Ιστορια για KTM 640 carb jetting/maintenance

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Λοιπον τα προσφατα γεγονοτα εδω μεσα με ενεπνευσαν να ανοιξω αυτο το θρεντ για να γραψω μια ιστορια που ειχα μερικα φεγγαρια πριν με ενα 640.

Ενας καλος, ενθουσιωδης γενικα φιλος λοιπον που λετε αγορασε ενα 640 για να κανει κανα ταξιδακι στο χωμα, ενθουσιασμενος με το μηχανακι, το γκαζι του, το βαρος του κλπ κλπ. Οποτε σε καποια φαση μου το εδωσε να το καβαλησω.
Οταν λοιπον το καβαλησα, συνειδητοποιησα πως το μηχανακι ηταν παναργο και γενικα, μου θυμιζε αρκετα 400αρι σε γκαζι, ροπη. Αμεσως λοιπον καταλαβα τι επαιζε, και κανοντας μερικες επιπλεον ερωτησεις για κατανανωση και γενικη συμπεριφορα, επιβεβαιωσα αυτα που υποψιαζομουν. Κατι δεν πηγαινε καλα με το καρμπυρατερ.
Εδω να πω πως το μηχανακι ειχε τζεταριστει απο εναν κρυμμενο γκουρου, για λιγους και γνωστες, που ηταν καπου σε μια σπυλια κρυμμενος σε ενα βουνο της Αχαιας οπου λιγοι και εκλεκτοι ειχαν προσβαση σε αυτον. Ο φιλος λοιπον που λετε, λογω του μυθου του τυπου που ειχε κλασει το εν λογω καρμπ, δεν ηθελε να το πειραξουμε μη τυχον και χαλασουμε τη μαγικη συνταγη:pointu:

Με τα πολλα λοιπον, και εξηγω με πολυ ευγενεια στον φιλο (ε τωρα...καταλαβαινετε) οτι αυτα που λεει ολα δειχνουν προβλημα. Αυτα ηταν καταναλωση (6.5λτ/100χλμ), τραχια λειτουργια, μυρωδια βενζινης, καταφερω να τον πεισω να δουλεψουμε στο καρμπ με σοβαρο τροπο, οπως κανω οποτε ρυθμιζω τετοια μαραφετια. Αυτα τα προβληματα δυστυχως για πολυ κοσμο δεν αποτελουν αποδεικτικα στοιχεια, διοτι....ετσι δουλευουν αυτα...τα καρμπς καινε βενζινη, κλπ κλπ κλπ.

Η μεθοδος που χρησιμοποιω λοιπον γνωστη, οποτε παει και κολλαει μια υποδοχη για wideband και οι δοκιμες με το οργανο αρχιζουν. Με το που μπηκε ο σενσορας επανω, το προβλημα φανηκε φυσικα κατευθειαν. Το μηχανακι δουλευε θεοπλουσιο, εχοντας το τζετινγκ που θεωρειται απο την κοινοτητα ''ιδανικο'' για στριτ χρηση αν θες γκαζια γκαζια (εδω γελαμε, οποτε καλο ειναι να μην εμπιστευεστε τυφλα οτι μαλακια διαβαζετε online).

170 κυριο ζιγκλερ, 4η θεση βελονα, και ισως μεγαλυτερο pilot (δε θυμαμαι, δε θα ξανασχοληθουμε με αυτο ποτε). Το μοτερ δουλευε τοσο πλουσιο που ο σενσορας δεν διαβαζε τιποτα (δεν δειχνει ο συγκεκριμενος κατω απο 10 afr). Οποτε με συνοπτικες διαδικασιες, γυριζουμε στο στοκ ζιγκλερ για να δω προς εκπληξη οτι παλι ο σενσορας δεν διαβαζε τιποτα! Εκει αρχισα να υποψιαζομαι οτι το προβλημα ηταν πιο σοβαρο απο ενα απλα λαθος τζετιγκ, και με τα πολλα, επιβεβαιωσα τι γινοταν οταν απο το 155 στοκ ζιγκλερ, πηγα σε ενα 140 που βρηκα, με εντελως ανοιχτο κουτι (που κανει το καρμπ να δουλευει φτωχοτερα) φτασαμε να εχουμε μειγμα κοντα στο 11 (που ειναι απλα παρα πολυ πλουσιο).

Γιατι γινοταν αυτο? Αυτο δε θα το αποκαλυψω γιατι δε θελω να δωσω τα μυστικ...αστειευομαι :D
Οσο λειτουργουν τα καρμπς, δυστυχως φθειρονται, με τους συνηθεις υποπτους να ειναι η βελονα και η βελονοθηκη/φλογερα...Ειδικα τα μεγαλα μονοκυλιδρα, ταλαιπωρουν τα καρμπς αρκετα περισσοτερο καθως οι πολλοι δυνατοι παλμοι απο το μοτερ κανουν τη βελονα (και το σλαιντ) να χτυπαει και να τριβεται με δυναμη με τη φλογερα. Αυτο εν ταχει επιτρεπει σε περισσοτερο μειγμα να περασει μεσα στο μοτερ, κανοντας το πιο πλουσιο. Το προβλημα για τον αναβατη ειναι πως αυτο ειναι συσσωρευτικη φθορα, που δεν την καταλαβαινεις ευκολα διοτι συμβαινει σε αρκετα μεγαλο διαστημα, και απλα ο εγκεφαλος προσαρμοζεται στη συμπεριφορα του κινητηρα.

Το συγκεκριμενο καρμπ λοιπον, παροτι κατα τον προηγουμενο ειχε γινει rebuild και καθαρισμα (συνηθως το ριμπλιντ ειναι αλλαγη σε καμμια τσιμουχα, ενα χαζοκαθαρισματακι κλπ), ηταν εντελως κωλος (!!!). Με περιπου 40κ στο κοντερ (μαλλον αληθινα). Τι σημαινει κωλος? Το σλαιντ ηταν λιωμενο (ναι, φθειρεται και αυτο), η θηκη του σλαιντ επισης, μεχρι και τα φλοτερ ειχαν γινει σωβρακο, οποτε δυστυχως, επρεπε να γινει αλλαγη, στα παντα. Κοστος αν θυμαμαι καλα, γυρω στο 200αρι, που δε το λες και λιγο, ειδκα για καποιον που δεν εχει βιωσει ποτε την καρμπυρατεροτελειοτητα....

Αγοραστηκαν λοιπον τα πραγματα καινουρια και το καρμπ μπηκε παλι πανω στο μηχανακι...Το μηχανακι αμεσως αρχισε να δουλευει πολυ καλυτερα αλλα ακομα δεν ηταν στο ιδανικο. Δουλευντας λιγο με το οργανο, εφερα το ζιγκλερ, φλοτερ βελονα κλπ στο ιδανικο για αυτο το μοτερ/σεταπ φιλτρου και εξατμισης. Αποτελεσμα? Το συγκεκριμενο 640 πλεον τραβαει σα μπουλντοζα με το ''ταπεινο'' καρμπυρατερ υποπιεσης, και εχει πικρανει μερικους που το οδηγησαν και εχουν fcr (προφανως με κονσερβα ρυθμισματα, η ρυθμισματα απο γκουρου, η μαλλον κουρου μαστορες) στα μηχανακια τους. Εδω δε πρεπει να ξεχναμε οτι ενα καρμπ ειναι οσο καλο ειναι το τζετινγκ του, δεν αποκταει παραπανω θεληση για δυναμη ο κινητηρας αν απλα του βαλεις ενα επωνυμο/ακριβο καρμπ.

