Αντικατάσταση (θερμαινόμενων) grips σε F800GS

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Ανεβάζω κι εδώ ένα θέμα που είχα δημοσιεύσει παλαιότερα (Μάρτης του 2011).

Το πρόβλημα γνωστό σε όλους. Τα grips της μαμάς BMW μετά από λίγες χιλιάδες χιλιόμετρα είναι για πέταμα. Είναι πολύ ποιοτικά αλλά λιώνουν γρήγορα. Και για να αλλάξουν, ιδιαίτερα αν είναι θερμαινόμενα, κοστίζουν μια περιουσία. Η λύση είναι να αλλαχτούν με aftermarket με μια χειρουργική επέμβαση για να μη χαλάσουν οι αντιστάσεις.

Σήμερα έφτασε η ώρα να το κάνω και στο 800αράκι στα 11500 χλμ. Βασικά είχαν ακόμα λίγα ψωμιά αλλά λίγο η βροχή, λίγο η βαρεμάρα, είπα να τα αλλάξω. Και παρόλο που η διαδικασία ουσιαστικά δεν διαφέρει και πολύ από αυτή του 1200, είπα να τραβήξω καμιά φωτογραφία για να μας μείνει και να την μοιραστώ μαζί σας.

Να σημειώσω εδώ πως κάποιοι έχουν καταφέρει να περάσουν στην εγγύηση την αλλαγή των grips από φθορά πληρώνοντας μόνο τα εργατικά (κάνα 25άρι). Εγώ δεν ήθελα να βάλω τα ίδια grips και σε 7-8.000 χλμ φτου κι απ'την αρχή.

Επίσης να πω το αυτονόητο πριν αρχίσουμε, πως το forum και εγώ δεν θα θεωρηθούμε υπεύθυνοι για οποιαδήποτε βλάβη, υλική, σωματική ή ψυχολογική προέλθει από τις οδηγίες που παραθέτονται εδώ! Δύσκολοι καιροί, δεν ξέρεις ποτέ, μην πιάσει κανείς και κόψει κάνα δάκτυλο ή καμιά αντίσταση και μετά με κυνηγάει... (άσε που δεν θα με φτάσει στα βουνά...)

Έτοιμοι; Πάμε λοιπόν!
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Κάπως έτσι παρουσιάζονταν τα χερούλια πριν από την επέμβαση.. Το δεξιό σαφώς καλύτερο από το αριστερό. Το έχω δει κι αλλού αυτό.





Οι αντικαταστάτες τους είναι από την Ιταλική Ariete. Τα είχα αγοράσει τον Οκτώβρη από Καλιρρόης επιστρέφοντας από Γιάννενα στην Κρήτη. Είναι ίδια με τα χερούλια του 850/1100/1150 τα οποία πάντα μου άρεσαν. Μετά έμαθα πως υπάρχουν και ίδια με τα μαμίσια του 800/1200.





Ξεκίνησα λοιπόν ξεβιδώνοντας τη βίδα του αντίβαρου.



Και όταν και το 'κανα σύγκρινα λίγο τα νέα χερούλια με τα παλιά.





 
Τελευταία επεξεργασία:

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Τότε αποφάσισα να ξεκινήσω πρώτα αριστερά που είναι όπως είδαμε ήταν σε χειρότερη κατάσταση. Ξεβίδωσα κι εκεί τη βίδα του ακρόμπαρου και τη μεγάλη βίδα της χούφτας.



Μετά οπλίστηκα με το εργαλείο! Καλό το κοπίδι αλλά σαν το νυστέρι τίποτα! :D



Πολύ προσεκτικά άρχισα να κόβω από την άκρη μέχρι να βρω κενό. Το έκανα όσο πιο επιφανειακά γίνεται. Αν χώσεις το νυστέρι μέσα θα κόψεις την αντίσταση και τότε άστα να πάνε.. Σιγά σιγά βρήκα κενό! Στο 800 τα grips εσωτερικά δεν πιάνουν σε όλη την επιφάνεια του πλαστικού αλλά μόνο σε ορισμένα σημεία που θα φανούν στις παρακάτω φωτογραφίες.



