειδή θα ταξίδευα μέρα το άφησα για να κάνω την αλλαγή σπίτι). Όταν γύρισα Ελλάδα μετά από μια βδομάδα περίπου μου έβγαλε θέμα στο "μάτι" στα πηνεία, κάτι που φυσικά δεν θα ήθελα να έχω στο ταξίδι... αλλά ο θεός του ταξιδιού με φρόντισε καλά.

Το κόστος είναι υποκειμενικό (εγώ πήγα με budget να κρατήσω το 100€/μέρα κατά μέσο όρο) αλλά θεωρείται από τα φθηνά ταξίδια που μπορεί να κάνει κάποιος. Έχουν ακριβύνει οι τιμές σχετικά με παλαιότερα αλλά ακόμα κρατάνε ειδικά για φαγητό διαμονή καύσιμο. Ελπίζω να μην περάσουν στο Ευρώ και έχουν τα δικά μας καλά. Φυσικά ούτε λόγος να κάνω σύγκριση με τις τιμές Ελλάδας.

Edit: Χρωστάω τα βίντεο...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Savvas62

Μοτοβόλτα = ΙΕΡΗ - ΑΠΑΡΑΒΙΑΣΤΗ και ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ
Όνομα
Σάββας
Μοτό
HONDA RC 90, HONDA HF-05, HONDA PCX 125+150, YAMAHA CYGNUS
Και σε άλλα τέτοια ωραία με υγεία Σωκράτη. :friendship:

Είχες εξαιρετική παρέα όσο κράτησε.
Ο Γιώργος ήταν ένας άγνωστος στο ταξίδι στη Ρουμανία που είχαμε πάει όταν πήγε και αυτός για πρώτη φορά και αφού μοιραστήκαμε το δωμάτιο και την βόλτα τόσες μέρες, σήμερα τον θεωρώ έναν από τους ανθρώπους που γνώρισα και πραγματικά άξιζε ! Επίσης θα ταξίδευα ξανά μαζί του οπουδήποτε σε αντίθεση με τους λοιπούς τότε που μας παρατήσανε και εμένα και τον Γιώργο στο Τρανσφαγκαράσαν μιας και θελήσαμε να βγάλουμε μια φωτογραφία να θυμόμαστε.
Γηράσκω αεί διδασκόμενος και το αναφέρω μόνο για να δείξω ότι η παρέα σε τέτοια ταξίδια είναι το πρωτεύον θέμα και μετά όλα τα άλλα.

Ωραία αναμετάδοση και σίγουρα θα χρησιμοποιηθούν στοιχεία για το επόμενο ταξίδι στα ίδια μέρη αλλά με σωστή παρέα αυτή τη φορά από πλευράς μου.
Ευχαριστώ.:friendship:
 

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Και σε άλλα τέτοια ωραία με υγεία Σωκράτη. :friendship:

Είχες εξαιρετική παρέα όσο κράτησε.
Ο Γιώργος ήταν ένας άγνωστος στο ταξίδι στη Ρουμανία που είχαμε πάει όταν πήγε και αυτός για πρώτη φορά και αφού μοιραστήκαμε το δωμάτιο και την βόλτα τόσες μέρες, σήμερα τον θεωρώ έναν από τους ανθρώπους που γνώρισα και πραγματικά άξιζε ! Επίσης θα ταξίδευα ξανά μαζί του οπουδήποτε σε αντίθεση με τους λοιπούς τότε που μας παρατήσανε και εμένα και τον Γιώργο στο Τρανσφαγκαράσαν μιας και θελήσαμε να βγάλουμε μια φωτογραφία να θυμόμαστε.
Γηράσκω αεί διδασκόμενος και το αναφέρω μόνο για να δείξω ότι η παρέα σε τέτοια ταξίδια είναι το πρωτεύον θέμα και μετά όλα τα άλλα.

Ωραία αναμετάδοση και σίγουρα θα χρησιμοποιηθούν στοιχεία για το επόμενο ταξίδι στα ίδια μέρη αλλά με σωστή παρέα αυτή τη φορά από πλευράς μου.
Ευχαριστώ.:friendship:
Όπως το είπες. Η καλή παρέα μετράει. Προσωπικά δεν μου εχει τύχει να εχω αρνητική εμπειρία από κάποιον συνταξιδευτή, όμως άνετα μπορώ να πω ότι δεν θα μπορούσα να κάνω με όλους τέτοιου είδους πολυήμερα ταξίδια. Ο Γιώργος ήταν και έμπειρος και προσαρμαρμοστικός με διάθεση να ακολουθήσει, αν και εγώ τελικά τον ακολουθούσα ειδικά σε διαδρομές που είχε ξανακάνει. Κρίμα για αυτόν που το ταξίδι δεν ήταν τόσο ξένοιαστο όσο θα ήθελε να είναι αφου είχε αφήσει μια σημαντική έννοια πίσω του που τον έτρωγε και ήταν και ο λόγος που διέκοψε τελικά εσπευσμένα το ταξίδι. Απόλυτα κατανοητό και σεβαστό από μέρους μου.
 
Τελευταία επεξεργασία:

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Καταπληκτικό οδοιπορικό!
Σκόπιμα το άφηνα για να το διαβάσω με το πάσο μου...
Και οι φωτογραφίες εξαιρετικές!
Ευχαριστούμε το ζεύγος για το ταξίδι...! :ok:
 

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Ευχαριστώ για τα καλά λόγια!

Το ταξίδι για μένα χωρίζεται σε τρία νοητά μερη.... Η προετοιμασία, το ίδιο το ταξίδι, και τέλος ο απολογισμός του.
Το γραπτό οδοιπορικό είναι κομμάτι του απολογισμού, όπου οργανώνονται όλες αυτες οι εικόνες και εμπειρίες στο μυαλό.

Αντε και στα επόμενα.
 
Top Bottom