Οταν ο ιδιοκτητης το οδηγησε, εντελως εξτασιασμενος, δεν μπορουσε να πιστεψει οτι αυτο ειναι το ιδιο μηχανακι με αυτο που ειχε τοσο καιρο. Ο φιλος λοιπον που λετε εχει βαλει νομιζω δυο δοντια παραπανω γραναζι μπροστα, διοτι απλα το μηχανακι τα σηκωνει ανετα, και ταξιδευει και ανετα με 130-140 στην εθνικη πλεον. Περα απο το απειρο γκαζι σε σχεση με το πως ηταν, οι κραδασμοι μειωθηκαν παρα πολυ, και η καταναλωση.....στην τελευταια μας δρομισια, σχετικα σβελτη βολτα, ο φιλος εκαψε....3.9λτ/100χλμ. Ναι, δεν ειναι λαθος. Απ οτι μου εχει πει, δεν εχει δει ποτε πανω απο 4.5λτ/100 και αυτο στο χωμα.

Το verdict λοιπον απο αυτη την ιστορια:
  • Τα καρμπυρατερ δεν καινε παραπανω...για την ακριβεια μπορουν αν ρυθμιστουν σωστα, να καψουν λιγοτερο απο ενα αντιστοιχο ψεκαστο
  • Η διαφορα ενος κακορυθμισμενου με ενος καλορυθμισμενου καρμπ, ειναι απλα...χαοτικη
  • Μην εμπιστευεστε online jetting και μαγικες συνταγες και γκουρου κουρου των φλορουμ
  • Αν νιωθετε οτι κατι δεν παει καλα, μαλλον....δεν παει, και καλο ειναι να το ψαξετε λιγο παραπανω
  • Μην εμπιστευεστε τυφλα γκουρου κουρου, που ρυθμιζουν με αυτι μονο, αισθηση, εμπειρια εκτος αν ειναι απολυτου εμπιστοσυνης ατομο με proven track record, το οποιο να μην ερχετε απο τους ιδιους αλλα απο αλλους
  • Δυστυχως, ακομα και στα δυναμομετρα, λογω του τροπου λειτουργιας τους, μαλλον δεν θα εχετε σωστο τελικο αποτελεσμα (το οποιο ειναι μεγαλο κριμα, ειδικα απο τη στιγμη που το πληρωνεις ακριβα)
  • Καμμια φορα, δεν ειναι κακο να προσπαθησετε να λερωσετε τα χερια σας. Το καλο με αυτα τα μαραφετια ειναι πως αν εχεις ενα οργανακι, δεν χρειαζεται να εχεις φαει χρονια ρυθμιζοντας για να μπορεις να ρυθμισεις με ''αισθηση'' (μη ρωτατε πως το ξερω αυτο :disgust:). Εδω να πω οτι καταλαβαινω οτι δεν μπορουν η δε θελουν ολοι να το κανουν αυτο, αλλα δυστυχως...this is the way
  • Δωστε λιγο αγαπη στο παλιο σας κουρελακι. Τα περισσοτερα μηχανακια που εχουν τα χρονακια τους δινουν μια κακη εμπειρια οδηγησης εξαιτιας προβληματων στα καρμπς, στους χαρτες τους αν ειναι ψεκαστα, αναρτησεις που δεν εχουν φτιαχτει/ρυθμιστει ποτε, φρενα λιωμενα κλπ κλπ κλπ. Αν τα κανετε σωστα, θα ειστε ευχαριστημενοι για πολλα χρονια ακομα.
Αφτια !
 
Τελευταία επεξεργασία:

christos ktm R

Μέλος
Όνομα
χρηστος
Μοτό
ktm adventure 990R
Yamaha xt 550
Piaggio liberty
honda cub 90
Δεν φτιάχνεις κ έναν χάρτη ωραίο για εμένα λέω εγώ;:hungry:
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
  • ...this is the way
Να προσθέσω και εγώ ότι ειχα μια αντίστοιχη ιστορια. Με παρότρυνση μέλους, που ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο του και την όρεξη να βοηθήσει, πήρα ένα wideband και τουλάχιστον βρήκα μια άκρη.
This is the way.
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Τι είναι το wideband και τι ακριβώς κάνει; Πως προσαρμόζεται σε οποιοδήποτε καρμπ;
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Δεν φτιάχνεις κ έναν χάρτη ωραίο για εμένα λέω εγώ;:hungry:
Κατι δουλευω πανω σε αυτο. Ειναι αρκετα αργη η προοδος ομως.

Τι είναι το wideband και τι ακριβώς κάνει; Πως προσαρμόζεται σε οποιοδήποτε καρμπ;
Αναλυει τα καυσαερια στην εξατμιση και σου δειχνει μια ενδειξη που αντιστοιχει στο AFR της καυσης. Τον βιδωνεις στον λαιμο της εξατμισης σου, οποτε αναγκαστικα πρεπει να κολλησεις μια υποδοχη.
 

mxersraz

Βοσκός
Περιοχή
Κρήτη
Όνομα
Ορέστης
Μοτό
xrv750 , crf450
Λοιπον τα προσφατα γεγονοτα εδω μεσα με ενεπνευσαν να ανοιξω αυτο το θρεντ για να γραψω μια ιστορια που ειχα μερικα φεγγαρια πριν με ενα 640.

Ενας καλος, ενθουσιωδης γενικα φιλος λοιπον που λετε αγορασε ενα 640 για να κανει κανα ταξιδακι στο χωμα, ενθουσιασμενος με το μηχανακι, το γκαζι του, το βαρος του κλπ κλπ. Οποτε σε καποια φαση μου το εδωσε να το καβαλησω.
Οταν λοιπον το καβαλησα, συνειδητοποιησα πως το μηχανακι ηταν παναργο και γενικα, μου θυμιζε αρκετα 400αρι σε γκαζι, ροπη. Αμεσως λοιπον καταλαβα τι επαιζε, και κανοντας μερικες επιπλεον ερωτησεις για κατανανωση και γενικη συμπεριφορα, επιβεβαιωσα αυτα που υποψιαζομουν. Κατι δεν πηγαινε καλα με το καρμπυρατερ.
Εδω να πω πως το μηχανακι ειχε τζεταριστει απο εναν κρυμμενο γκουρου, για λιγους και γνωστες, που ηταν καπου σε μια σπυλια κρυμμενος σε ενα βουνο της Αχαιας οπου λιγοι και εκλεκτοι ειχαν προσβαση σε αυτον. Ο φιλος λοιπον που λετε, λογω του μυθου του τυπου που ειχε κλασει το εν λογω καρμπ, δεν ηθελε να το πειραξουμε μη τυχον και χαλασουμε τη μαγικη συνταγη:pointu:

Με τα πολλα λοιπον, και εξηγω με πολυ ευγενεια στον φιλο (ε τωρα...καταλαβαινετε) οτι αυτα που λεει ολα δειχνουν προβλημα. Αυτα ηταν καταναλωση (6.5λτ/100χλμ), τραχια λειτουργια, μυρωδια βενζινης, καταφερω να τον πεισω να δουλεψουμε στο καρμπ με σοβαρο τροπο, οπως κανω οποτε ρυθμιζω τετοια μαραφετια. Αυτα τα προβληματα δυστυχως για πολυ κοσμο δεν αποτελουν αποδεικτικα στοιχεια, διοτι....ετσι δουλευουν αυτα...τα καρμπς καινε βενζινη, κλπ κλπ κλπ.