Από εκεί και μετά τράβαγα και έκοβα, τράβαγα και έκοβα. Η λάμα πάντα στραμμένη προς τα πάνω. Βέβαια τα νυστέρια κόβουν καλά όπως φαίνεται! :eek: (εντελώς επιφανειακό ήταν..).



Να και τα σημεία στα οποία είναι κολλημένο το λάστιχο του grip με το χερούλι αυτό καθ'αυτό. Εκεί απλά τραβάς και ξεκολλάει. Ο τρόπος αυτός πιστεύω πως κάνει την διαδικασία αλλαγής πολύ πιο εύκολη σε σχέση με το 1200.



Στην άκρη τράβηξα ό,τι έχει μείνει.



Το ίδιο και στην εσωτερική μεριά.



Εκεί θέλει λίγο περισσότερη προσοχή γιατί εκεί (προς τα κάτω) υπάρχουν οι κολλήσεις με τα καλωδιάκια.



Και μια πιο κοντινή.



Η Ariete λέει να μην χρησιμοποιηθεί σαπούνι, λάδι ή βενζίνη αλλά μόνο νερό ή οινόπνευμα. Εγώ έβαλα σάλιο ("να γλυκάνει, να μπει πιο μαλακά μη μας ξεκάνει" που λέει κι ο Χάρρυ Κλυν...) :D :D



Παρά την λίπανση κόλλαγε στα 3/4 κι έτσι με το νυστεράκι το πήρα λίγο.



Σπρώξε κούνα, σπρώξε κούνα (απέφυγα όσο μπορούσα την περιστροφή για να μην ξηλώσω τις αντιστάσεις, χρησιμοποιώντας και τα δύο χέρια και με πολύ υπομονή και επιμονή, τελικά μπήκε! Ιδού το αποτέλεσμα..

 
Τελευταία επεξεργασία:

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Και άρχισα το δεξί. Τώρα που ήξερα πώς είναι άρχισα ξεκινώντας με ένα κυκλικό κόψιμο στην έξω πλευρά.





Το τράβα-κόβε εδώ ήταν σαφώς πιο εύκολο καθώς είχα και περισσότερη αυτοπεποίθηση γνωρίζοντας πώς είναι εσωτερικά τα grips..



Στο δεξί τα καλωδιάκια μπαίνουν από πάνω.





Λείανα τη γωνία..



Έτοιμο, όμορφο δεν είναι;



Σάλιο να γλυκάνει...



Στη θέση του!



Βίδωσα τη βίδα της χούφτας και του ακρόμπαρου..



Και τώρα είμαι έτοιμος για νέες περιπέτειες!



Συνολικός χρόνος εργασίας: 90 λεπτά, κόστος 26 ευρώ.

Μετά από μια μικρή βόλτα που πήγα το βράδυ (η ariete συστήνει να μη χρησιμοποιηθεί η μηχανή για 2 ώρες) δεν παρατήρησα ουσιαστική διαφορά στην ταχύτητα, στην ένταση ή στην διάρκεια της θέρμανσης, ίσως μισό κλικ παρακάτω.

Όπως και να'χει είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα!
 
Τελευταία επεξεργασία:

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Τα grips είναι πολύ σφικτά πάνω στις αντιστάσεις. Αφού τα δούλεψα για κάνα μισάωρο με τη θέρμανση στη 2η σκάλα δεν παρατήρησα φαινόμενα περιστροφής. Ήθελα να αποφύγω λακ, χρώμα σε σπρέι κτλ λόγω του ότι δεν ξέρω τις επιπτώσεις του πάνω σε αυτού του τύπου τις αντιστάσεις. Αν δω πως πάει να ξεχειλώσει το πολύ πολύ κάνω το κόλπο των εντουράδων με το συρματάκι (που το τυλίγουν στο grip). Βασικά η Ariete τα πουλάει για αντικατάσταση των θερμαινόμενων της BMW (link). Αν υπήρχαν ατυχήματα κτλ θα τα είχε αποσύρει. Αυτά που έβαλα εγώ έχουν εσωτερική διάμετρο 24mm. Τα άλλα που έχουν που οπτικά είναι ίδια με του 1200 και 800 έχουν διάμετρο 26mm (για αυτό δυσκολεύτηκα να τα περάσω και αναγκάστηκα να λειάνω λίγο από την εξωτερική πλευρά το σκαλοπάτι που έχει το πλαστικό). Θα κάνω update το παρόν thread με τυχόν παρατηρήσεις. Στα διεθνή fora πάντως αυτόν τον τρόπο περιγράφουν για την αντικατάσταση των grips με aftermarket. Όσο για την θέρμανση, γράφω πως δεν παρατήρησα σημαντικές αλλαγές, στο ADVrider έγραφαν πως τους φαινόταν ότι καθυστερούσε περισσότερο να κρυώσει λόγω διαφορετικού υλικού, τι να πω, θα δείξει όταν τα χρησιμοποιήσω λίγο.

