Περί βάρους
Τα RD07/Α ζυγίζουν 205kg άδεια και 229 φουλ. (edit: Αυτά τα νούμερα αφορούν σ'αυτά που δίνουν τα manual της εταιρίας, και όπως σε όλες τις εταιρίες και μοντέλα, υπάρχει απόκλιση σε σχέση με το πραγματικό βάρος. Η ουσία αυτού του post είναι η δίαιτα.)
Συγκριτικά με την μεγάλη on off κατηγορία μπορεί να μη φαντάζουν τόσο πολλά αλλά λόγω λιγότερης δύναμης φαίνονται, ενώ σε πιο σφιχτά / τεχνικά κομμάτια η διαχείρησή τους είναι αρκετά δύσκολη. Καθώς το ύψος έχει αυξηθεί πάρα πολύ και εγώ είμαι 176, οι στατικές πτώσεις λόγω αδυναμίας διαζείρησης του βάρους είναι ακόμη πιο εύκολες.
Με βάση τα παραπάνω λοιπόν, όποια μείωση βάρους είναι παραπάνω από θεμιτή.
Παραθέτω κάποια στοιχεία που αφορούν στη μείωση και αύξηση του βάρους της.
(-)
Τελικό εξάτμησης -6kg (το μαμά ζυγίζει 9, ενώ το carbon 3......... ζυγιζμένα...)
Λαιμοί εξάτμισης -1kg
Ζάντες -4 kg
Αναρτήσεις / Τιμονόπλακες -4/5 kg (σύμφωνα με τον Boano)
Μπαταρία Λιθίου -3,5kg
Δισκόλπακες, γραναζι, καθρέπτες, φλας, μαρσπιέ, αφαίρεση κάποιων προστατευτικών/καπακιών κλπ, υπολογίζω περίπου -3kg
Σύνολο: 21/23kg κάτω οπότε το βάρος κενή υπολογίζεται στα 205-21=
184kg
Δυστυχώς όμως κάποια πράγματα που χρειάζονται αναγκαστικά προσθέτουν αρκετό βάρος όπως:
(+)
Κάγγελα μπρος πίσω +8kg (τα πίσω κάγκελα θα μπορούσαν να λείπουν αλλά καθώς τα χρειάζομαι τακτικά και είναι μεγάλη φασαρία να βγουν και να μπουν, αναγκαστικά μένουν πάνω)
Προστατευτικά ψυγείων περίπου +1kg
Σίτα προβολέων και μικροπρόσθετα περίπου +1kg
Σύνολο λοιπόν περίπου +10kg, οπότε το βάρος βγαίνει 184+10=
194kg
Τα περίπου 10kg κάτω μαζί με τα έξτρα, είναι πολύ αισθητά τόσο στατικά όσο και στην οδήγηση, ενώ η μείωση βάρους στα κινούμενα μέρη επίσης βοηθάει πολύ στη συνολική αίσθηση.
Μία μπαταρία λιθίου πιστεύω πως θα αφαιρέσει κάποια κιλά ακόμα (2-3??) και το βασικότερο είναι οτι θα τα αφαιρέσει από ψηλά (δεν το έχω ψάξει όμως καθόλου).
Ένα
rally fairing με προβολείς/όργανα/αλουμινένιο φανοστάτη, καθώς και ένα
ελαφρύτερο τεπόζιτο υπολογίζω πως θα μπορούσαν να μειώσουν το βάρος έως και 10 κιλά ακόμα... Η τόσο μεγάλη μείωση βάρους και ειδικά από ψηλά και μπροστά πιστεύω πως θα έκαναν θεαματική διαφορά σε αυτό το μηχανάκι.
Αυτά όμως εκτός του οτι είναι υπερβολικά ακριβά, αλλάζουν επίσης τελείως την όψη της μοτοσυκλέτας, φεύγοντας από το κλασσικο look των άφρικα, κάτι το οποίο δε θέλω με τίποτα.
Παραθέτω ενδεικτικά κάποια βάρη (άδεια) παρπλήσιων μοντέλων
με βάση τα owner's manual:
Africa RD03: 193Kg (τα 185kg που αναφέρονται σε πολλά μέσα είναι λάθος)
Africa RD04: 210Kg
Africa RD07/07a: 205Kg
Transalp 650: 191kg
Transalp 700: 214kg / 218kgABS
Συγκριτικά λοιπόν, τα 184 / 194kg της Ρίας δεν είναι καθόλου μα καθόλου άσχημα!