Η μεθοδος που χρησιμοποιω λοιπον γνωστη, οποτε παει και κολλαει μια υποδοχη για wideband και οι δοκιμες με το οργανο αρχιζουν. Με το που μπηκε ο σενσορας επανω, το προβλημα φανηκε φυσικα κατευθειαν. Το μηχανακι δουλευε θεοπλουσιο, εχοντας το τζετινγκ που θεωρειται απο την κοινοτητα ''ιδανικο'' για στριτ χρηση αν θες γκαζια γκαζια (εδω γελαμε, οποτε καλο ειναι να μην εμπιστευεστε τυφλα οτι μαλακια διαβαζετε online).

170 κυριο ζιγκλερ, 4η θεση βελονα, και ισως μεγαλυτερο pilot (δε θυμαμαι, δε θα ξανασχοληθουμε με αυτο ποτε). Το μοτερ δουλευε τοσο πλουσιο που ο σενσορας δεν διαβαζε τιποτα (δεν δειχνει ο συγκεκριμενος κατω απο 10 afr). Οποτε με συνοπτικες διαδικασιες, γυριζουμε στο στοκ ζιγκλερ για να δω προς εκπληξη οτι παλι ο σενσορας δεν διαβαζε τιποτα! Εκει αρχισα να υποψιαζομαι οτι το προβλημα ηταν πιο σοβαρο απο ενα απλα λαθος τζετιγκ, και με τα πολλα, επιβεβαιωσα τι γινοταν οταν απο το 155 στοκ ζιγκλερ, πηγα σε ενα 140 που βρηκα, με εντελως ανοιχτο κουτι (που κανει το καρμπ να δουλευει φτωχοτερα) φτασαμε να εχουμε μειγμα κοντα στο 11 (που ειναι απλα παρα πολυ πλουσιο).

Γιατι γινοταν αυτο? Αυτο δε θα το αποκαλυψω γιατι δε θελω να δωσω τα μυστικ...αστειευομαι :D
Οσο λειτουργουν τα καρμπς, δυστυχως φθειρονται, με τους συνηθεις υποπτους να ειναι η βελονα και η βελονοθηκη/φλογερα...Ειδικα τα μεγαλα μονοκυλιδρα, ταλαιπωρουν τα καρμπς αρκετα περισσοτερο καθως οι πολλοι δυνατοι παλμοι απο το μοτερ κανουν τη βελονα (και το σλαιντ) να χτυπαει και να τριβεται με δυναμη με τη φλογερα. Αυτο εν ταχει επιτρεπει σε περισσοτερο μειγμα να περασει μεσα στο μοτερ, κανοντας το πιο πλουσιο. Το προβλημα για τον αναβατη ειναι πως αυτο ειναι συσσωρευτικη φθορα, που δεν την καταλαβαινεις ευκολα διοτι συμβαινει σε αρκετα μεγαλο διαστημα, και απλα ο εγκεφαλος προσαρμοζεται στη συμπεριφορα του κινητηρα.

Το συγκεκριμενο καρμπ λοιπον, παροτι κατα τον προηγουμενο ειχε γινει rebuild και καθαρισμα (συνηθως το ριμπλιντ ειναι αλλαγη σε καμμια τσιμουχα, ενα χαζοκαθαρισματακι κλπ), ηταν εντελως κωλος (!!!). Με περιπου 40κ στο κοντερ (μαλλον αληθινα). Τι σημαινει κωλος? Το σλαιντ ηταν λιωμενο (ναι, φθειρεται και αυτο), η θηκη του σλαιντ επισης, μεχρι και τα φλοτερ ειχαν γινει σωβρακο, οποτε δυστυχως, επρεπε να γινει αλλαγη, στα παντα. Κοστος αν θυμαμαι καλα, γυρω στο 200αρι, που δε το λες και λιγο, ειδκα για καποιον που δεν εχει βιωσει ποτε την καρμπυρατεροτελειοτητα....

Αγοραστηκαν λοιπον τα πραγματα καινουρια και το καρμπ μπηκε παλι πανω στο μηχανακι...Το μηχανακι αμεσως αρχισε να δουλευει πολυ καλυτερα αλλα ακομα δεν ηταν στο ιδανικο. Δουλευντας λιγο με το οργανο, εφερα το ζιγκλερ, φλοτερ βελονα κλπ στο ιδανικο για αυτο το μοτερ/σεταπ φιλτρου και εξατμισης. Αποτελεσμα? Το συγκεκριμενο 640 πλεον τραβαει σα μπουλντοζα με το ''ταπεινο'' καρμπυρατερ υποπιεσης, και εχει πικρανει μερικους που το οδηγησαν και εχουν fcr (προφανως με κονσερβα ρυθμισματα, η ρυθμισματα απο γκουρου, η μαλλον κουρου μαστορες) στα μηχανακια τους. Εδω δε πρεπει να ξεχναμε οτι ενα καρμπ ειναι οσο καλο ειναι το τζετινγκ του, δεν αποκταει παραπανω θεληση για δυναμη ο κινητηρας αν απλα του βαλεις ενα επωνυμο/ακριβο καρμπ.

Οταν ο ιδιοκτητης το οδηγησε, εντελως εξτασιασμενος, δεν μπορουσε να πιστεψει οτι αυτο ειναι το ιδιο μηχανακι με αυτο που ειχε τοσο καιρο. Ο φιλος λοιπον που λετε εχει βαλει νομιζω δυο δοντια παραπανω γραναζι μπροστα, διοτι απλα το μηχανακι τα σηκωνει ανετα, και ταξιδευει και ανετα με 130-140 στην εθνικη πλεον. Περα απο το απειρο γκαζι σε σχεση με το πως ηταν, οι κραδασμοι μειωθηκαν παρα πολυ, και η καταναλωση.....στην τελευταια μας δρομισια, σχετικα σβελτη βολτα, ο φιλος εκαψε....3.9λτ/100χλμ. Ναι, δεν ειναι λαθος. Απ οτι μου εχει πει, δεν εχει δει ποτε πανω απο 4.5λτ/100 και αυτο στο χωμα.