Update μετά από ένα χρόνο και 14.000 χλμ, πολλά από τα οποία αρκετά ζόρικα για τα grips: Μια χαρά είναι, ελάχιστη φθορά και ανύπαρκτη περιστροφή.
Η 1η σκάλα δεν ζεσταίνει πολύ, απλά κρατάει τη θερμοκρασία, θέλει την 2η για να καταλάβεις ζέστη. Ίσως αν έβαζα αυτά με το original σχήμα που μου φαίνονται λεπτότερα να μην ήταν έτσι αλλά τι το θες.. στην Κρήτη ζούμε! :D

Και τέλος, update ~ 40.000 μετά... Άλλαξα το αριστερό λόγω του ότι σταμάτησε να δουλεύει. Βρήκα ένα φαγωμένο με λειτουργική αντίσταση και απλά το σύνδεσα και του πέρασα από πάνω το Ariete. Κάποια σημάδια φθοράς υπάρχουν αλλά καμία σχέση με τα μαμίσια όπως είχαν γίνει στα 8-9.000 χλμ που τα είχα αλλάξει.. ;)
 

vtheo

Μέλος
Περιοχή
Π.Φάληρο
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200 GS Adv 08
Γιάννη ενημερωτικά το γκρίπ που άλλαξες το έχεις;Υπάρχει μία μεγάλη πιθανότητα να μην έχει χαλάσει.Ταλαιπωρούνται οι κολλήσεις και ενώ δείχνουν ότι είναι οκ δεν κάνουν επαφή.Χρειάζεται μ'ένα κολλητήρι να ξανακολλήσεις τα καλωδιάκια πάνω στην πλακέτα και δουλεύουν μια χαρά.Πριν 2 μήνες το έκανα στο αριστερό το δικό μου και είναι οκ.
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Γιάννη ενημερωτικά το γκρίπ που άλλαξες το έχεις;Υπάρχει μία μεγάλη πιθανότητα να μην έχει χαλάσει.Ταλαιπωρούνται οι κολλήσεις και ενώ δείχνουν ότι είναι οκ δεν κάνουν επαφή.Χρειάζεται μ'ένα κολλητήρι να ξανακολλήσεις τα καλωδιάκια πάνω στην πλακέτα και δουλεύουν μια χαρά.Πριν 2 μήνες το έκανα στο αριστερό το δικό μου και είναι οκ.
Δεν το έψαξα αφού βρήκα το άλλο αλλά κάπου παίζει να το έχω. Αν ξαναχαλάσει μπορώ να το δοκιμάσω. Πάντως οι κολλήσεις φαινόταν μια χαρά..
 

vtheo

Μέλος
Περιοχή
Π.Φάληρο
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200 GS Adv 08
Δεν το έψαξα αφού βρήκα το άλλο αλλά κάπου παίζει να το έχω. Αν ξαναχαλάσει μπορώ να το δοκιμάσω. Πάντως οι κολλήσεις φαινόταν μια χαρά..
Και σ'εμένα οι κολλήσεις φαινόντουσαν μια χαρά και το grip δεν λειτουργούσε,ξαναέκανα με κολλητήρι τις κολλήσεις και μετά μετρώντας το κύκλωμα μ'ενα πολύμετρο μου έδειχνε 11 Ohm.To έβαλα στο μηχανάκι και λειτουργούσε μια χαρά.
 
