Ρουλεμάν λαιμού

vkats

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
Triumph Tiger 800
Πρέπει να αλλάξω το ρουλεμάν του λαιμού στο Tiger 800 γιατί από νωρίς (7-8.000 χλμ) άρχισε να παρουσιάζει προβλήματα και σιγά σιγά η κατάσταση χειροτερεύει.

Συγκεκριμένα, σε φρεναρίσματα με χαμηλή ταχύτητα (ειδικά σε κατηφόρες) στο τελείωμα του φρεναρίσματος άκουγα και αισθανόμουν ένα ΤΑΚ στο τιμόνι. Στην αρχή αυτό γινόταν περιστασιακά. Ανοίχτηκε ο λαιμός στην αντιπροσωπεία (στις 11.000 χλμ), ελέγχθηκε το ρουλεμάν και ξαναμπήκε στη θέση του. Το πρόβλημα συνεχίστηκε και σιγά σιγά χειροτέρεψε. Τώρα ακούω το ΤΑΚ στο τελείωμα κάθε φρεναρίσματος και άρχισα να το ακούω και σε μερικές αναπηδήσεις του μπροστινού.

Οτι θα το αλλάξω θα το αλλάξω. Επειδή όμως έμαθα οτι δεν είναι αστοχία στο συγκεκριμένο κομμάτι αλλά οτι γενικά τα ρουλεμάν της Triumph για τα 800άρια βγήκαν ΓΤΠΚ θα ήθελα τη γνώμη σας τι μάρκα ανεξάρτηtου κατασκευαστή να προτιμήσω (εφ' όσον βέβαια βρω το κατάλληλο για το Tiger).
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Εύκολα πράγματα..

Βγάζεις τα ρουλεμάν.. Πιστευω φοράει κωνικά απο μαμά αλλά αν δεν φοράει οπωσδήποτε κωνικά.

Σε ένα οποιοδήποτε ρουλεμανάδικο με το δείγμα και προτίμησε σε SKF, KOYO αν και υπάρχουν και άλλες καλές μάρκες αλλά αυτές δουλεύονται πιο πολύ.

Γυρω στα 30€ πιστευω θα υπολογίζεις για ένα σετάκι καλό. Και αν το φτιάξεις μόνος σου χρησιμοποίησε ένα καλό αδιάβροχο γράσσο ρουλεμάν. Εγώ δουλεύω ένα της Denicol απο Τασσούλη που είναι ενισχυμένο και για χρήση Enduro.

Αν δεν εχεις χώρο και δυνατότητα για να το κάνεις μόνος σου τουλάχιστον στον μηχανικό σου τσέκαρε να βάλει σωστά πράγματα.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Οτι θα το αλλάξω θα το αλλάξω. Επειδή όμως έμαθα οτι δεν είναι αστοχία στο συγκεκριμένο κομμάτι αλλά οτι γενικά τα ρουλεμάν της Triumph για τα 800άρια βγήκαν ΓΤΠΚ θα ήθελα τη γνώμη σας τι μάρκα ανεξάρτηtου κατασκευαστή να προτιμήσω (εφ' όσον βέβαια βρω το κατάλληλο για το Tiger).
Nachi ή NTN, ταχω βαλει και τα δυο (κωνικα) δεν εχουν κανει κιχ για πολλες 10δες χιλιαδες χμ. Το αδιαβροχο κοκκινο Denicol γρασο του Τασουλη που ειπε ο Βαγγελης-TC ειναι αυτο που δουλευω κι'εγω, πολυ καλο.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Και μια και μιλαμε για ρουλεμαν λαιμου, η αντικατασταση τους απο τον DIY χομπιστα δεν ειναι δυσκολη, το μονο δυσκολο πιθανα ειναι η εξαγωγη των ποτηριων των παλιων ρουλεμαν αν δεν εχουν καποιο "κοψιμο" και ερχονται "προσωπο" με την πατουρα του λαιμου. Και κατι αλλο: ξεφιγγουμε το πανω παξιμαδι που συνηθως σφιγγει με βαρβατη ροπη (~100Nm) ΠΡΙΝ βγαλουμε το πηρουνι γιατι μετα η μηχανη δεν στηριζεται πολυ καλα και ειναι θεμα το ξεσφιγμα.

Και μια φωτο απο την τελευταια αλλαγη ρουλεμαν σε κωνικα που εκανα, περσι τον Σεπτεμβρη.