Το verdict λοιπον απο αυτη την ιστορια:
  • Τα καρμπυρατερ δεν καινε παραπανω...για την ακριβεια μπορουν αν ρυθμιστουν σωστα, να καψουν λιγοτερο απο ενα αντιστοιχο ψεκαστο
  • Η διαφορα ενος κακορυθμισμενου με ενος καλορυθμισμενου καρμπ, ειναι απλα...χαοτικη
  • Μην εμπιστευεστε online jetting και μαγικες συνταγες και γκουρου κουρου των φλορουμ
  • Αν νιωθετε οτι κατι δεν παει καλα, μαλλον....δεν παει, και καλο ειναι να το ψαξετε λιγο παραπανω
  • Μην εμπιστευεστε τυφλα γκουρου κουρου, που ρυθμιζουν με αυτι μονο, αισθηση, εμπειρια εκτος αν ειναι απολυτου εμπιστοσυνης ατομο με proven track record, το οποιο να μην ερχετε απο τους ιδιους αλλα απο αλλους
  • Δυστυχως, ακομα και στα δυναμομετρα, λογω του τροπου λειτουργιας τους, μαλλον δεν θα εχετε σωστο τελικο αποτελεσμα (το οποιο ειναι μεγαλο κριμα, ειδικα απο τη στιγμη που το πληρωνεις ακριβα)
  • Καμμια φορα, δεν ειναι κακο να προσπαθησετε να λερωσετε τα χερια σας. Το καλο με αυτα τα μαραφετια ειναι πως αν εχεις ενα οργανακι, δεν χρειαζεται να εχεις φαει χρονια ρυθμιζοντας για να μπορεις να ρυθμισεις με ''αισθηση'' (μη ρωτατε πως το ξερω αυτο :disgust:). Εδω να πω οτι καταλαβαινω οτι δεν μπορουν η δε θελουν ολοι να το κανουν αυτο, αλλα δυστυχως...this is the way
  • Δωστε λιγο αγαπη στο παλιο σας κουρελακι. Τα περισσοτερα μηχανακια που εχουν τα χρονακια τους δινουν μια κακη εμπειρια οδηγησης εξαιτιας προβληματων στα καρμπς, στους χαρτες τους αν ειναι ψεκαστα, αναρτησεις που δεν εχουν φτιαχτει/ρυθμιστει ποτε, φρενα λιωμενα κλπ κλπ κλπ. Αν τα κανετε σωστα, θα ειστε ευχαριστημενοι για πολλα χρονια ακομα.
Αφτια !
Πάνο αγόρι μου, στο έχω ξαναπεί, χαραμίζεσαι εκεί στις McLaren... Γύρνα πίσω να ξεκαπνίσουν τα μπουριά!!
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Αναλυει τα καυσαερια στην εξατμιση και σου δειχνει μια ενδειξη που αντιστοιχει στο AFR της καυσης. Τον βιδωνεις στον λαιμο της εξατμισης σου, οποτε αναγκαστικα πρεπει να κολλησεις μια υποδοχη.
Δε θέλω να σου κλέψω την τέχνη φυσικά, αλλά εξήγησέ το λίγο παραπάνω αν θέλεις... Τι λόγο AFR θέλουμε να πετύχουμε; Σε όλο το φάσμα των στροφών; Ποιές βασικές ρυθμίσεις στο καρμπ τροποποιούν αυτόν τον λόγο και προς ποια κατεύθυνση; Ο λόγος AFR και άρα το πόσο πλούσιο είναι το μείγμα παίζει ρόλο στις θερμοκρασίες που ανεβάζει ο κινητήρας; Επίσης είπες ότι παίζει ρόλο και στους κραδασμούς που παράγονται, γιατί;

Κάλα θα ήταν να έβαζες και καμιά φωτογραφία από την υλοποίηση στο 640, αν έχεις.

Παρότι είμαι γενικά πολύ ικανοποιημένος από τον τρόπο που αποδίδει ο Meoni, έχει ελάχιστους κραδασμούς σε σχέση με αυτά που ακούω και μια σταθερή κατανάλωση που κυμαίνεται από 5,1-5,3λ/100χλμ για πόλη, χώμα, εθνική, καλό θα ήταν να υπάρχει υλικό για κάποιο πιθανό fine tuning στο μέλλον...
:friendship:
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Δε θέλω να σου κλέψω την τέχνη φυσικά, αλλά εξήγησέ το λίγο παραπάνω αν θέλεις... Τι λόγο AFR θέλουμε να πετύχουμε; Σε όλο το φάσμα των στροφών; Ποιές βασικές ρυθμίσεις στο καρμπ τροποποιούν αυτόν τον λόγο και προς ποια κατεύθυνση; Ο λόγος AFR και άρα το πόσο πλούσιο είναι το μείγμα παίζει ρόλο στις θερμοκρασίες που ανεβάζει ο κινητήρας; Επίσης είπες ότι παίζει ρόλο και στους κραδασμούς που παράγονται, γιατί;

Κάλα θα ήταν να έβαζες και καμιά φωτογραφία από την υλοποίηση στο 640, αν έχεις.

Παρότι είμαι γενικά πολύ ικανοποιημένος από τον τρόπο που αποδίδει ο Meoni, έχει ελάχιστους κραδασμούς σε σχέση με αυτά που ακούω και μια σταθερή κατανάλωση που κυμαίνεται από 5,1-5,3λ/100χλμ για πόλη, χώμα, εθνική, καλό θα ήταν να υπάρχει υλικό για κάποιο πιθανό fine tuning στο μέλλον...
:friendship:
Θα τα πει καλύτερα ο συντάκτης βέβαια σε αυτό το πολύ ωραίο θέμα που έχει και την εμπειρία, αλλά η ανάλυση του λόγου καυσίμου/αέρα είναι το Α και το Ω στην ρύθμιση ενός μοτέρ. Το ιδανικό της βιβλιογραφίας έιναι το 14,7:1 αλλά στις πραγματικές συνθήκες οι βελτιωτές πάνε λίγο παρακάτω απ όσο ξέρω. Στα καρμπυρατέρ είναι εύκολο να βάλει χέρι ο οποιοσδήποτε με καλές γνώσεις και μερικά κατσαβίδια. Στα EFI απαιτείται πρόσβαση στην ECU και εξειδικευμένα μηχανήματα που να μπορείς να παίξεις με τους χάρτες ανάφλεξης.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Δε θέλω να σου κλέψω την τέχνη φυσικά, αλλά εξήγησέ το λίγο παραπάνω αν θέλεις... Τι λόγο AFR θέλουμε να πετύχουμε; Σε όλο το φάσμα των στροφών; Ποιές βασικές ρυθμίσεις στο καρμπ τροποποιούν αυτόν τον λόγο και προς ποια κατεύθυνση; Ο λόγος AFR και άρα το πόσο πλούσιο είναι το μείγμα παίζει ρόλο στις θερμοκρασίες που ανεβάζει ο κινητήρας; Επίσης είπες ότι παίζει ρόλο και στους κραδασμούς που παράγονται, γιατί;

Κάλα θα ήταν να έβαζες και καμιά φωτογραφία από την υλοποίηση στο 640, αν έχεις.

Παρότι είμαι γενικά πολύ ικανοποιημένος από τον τρόπο που αποδίδει ο Meoni, έχει ελάχιστους κραδασμούς σε σχέση με αυτά που ακούω και μια σταθερή κατανάλωση που κυμαίνεται από 5,1-5,3λ/100χλμ για πόλη, χώμα, εθνική, καλό θα ήταν να υπάρχει υλικό για κάποιο πιθανό fine tuning στο μέλλον...
:friendship:
Καλα, δεν ειναι δικια μου τεχνη, ειναι ο τροπος με τον οποιο η βιομηχανια εχει καθιερωσει σαν τον ενδεδειγμενο για να κανεις σωστα την δουλεια σου. Υπαρχουν και αλλοι, αλλα αυτος θεωρειται αρκετα ευκολος και ακριβης.

Ο Μεονι τι ειναι? Εχω χασει επεισοδια :eek:
Ισως εχει ο ιδιοκτητης τα φθαρμενα παρτς ακομα για ενθύμιο, διαβαζει εδω μεσα αλλα δε ποσταρει γιατι ειναι λιγο ντροπαλος. Αν μενεις Αθηνα ισως θα μπορουσατε να ερθετε σε επαφη, ειναι υπερβολικα κοινωνικος.