Reactions: yns

lempoi

Μέλος
Όνομα
πανος
Μοτό
GS1200ADV
Και σ'εμένα οι κολλήσεις φαινόντουσαν μια χαρά και το grip δεν λειτουργούσε,ξαναέκανα με κολλητήρι τις κολλήσεις και μετά μετρώντας το κύκλωμα μ'ενα πολύμετρο μου έδειχνε 11 Ohm.To έβαλα στο μηχανάκι και λειτουργούσε μια χαρά.
α ρε μαστορα!!!!!:woot:
 

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Αντιμετωπίζω το ίδιο θέμα στο δεξί γκριπ και αφού πήρα τα ariete έβγαλα τα παλιά και τώρα θέλω να το κολλήσω μήπως φταίει αυτό που λέει ο θοδωρας (να έχει ταλαιπωρηθει η κολληση)


 

malco

Μέλος
Περιοχή
περιστερι
Όνομα
Κωνσταντινος Μαλλιος
Μοτό
Bmw r1200gs ADVENTURE
Το προσπάθησα για πολύ ώρα και ενώ το πολυμετρο το έδειχνε οκ, δεν δούλεψε ποτέ. Είναι πολύ ευαίσθητες οι κολλήσεις.... εν το μεταξύ ο χαλκός έχει πλασικοποιηση και θέλει ξυσιμο, εκεί γίνεται και η ζημιά...
 

dimprio

Μέλος
Περιοχή
Πάτρα
Όνομα
dimitris
Μοτό
GS 800
Καλημερα. Είχα και γω θέμα με το δικό μου αριστερό γκριπ από την αγορά της μηχανής πριν 2 μήνες. Ευτυχώς που διάβασα αυτό το ποστ και σώθηκα αλλά και δεν ξενέρωσα! Πήραμε κολλητηρι και περάσαμε πάλι τις επαφες. Αμέσως άρχισαν να ζεσταίνονται! Βέβαια δεν είχε την ίδια δύναμη με το δεξί γκριπ. Ο φίλος μου επέμενε να το φτιάξουμε καλύτερα αφαιρώντας τις παλιές κολλήσεις με ένα ειδικό εργαλείο και να περάσουμε νέες. Είχε δίκιο τελικα. Μόλις περαστηκαν οι καινούριες κολλήσεις έγινε σαν καινούριο πάλι! Πάντως κ μένα οι κολλήσεις δεν έδειχναν σημαδια οξείδωσης.
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Καλημερα. Είχα και γω θέμα με το δικό μου αριστερό γκριπ από την αγορά της μηχανής πριν 2 μήνες. Ευτυχώς που διάβασα αυτό το ποστ και σώθηκα αλλά και δεν ξενέρωσα! Πήραμε κολλητηρι και περάσαμε πάλι τις επαφες. Αμέσως άρχισαν να ζεσταίνονται! Βέβαια δεν είχε την ίδια δύναμη με το δεξί γκριπ. Ο φίλος μου επέμενε να το φτιάξουμε καλύτερα αφαιρώντας τις παλιές κολλήσεις με ένα ειδικό εργαλείο και να περάσουμε νέες. Είχε δίκιο τελικα. Μόλις περαστηκαν οι καινούριες κολλήσεις έγινε σαν καινούριο πάλι! Πάντως κ μένα οι κολλήσεις δεν έδειχναν σημαδια οξείδωσης.
Χαίρομαι που βοήθησε το thread και μάλιστα χαίρομαι διπλά γιατί ήταν από τα πρώτα που "ανέστησα" με τις φωτογραφίες πλέον στο smugmug... :)

Σεντ φρομ Ténéré ταμπ
 

dimprio

Μέλος
Περιοχή
Πάτρα
Όνομα
dimitris
Μοτό
GS 800
Χαίρομαι που βοήθησε το thread και μάλιστα χαίρομαι διπλά γιατί ήταν από τα πρώτα που "ανέστησα" με τις φωτογραφίες πλέον στο smugmug... :)

Σεντ φρομ Ténéré ταμπ
Έπρεπε να δεις το χαμόγελο που είχα όταν άρχισαν να ζεσταίνονται φίλε! Ευχαριστώ κ πάλι
 
Top Bottom