 

vkats

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
Triumph Tiger 800
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

George, δεν πρόκειται να το κάνω μόνος μου. Θα πάω στην αντιπροσωπεία για να αναλάβουν και την ευθύνη. Αλλωστε είμαι ακόμα μέσα στην εγγύηση. Πάντως στο Tiger δεν φαίνεται και τόσο δύσκολη δουλειά σε σχέση με τη φωτό σου...
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
George, δεν πρόκειται να το κάνω μόνος μου. Θα πάω στην αντιπροσωπεία για να αναλάβουν και την ευθύνη. Αλλωστε είμαι ακόμα μέσα στην εγγύηση. Πάντως στο Tiger δεν φαίνεται και τόσο δύσκολη δουλειά σε σχέση με τη φωτό σου...
Τοτε κανενα προβλημα, θα το κανουν αυτοι :ok: Παντως η δουλεια απαιτει να βγουν μπροστινος τροχος, πηρουνια και ο σταυρος και εχει σχετικο μπλεξιμο σε ολα τα μηχανακια, σιγουρα και στο Tiger.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

George, δεν πρόκειται να το κάνω μόνος μου. Θα πάω στην αντιπροσωπεία για να αναλάβουν και την ευθύνη. Αλλωστε είμαι ακόμα μέσα στην εγγύηση. Πάντως στο Tiger δεν φαίνεται και τόσο δύσκολη δουλειά σε σχέση με τη φωτό σου...
Θα στο καλύψουν στην εγγύηση? ??
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Πρέπει να αλλάξω το ρουλεμάν του λαιμού στο Tiger 800 γιατί από νωρίς (7-8.000 χλμ) άρχισε να παρουσιάζει προβλήματα και σιγά σιγά η κατάσταση χειροτερεύει.

Συγκεκριμένα, σε φρεναρίσματα με χαμηλή ταχύτητα (ειδικά σε κατηφόρες) στο τελείωμα του φρεναρίσματος άκουγα και αισθανόμουν ένα ΤΑΚ στο τιμόνι. Στην αρχή αυτό γινόταν περιστασιακά. Ανοίχτηκε ο λαιμός στην αντιπροσωπεία (στις 11.000 χλμ), ελέγχθηκε το ρουλεμάν και ξαναμπήκε στη θέση του. Το πρόβλημα συνεχίστηκε και σιγά σιγά χειροτέρεψε. Τώρα ακούω το ΤΑΚ στο τελείωμα κάθε φρεναρίσματος και άρχισα να το ακούω και σε μερικές αναπηδήσεις του μπροστινού.

Οτι θα το αλλάξω θα το αλλάξω. Επειδή όμως έμαθα οτι δεν είναι αστοχία στο συγκεκριμένο κομμάτι αλλά οτι γενικά τα ρουλεμάν της Triumph για τα 800άρια βγήκαν ΓΤΠΚ θα ήθελα τη γνώμη σας τι μάρκα ανεξάρτηtου κατασκευαστή να προτιμήσω (εφ' όσον βέβαια βρω το κατάλληλο για το Tiger).
Tι εννοεις "Ανοίχτηκε ο λαιμός στην αντιπροσωπεία (στις 11.000 χλμ), ελέγχθηκε το ρουλεμάν και ξαναμπήκε στη θέση του"; Δηλαδη μπηκαν στην διαδικασια να αφαιρεσουν ολο το "συμπαν" απο μπροστα (τροχο, δαγκανες, μπουκαλες, τιμονοπλακες, και ισως και φεριγκ)τα εβλεπαν και δεν τα αλλαξαν τα ρουλεμαν ;:rolleyes:
Εκτος και αν δεν εκαναν τα παραπανω και απλα τα εσφιξαν λιγο (5 λεπτα δουλεια) Αν εκαναν κατι τετοιο ενδεχομενως τα ρουλεμαν να μην εχουν προβλημα και απλα να θελουν λιγο ακομα σφιξιμο
Εξαλλου το κυριο συμπτωμα ενος χαλασμενου ρουλεμαν τιμονιου δεν ειναι το τακ αλλα ενα σκαλωμα που κανει το τιμονι γυρνωντας το ελευθερα και αργα (με τον τροχο στον αερα) αριστερα-δεξια -οταν ομως τα ρουλεμαν ειναι σωστα σφιγμενα και χωρις μποσικα Συνηθως αυτο το σκαλωμα συμβαινει στο κεντρο και συνηθως προβληματικο ειναι μονο το κατω ρουλεμαν που τρωει και τα περισσοτερα ζορια (αλλα ειθισται να αλλαζονται και τα δυο)
Το χτυπημα παντως -το τακ δηλαδη που ακους- ειναι σιγουρο πως ετσι και αλλιως αργα ή γρηγορα θα τα καταστρεψει αν δεν σφιχτουν