Το AFR δεν ειναι παντου το ιδιο σε ολο το φασμα στροφων και ανοιγμα γκαζιου. Το ανοιγμα του γκαζιου, ειναι το πιο πολυπλοκο να ''φτιαχτει'', και ειναι και συνηθως αυτο που οι περισσοτεροι ''βελτιωτες'' αμελουν να δουλεψουν, μιας και συνηθως φτιαχνουν μονο το τερμα γκαζι, δινουν μια δυναμομετρηση και τελος. Στα ΟΕΜ καρμπς, αν εινια σε καλη κατασταση συνηθως τα πραγματα δεν ειναι δραματικα εκτος, μιας και ο κατασκευαστης το εχει φερει σε ενα φυσιολογικο λειτουργικο σημειο.

Στα μηχανικα, ειδικα αν ειναι generic after market η απο αλλα μηχανακια που αγοραστικαν σαν μεταχειρισμενα...Το χαος. Πρεπει να βρεις τη σωστη βελονα πρωτα, και απο τη στιγμη που θα μπει η σωστη βελονα με το σωστη κωνικοτητα/διαμετρο/μηκος, να φτιαχτουν τα ζιγκλερ. Και φυσικα στο τελος η τρομπα επιταχυνσης η οποια ειναι αρκετα σημαντικη στην αποκριση του κινητηρα. Α, ξεχασα να πω, πως τα τζενερικ μηχανικα συνηθως δεν εχουν και σωστο μηκος για τον κινητηρα, οποτε πρεπει να φτιαχτει και αυτο με το καταλληλο σε μηκος velocity stack :wacky:. Αντιγραφοντας ομως απλα το εργοστασιακο μηκος του καρμπ ειναι μια καλη αρχη παντα.



Θα τα πει καλύτερα ο συντάκτης βέβαια σε αυτό το πολύ ωραίο θέμα που έχει και την εμπειρία, αλλά η ανάλυση του λόγου καυσίμου/αέρα είναι το Α και το Ω στην ρύθμιση ενός μοτέρ. Το ιδανικό της βιβλιογραφίας έιναι το 14,7:1 αλλά στις πραγματικές συνθήκες οι βελτιωτές πάνε λίγο παρακάτω απ όσο ξέρω. Στα καρμπυρατέρ είναι εύκολο να βάλει χέρι ο οποιοσδήποτε με καλές γνώσεις και μερικά κατσαβίδια. Στα EFI απαιτείται πρόσβαση στην ECU και εξειδικευμένα μηχανήματα που να μπορείς να παίξεις με τους χάρτες ανάφλεξης.
Το 14.7 ειναι το σημειο που καιγονται ολα τα μορια καυσιμου, οποτε και το σημειο που η καυση ειναι αυτο που λεμε ιδανικη, με τα λιγοτερα emissions. Αυτο δεν ειναι το σημειο ομως που ο κινητηρας εχει την περισσοτερο ισχυ/ροπη, αυτο ειναι χαμηλοτερα και συνηθως ειναι στην χαμηλη περιοχη του 13. Καθε κινητηρας απο κατασκευαστικης αποψης, εχει διαφορετικο αυτο το σημειο που παραγει την μεγιστη ροπη του. Αυτο ομως δεν σημαινει οτι ο κινητηρας θελει παντου 13. Με λιγο γκαζι, συνηθως λιγο πιο φτωχο μειγμα ειναι λιγο πιο εκρηκτικο (κοντα στο 14). Αυτο ειναι κατι που βλεπεις καθως ρυθμιζεις. Με το οργανο, καλο ειναι να το κρατας σαν σημειο αναφορας για τις αλλαγες σου, και απλα να βλεπεις τι ο κινητηρας προτιμαει περισσοτερο με βαση τις αλλαγες που κανεις.

Το οτι τα καρμπς ειναι ευκολο να κανεις αλλαγες, ειναι ευλογια και καταρα μαζι. Ειναι οντως πολυ απλο, να αλλαξεις ενα μειν και μια βελονα ας πουμε, αλλα αν δεν ξερεις τι κανεις, ειναι στατιστικα βεβαιο οτι θα κανεις οτι να ναι. Προσωπικα, δεν εχω δει ΠΟΤΕ μηχανακι που να εχει πειραχτει απο καποιον και να ειναι καλα ρυθμισμενο (αντε, εδω να βαλω μερικες εξαιρεσεις απο ανθρωπους που πραγματικα ξερουν τι κανουν και εχουν χρησιμοποιησει και οργανο για να επιβεβαιωσουν αυτα ποου κανουν). Στον ψεκασμο, τα πραγματα ειναι λιγο διαφορετικα. Οι περισσοτεροι απλα θα φορτωσουν εναν χαρτη, που επειδη ειναι αρκετα πολυπλοκο ετσι κ αλλιως για τον μεσο χρηστη να αλλαξει κατι εκει, ειναι πιθανοτερος αυτος που εχει κανει τις αλλαγες, να ηξερε καπως τι κανει εξ αρχης. Δεν ειναι υποχρεωτικο να αλλαξεις τον χαρτη αναφλεξης στον εγκεφαλο, μπορεις να παιξεις αντιστοιχα μονο με το μειγμα, αν και αυτο δεν θα ειναι σιγουρα το ιδανικο (και μπορει να καταληξεις να εχεις και αρκετο αβανς, αλλα αυτο ειναι αλλη υποθεση). Και φυσικα τα νεοτερα μηχανακια εχουν και τους χαρτες γκαζιου, που κανουν το πραγμα ακομα πιο περιπλοκο. Στους εγκεφαλους μπορεις να ρυθμισεις πολλα ακομα πραγματα, αλλα δεν ειναι του παροντος. Επισης οι ΟΕΜ εγκεφαλοι, ειναι λιγο προβληματικοι στην ευκολια που ρυθμιζεις, διοτι στις περισσοτερες περιπτωσεις πρεπει να σβησεις/να φλασαρεις/ οποτε δε μπορεις live να κανεις αλλαγες. Εδω να πω οτι εχω δει κατα καιρους και χαρτες οι οποιοι φτιαχτηκαν απο επαγγελματιες, και με μια γρηγορη ματια φαινοταν οτι πιθανοτατα, δεν θα ειναι ασφαλεις για τον κινητηρα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
pumba το θέμα που άνοιξες είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, μακάρι να συζητούσαμε περισσότερο τέτοια! Τεράστιο κεφάλαιο ειδικά το καύσιμο. Και το πόσο δύσκολο είναι ειδικά στις χαμηλες περιοχές του στροφόμετρου η ρύθμιση, ολόκληρες βιομηχανίες πολλες φορές δεν το πετυχαίνουν. Οι 3 στις 5 μηχανές ειδι΄κα απο Κίνα έχουν Jerky throttle χαμηλά.

Θα συγκρατήσω απο το τελευταίο σου μήνυμα αυτά..

Ο Μεονι τι ειναι? Εχω χασει επεισοδια :eek:
Ισως εχει ο ιδιοκτητης τα φθαρμενα παρτς ακομα για ενθύμιο, διαβαζει εδω μεσα αλλα δε ποσταρει γιατι ειναι λιγο ντροπαλος. Αν μενεις Αθηνα ισως θα μπορουσατε να ερθετε σε επαφη, ειναι υπερβολικα κοινωνικος.

αυτά είναι επικίνδυνα πραγματα..!!!

......................

Εδω να πω οτι εχω δει κατα καιρους και χαρτες οι οποιοι φτιαχτηκαν απο επαγγελματιες, και με μια γρηγορη ματια φαινοταν οτι πιθανοτατα, δεν θα ειναι ασφαλεις για τον κινητηρα.
Η πολυπλοκότητα του εγχειρήματος και ο αριθμός των παραμέτρων που πρέπει κάποιος να έχει υπο έλεγχο όπως και η προέκταση που έχει κάθε αλλαγή ακόμα και σε θερμοδυναμικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του θάλαμου καύσης με έχουν οδηγήσει στην απόφαση να μην εμπιστευτώ ποτέ κανέναν να κάνω φλασάρισμα σε οποιαδήποτε ECU αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας. Θεωρώ την διαδικασία άκρως πειραματική. Θα το έκανα μόνο στην περίπτωση που αντιμετώπιζα την βελτίωση συνολικά ως πείραμα και το ενδεχόμενο failure να ήταν στα αναμενόμενα να συμβούν. ΘΑ πρέπει να είναι πολύ επιστήμονας κάποιος και ψαγμένος και λεπτολόγος κάποιος για να κάνει σωστά μια τέτοια διαδικασία και πάλι με ερωτηματικό. Μάλιστα άνθρωπος του χώρου μου είπε πρόσφατα πώς στα δικά του δεν ε΄χει κάνει ποτέ! Απο εκεί να καταλάβεις!

Η μόνη παρέμβαση που έκανα τελευταία στο 300 rally Που έχω ήταν ένα gadget, ενα τσιπ ουσιαστικά που παίρνει τα δεδομένα απο τον αισθητήρα θερμοκρασίας και τροφοδοτεί την ECU με κάποιους βαθμούς χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος απο την πραγματική ωστε να τον υποχρεώσει να κάνει πιο πλούσιο το μίγμα σε ένα μικρό ποσοστό και αυτό το έκανα λόγω EURO 5 Που φαίνεται πως τα έχουν κάνει υπερβολικά φτωχά. Μέχρι εκεί. Καμία παρέμβαση στην ECU, μόνο στο μίγμα και αυτό λίγο.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
pumba το θέμα που άνοιξες είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, μακάρι να συζητούσαμε περισσότερο τέτοια! Τεράστιο κεφάλαιο ειδικά το καύσιμο. Και το πόσο δύσκολο είναι ειδικά στις χαμηλες περιοχές του στροφόμετρου η ρύθμιση, ολόκληρες βιομηχανίες πολλες φορές δεν το πετυχαίνουν. Οι 3 στις 5 μηχανές ειδι΄κα απο Κίνα έχουν Jerky throttle χαμηλά.

Θα συγκρατήσω απο το τελευταίο σου μήνυμα αυτά..



Η πολυπλοκότητα του εγχειρήματος και ο αριθμός των παραμέτρων που πρέπει κάποιος να έχει υπο έλεγχο όπως και η προέκταση που έχει κάθε αλλαγή ακόμα και σε θερμοδυναμικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του θάλαμου καύσης με έχουν οδηγήσει στην απόφαση να μην εμπιστευτώ ποτέ κανέναν να κάνω φλασάρισμα σε οποιαδήποτε ECU αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας. Θεωρώ την διαδικασία άκρως πειραματική. Θα το έκανα μόνο στην περίπτωση που αντιμετώπιζα την βελτίωση συνολικά ως πείραμα και το ενδεχόμενο failure να ήταν στα αναμενόμενα να συμβούν. ΘΑ πρέπει να είναι πολύ επιστήμονας κάποιος και ψαγμένος και λεπτολόγος κάποιος για να κάνει σωστά μια τέτοια διαδικασία και πάλι με ερωτηματικό. Μάλιστα άνθρωπος του χώρου μου είπε πρόσφατα πώς στα δικά του δεν ε΄χει κάνει ποτέ! Απο εκεί να καταλάβεις!

Η μόνη παρέμβαση που έκανα τελευταία στο 300 rally Που έχω ήταν ένα gadget, ενα τσιπ ουσιαστικά που παίρνει τα δεδομένα απο τον αισθητήρα θερμοκρασίας και τροφοδοτεί την ECU με κάποιους βαθμούς χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος απο την πραγματική ωστε να τον υποχρεώσει να κάνει πιο πλούσιο το μίγμα σε ένα μικρό ποσοστό και αυτό το έκανα λόγω EURO 5 Που φαίνεται πως τα έχουν κάνει υπερβολικά φτωχά. Μέχρι εκεί. Καμία παρέμβαση στην ECU, μόνο στο μίγμα και αυτό λίγο.

Μονο οι κινεζοι εχουν προβλημα με τα χαμηλα? :D

Μαζικη παραγωγη, ελεγχος ρυπων και θορυβου δυστυχως περιοριζουν πολυ το τι μπορουν να κανουν οι κατασκευαστες. Δεν θα ελεγα οτι μια σωστη χαρτογραφιση ειναι πειραμα, αν ο χειριστης του δυναμομετρου εχει τα οργανα και το σωστο δυναμομετρο να το κανει. Νομιζω οτι οποιος θελει να ασχοληθει με αυτα ομως, καλο ειναι πρωτα να μαθει τι μπορει να γινει, τι μπορει να κανει, και τι αλλαγες μπορουν να γινουν προτου εμπιστευτει τυφλα καποιον εκει εξω.

Αυτα τα πραγματα εχουν οριστει απο το 60, δηλαδη μιλαμε για πανω απο μισο αιωνα, οποτε το να μην επιτρεπετε στον καθε ξερολα να σας το παιζει εξυπνος, ειναι το μερος της ευθυνης που πεφτει σε εσας.

Προσωπικα προτεινω σε ολους το βιβλιο του Graham Bell, 4 stroke performance tuning σαν ενα αριστο introduction για το τι και πως σχετικα με τους τετραχρονους κινητηρες. Για οποιον θελει να μαθει περισσοτερα, υπαρχουν και αλλες πηγες, αλλα αν δεν εχεις διαβασει αυτο δεν εχεις τα βασικα για να πας παρακατω. Edit: Αν διαβασετε αυτο το βιβλιο και το καταλαβετε, θα ειστε σε υψηλοτερο επιπεδο γνωσης απο το 90% των βελτιωτων της ελληνικης αγορας.




Αυτα τα κυκλωματακια σαν αυτο που μου λες, δεν μου αρεσουν και δεν θα εβαζα ποτε κατι τετοιο πανω στο μηχανακι μου. Δεν ειναι καλη ιδεα για πολλους λογους. Υπαρχουν καποιοι στην Ελλαδα εκει εξω που θεωρω οτι εχουν το υποβαθρο να κανουν σοβαρη δουλεια, αλλα ειναι λιγοι. Εχω κατα καιρους προσεγγισει δυναμομετρα ομως και η κατασταση ειναι απογοητευση. Αγαπημενος μου τροπος για το πως να βρω αν καποιος ξερει η οχι, να τους μιλαω παιζοντας το εντελως ασχετος, και κρινοντας απο το υφος τους, το τι λενε, και κανοντας στρατηγικες ερωτησεις, να μπορεσω να καταλαβω αν ξερουν πραγματικα, η αν το παιζουν οτι ξερουν. Οι περισσοτεροι δυστυχως...απλα το παιζουν. Ανηθικο, ξερω, αλλα ειμαι ανηθικος τυπος γενικα οποτε δε με νοιαζει :eek::D
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Μονο οι κινεζοι εχουν προβλημα με τα χαμηλα? :D

Μαζικη παραγωγη, ελεγχος ρυπων και θορυβου δυστυχως περιοριζουν πολυ το τι μπορουν να κανουν οι κατασκευαστες. Δεν θα ελεγα οτι μια σωστη χαρτογραφιση ειναι πειραμα, αν ο χειριστης του δυναμομετρου εχει τα οργανα και το σωστο δυναμομετρο να το κανει. Νομιζω οτι οποιος θελει να ασχοληθει με αυτα ομως, καλο ειναι πρωτα να μαθει τι μπορει να γινει, τι μπορει να κανει, και τι αλλαγες μπορουν να γινουν προτου εμπιστευτει τυφλα καποιον εκει εξω.

Αυτα τα πραγματα εχουν οριστει απο το 60, δηλαδη μιλαμε για πανω απο μισο αιωνα, οποτε το να μην επιτρεπετε στον καθε ξερολα να σας το παιζει εξυπνος, ειναι το μερος της ευθυνης που πεφτει σε εσας.

Προσωπικα προτεινω σε ολους το βιβλιο του Graham Bell, 4 stroke performance tuning σαν ενα αριστο introduction για το τι και πως σχετικα με τους τετραχρονους κινητηρες. Για οποιον θελει να μαθει περισσοτερα, υπαρχουν και αλλες πηγες, αλλα αν δεν εχεις διαβασει αυτο δεν εχεις τα βασικα για να πας παρακατω




Αυτα τα κυκλωματακια σαν αυτο που μου λες, δεν μου αρεσουν και δεν θα εβαζα ποτε κατι τετοιο πανω στο μηχανακι μου. Δεν ειναι καλη ιδεα για πολλους λογους. Υπαρχουν καποιοι στην Ελλαδα εκει εξω που θεωρω οτι εχουν το υποβαθρο να κανουν σοβαρη δουλεια, αλλα ειναι λιγοι. Εχω κατα καιρους προσεγγισει δυναμομετρα ομως και η κατασταση ειναι απογοητευση. Αγαπημενος μου τροπος για το πως να βρω αν καποιος ξερει η οχι, να τους μιλαω παιζοντας το εντελως ασχετος, και κρινοντας απο το υφος τους, το τι λενε, και κανοντας στρατηγικες ερωτησεις, να μπορεσω να καταλαβω αν ξερουν πραγματικα, η αν το παιζουν οτι ξερουν. Οι περισσοτεροι δυστυχως...απλα το παιζουν. Ανηθικο, ξερω, αλλα ειμαι ανηθικος τυπος γενικα οποτε δε με νοιαζει :eek::D
Καλά το συγκεκριμένο εξάρτημα το έφερα απο Ισπανία. Μια απλή δουλειά κάνει. Διαβάζει τη θερμοκρασία περιβάλλοντος και δίνει κάποιους βαθμούς χαμηλότερη σαν ένδειξη, τίποτα άλλο. Αμα κάνω κάποια χλμ και δω το μπουζί πώς δεν έχει την εμφάνιση που πρέπει θα το βγάλω. Παντως πρώτη εντύπωση είναι πως δουλευει πιο ωραία και γεμάτα χαμηλά και μεσαίες.

Όχι και άλλοι εκτός απο Κινέζους έχουν θέμα με jerky throttles τελευταία και μεγάλοι κατασκευαστες απλά εκεί έχω δει εγώ προσωπικά τα πιο έντονα φαινόμενα.

Πάντα υπάρχει κάποιος ή κάποιοι που ξέρουν να κάνουν καλά τη δουλειά αρκεί να έιναι γνώστες. Το θεμα έιναι να είναι γνώστες και όχι κατα φαντασία.

Εσύ έχεις ασχοληθεί και επαγγελματικά ή ασχολείσαι με το αντικείμενο ή απο χόμπυ? Και γράψε ρε συ αν θες το όνομα σου στο προφίλ, άμα σε πώ pumba νομίζω πώς είμαστε στο Lion King!
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Δε θέλω να σου κλέψω την τέχνη φυσικά, αλλά εξήγησέ το λίγο παραπάνω αν θέλεις... Τι λόγο AFR θέλουμε να πετύχουμε; Σε όλο το φάσμα των στροφών; Ποιές βασικές ρυθμίσεις στο καρμπ τροποποιούν αυτόν τον λόγο και προς ποια κατεύθυνση; Ο λόγος AFR και άρα το πόσο πλούσιο είναι το μείγμα παίζει ρόλο στις θερμοκρασίες που ανεβάζει ο κινητήρας; Επίσης είπες ότι παίζει ρόλο και στους κραδασμούς που παράγονται, γιατί;

Κάλα θα ήταν να έβαζες και καμιά φωτογραφία από την υλοποίηση στο 640, αν έχεις.

Παρότι είμαι γενικά πολύ ικανοποιημένος από τον τρόπο που αποδίδει ο Meoni, έχει ελάχιστους κραδασμούς σε σχέση με αυτά που ακούω και μια σταθερή κατανάλωση που κυμαίνεται από 5,1-5,3λ/100χλμ για πόλη, χώμα, εθνική, καλό θα ήταν να υπάρχει υλικό για κάποιο πιθανό fine tuning στο μέλλον...
:friendship:

a ναι, το ειχα ξεχασει εκεινο το θρεντ, apologies

Γενικα στα fcr, ειδικα οταν βαζεις ενα καρμπ απο αλλο μηχανακι, τα πραγματα αρχιζουν να γινονται λιγο πιο περιπλοκα. Το βασικο οπως ειπα πιο πανω, ειναι να βρεις την σωστη βελονα για το μοτερ σου. Τα φσρ δινουν την αισθηση οτι λειτουργουν καλυτερα με κακο μειγμα, μιας και αυτο που καταλαβαινεις ουσιαστικα στην συμπεριφορα ειναι η αποκριση στο input του γκαζιου, που ειναι παντα εκει. Ενα cv, η αποκριση εξαρταται απο το μειγμα, στο fcr, οχι.

Ενα fcr ομως με σωστη βελονα και σωστα σεταρισμενη τρομπα, νιωθεις οτι ''αρπαζει'' πολυ πιο επιθετικα στις μεταβολες του γκαζιου απ'οτι ενα που δεν. Αυτο για να το καταλαβεις, πρεπει να οδηγησεις ενα με καλο σεταρισμα, και ενα με οχι. Το να βρεις τη σωστη βελονα ειναι πονοκεφαλος, διοτι στην Ελλαδα πλεον δεν υπαπρχουν μαγαζια να τις πουλανε, και επισης δεν ειναι κατι που μπορεις να πετυχεις σωστα με την πρωτη. Δηλαδη βελτιωνεις σιγα σιγα μεχρι να καταληξεις στην σωστη, και αυτο απαιτει μερικες προσπαθειες, και σιγουρα οργανο αν θες να εισαι σιγουρος για το τι κανεις και οχι να μαντευεις.

Επειδη ειναι περιπλοκο λοιπον και προβληματικο λογω διαθεσιμοτητας, οι περισσοτεροι φτιαχνουν μειν για το τερμα γκαζι, ρελαντι για να δουλευει, και εκει αναμεσα μετα...το χαος....Αν εχεις ενα φσρ απο καποιο μοτοκροσαδικο μηχανακι, αυτα συνηθως ειχαν βελονες με λιγη κωνικοτητα (τετοια ηθελε και το 950 μου), που ειναι φτωχη για ενα μηχανακι σαν το 640.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Καλά το συγκεκριμένο εξάρτημα το έφερα απο Ισπανία. Μια απλή δουλειά κάνει. Διαβάζει τη θερμοκρασία περιβάλλοντος και δίνει κάποιους βαθμούς χαμηλότερη σαν ένδειξη, τίποτα άλλο. Αμα κάνω κάποια χλμ και δω το μπουζί πώς δεν έχει την εμφάνιση που πρέπει θα το βγάλω. Παντως πρώτη εντύπωση είναι πως δουλευει πιο ωραία και γεμάτα χαμηλά και μεσαίες.

Όχι και άλλοι εκτός απο Κινέζους έχουν θέμα με jerky throttles τελευταία και μεγάλοι κατασκευαστες απλά εκεί έχω δει εγώ προσωπικά τα πιο έντονα φαινόμενα.

Πάντα υπάρχει κάποιος ή κάποιοι που ξέρουν να κάνουν καλά τη δουλειά αρκεί να έιναι γνώστες. Το θεμα έιναι να είναι γνώστες και όχι κατα φαντασία.

Εσύ έχεις ασχοληθεί και επαγγελματικά ή ασχολείσαι με το αντικείμενο ή απο χόμπυ? Και γράψε ρε συ αν θες το όνομα σου στο προφίλ, άμα σε πώ pumba νομίζω πώς είμαστε στο Lion King!

Συνηθως αυτα αυτο που κανουν ειναι απλα να αλλαζουν την ταση που παει στον εγκεφαλο. Στις περισσοτερες περιπτωσεις ειναι απλα ενας διαιρετης τασης, που στελνει λιγο χαμηλοτερη ταση στο μπουζι του εγκεφαλου για να κανει τριμ στο χαρτη αναλογως. Το γιατι μπορει να ειναι κακο αυτο ειναι μια αλλη μεγαλη κουβεντα, αλλα θα ελεγα οτι αν νιωθεις οτι δουλευει καλυτερα, τοτε ειναι ενδειξη οτι μαλλον το μοτερ σου ειναι πιο χαπυ με αυτη τη μοντα.

Το να διαβαζεις μπουζι ειναι λαθος τροπος να εκτιμησεις μειγμα σε ενα μοτερ. Μπορει δηλαδη ενα μοτερ για οποιουσδηποτε λογους, να δουλευει πλουσιο στο ρελαντι, και φτωχο παντου αλλου (στα ψεκαστα βεβαια, τα πραγματα ειναι λιγο πιο ομοιομορφα, αλλα αυτο δε σημαινει οτι ισχυει παντα). Αν λοιπον αφησεις το μηχανακι σου να δουλεψει λιγο ρελαντι και βγαλεις το μπουζι, θα δεις ενα καταμαυρο μπουζι και θα νομιζεις οτι δουλευει το μηχανακι πλουσια ενω στην πραγματικοτητα εινια φτωχο. Δε θα το συνιστούσα.

Για το επαγγελματιας, εξαρταται πως θα το δεις :D Αν η ερωτηση ειναι αν εχω συνεργειο και φτιαχνω μηχανακια η αν πληρωνομαι για να φτιαχνω μηχανακια και εχω μπει εδω για να ψαρεψω πελατες, η απαντηση ειναι οχι. Πανος το ονομα, αλλα και με το pumba δεν παρεξηγουμαι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Συνηθως αυτα αυτο που κανουν ειναι απλα να αλλαζουν την ταση που παει στον εγκεφαλο. Στις περισσοτερες περιπτωσεις ειναι απλα ενας διαιρετης τασης, που στελνει λιγο χαμηλοτερη ταση στο μπουζι του εγκεφαλου για να κανει τριμ στο χαρτη αναλογως. Το γιατι μπορει να ειναι κακο αυτο ειναι μια αλλη μεγαλη κουβεντα, αλλα θα ελεγα οτι αν νιωθεις οτι δουλευει καλυτερα, τοτε ειναι ενδειξη οτι μαλλον το μοτερ σου ειναι πιο χαπυ με αυτη τη μοντα.

Το να διαβαζεις μπουζι ειναι λαθος τροπος να εκτιμησεις μειγμα σε ενα μοτερ. Μπορει δηλαδη ενα μοτερ για οποιουσδηποτε λογους, να δουλευει πλουσιο στο ρελαντι, και φτωχο παντου αλλου (στα ψεκαστα βεβαια, τα πραγματα ειναι λιγο πιο ομοιομορφα, αλλα αυτο δε σημαινει οτι ισχυει παντα). Αν λοιπον αφησεις το μηχανακι σου να δουλεψει λιγο ρελαντι και βγαλεις το μπουζι, θα δεις ενα καταμαυρο μπουζι και θα νομιζεις οτι δουλευει το μηχανακι πλουσια ενω στην πραγματικοτητα εινια φτωχο. Δε θα το συνιστούσα.

Για το επαγγελματιας, εξαρταται πως θα το δεις :D Αν η ερωτηση ειναι αν εχω συνεργειο και φτιαχνω μηχανακια η αν πληρωνομαι για να φτιαχνω μηχανακια και εχω μπει εδω για να ψαρεψω πελατες, η απαντηση ειναι οχι. Πανος το ονομα, αλλα και με το pumba δεν παρεξηγουμαι.
Όχι δεν το ρώτησα με την κακή έννοια να ψαρέψει κάποιος πελάτες που αν είναι σοβαρός επαγγελματίας καλά κάνει να διαφημίσει και την δουλειά του. Πιο πολύ επειδή φαίνεται πως το έχεις ψάξει πολύ και έχεις ασχοληθεί και έχεις και εργαλεία αν το έχεις δουλέψει κιολας σαν επάγγελμα απο περιέργεια.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Όχι δεν το ρώτησα με την κακή έννοια να ψαρέψει κάποιος πελάτες που αν είναι σοβαρός επαγγελματίας καλά κάνει να διαφημίσει και την δουλειά του. Πιο πολύ επειδή φαίνεται πως το έχεις ψάξει πολύ και έχεις ασχοληθεί και έχεις και εργαλεία αν το έχεις δουλέψει κιολας σαν επάγγελμα απο περιέργεια.
Δεν το ειπα επειδη θεωρησα οτι το ειπες κακοπροαιρετα, απλα το εχω δει πολλες φορες να συμβαινει οποτε ηθελα να ξεκαθαρισω πως αυτη, δεν ειναι μια απο αυτες :)
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Το να διαβαζεις μπουζι ειναι λαθος τροπος να εκτιμησεις μειγμα σε ενα μοτερ. Μπορει δηλαδη ενα μοτερ για οποιουσδηποτε λογους, να δουλευει πλουσιο στο ρελαντι, και φτωχο παντου αλλου (στα ψεκαστα βεβαια, τα πραγματα ειναι λιγο πιο ομοιομορφα, αλλα αυτο δε σημαινει οτι ισχυει παντα). Αν λοιπον αφησεις το μηχανακι σου να δουλεψει λιγο ρελαντι και βγαλεις το μπουζι, θα δεις ενα καταμαυρο μπουζι και θα νομιζεις οτι δουλευει το μηχανακι πλουσια ενω στην πραγματικοτητα εινια φτωχο. Δε θα το συνιστούσα.
Ο τρόπος ελέγχου του μπουζί που έλεγαν οι παλιοί (σημάδεμα θέσεων στην γκαζιέρα,σταθερές στροφές είτε ψηλά είτε χαμηλά,σβήσιμο μοτέρ με ταυτόχρονο πάτημα συμπλέκτη κλπ) δεν είναι αποτελεσματικός;
 
Top Bottom