Το κοστος τωρα για τα δυο ρουλεμαν ειναι κοντα στο 40αρι + οσο κανουν οι γνησιες τσιμουχες στεγανοποιησης τους Αν τα αλλαξεις τελικα βαλε μονο γιαπωνεζικα Koyo, NTN ή Nacthi Τα skf νομιζω οτι φτιαχνονται σε διαφορες χωρες και απο εμπειρια φιλου μηχανικου ειναι μαλλον υποδεεστερα των παραπανω Οτι ομως και να βαλεις συμαντικοτατο γεγονος για την μακροζωια τους αποτελει η ποσοτητα και η ποιοτητα του γρασσου με τα οποια θα λιπανθουν!
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Ρουλεμάν και γράσσο φυσικά SKF.
Τα άλλα ρουλεμάν και το "αδιάβροχο" γράσσο άστα για τις ψαρόβαρκες...
 

vkats

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
Triumph Tiger 800
Tι εννοεις "Ανοίχτηκε ο λαιμός στην αντιπροσωπεία (στις 11.000 χλμ), ελέγχθηκε το ρουλεμάν και ξαναμπήκε στη θέση του"; Δηλαδη μπηκαν στην διαδικασια να αφαιρεσουν ολο το "συμπαν" απο μπροστα (τροχο, δαγκανες, μπουκαλες, τιμονοπλακες, και ισως και φεριγκ)τα εβλεπαν και δεν τα αλλαξαν τα ρουλεμαν ;:rolleyes:
Εκτος και αν δεν εκαναν τα παραπανω και απλα τα εσφιξαν λιγο (5 λεπτα δουλεια) Αν εκαναν κατι τετοιο ενδεχομενως τα ρουλεμαν να μην εχουν προβλημα και απλα να θελουν λιγο ακομα σφιξιμο
Εξαλλου το κυριο συμπτωμα ενος χαλασμενου ρουλεμαν τιμονιου δεν ειναι το τακ αλλα ενα σκαλωμα που κανει το τιμονι γυρνωντας το ελευθερα και αργα (με τον τροχο στον αερα) αριστερα-δεξια -οταν ομως τα ρουλεμαν ειναι σωστα σφιγμενα και χωρις μποσικα Συνηθως αυτο το σκαλωμα συμβαινει στο κεντρο και συνηθως προβληματικο ειναι μονο το κατω ρουλεμαν που τρωει και τα περισσοτερα ζορια (αλλα ειθισται να αλλαζονται και τα δυο)
Το χτυπημα παντως -το τακ δηλαδη που ακους- ειναι σιγουρο πως ετσι και αλλιως αργα ή γρηγορα θα τα καταστρεψει αν δεν σφιχτουν

Το κοστος τωρα για τα δυο ρουλεμαν ειναι κοντα στο 40αρι + οσο κανουν οι γνησιες τσιμουχες στεγανοποιησης τους Αν τα αλλαξεις τελικα βαλε μονο γιαπωνεζικα Koyo, NTN ή Nacthi Τα skf νομιζω οτι φτιαχνονται σε διαφορες χωρες και απο εμπειρια φιλου μηχανικου ειναι μαλλον υποδεεστερα των παραπανω Οτι ομως και να βαλεις συμαντικοτατο γεγονος για την μακροζωια τους αποτελει η ποσοτητα και η ποιοτητα του γρασσου με τα οποια θα λιπανθουν!
Οχι, δεν έλυσαν όλο το σύμπαν. Απλά έλυσαν το πάνω παξιμάδι στην τιμονόπλακα και το έλεγξαν. Και μετά το ξανάσφιξαν σύμφωνα με τις προδιαγραφές
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Ρουλεμάν και γράσσο φυσικά SKF.
Τα άλλα ρουλεμάν και το "αδιάβροχο" γράσσο άστα για τις ψαρόβαρκες...
Διαφωνω οριζοντιως και καθετως οσον αφορα τα ανωτερω γιαπωνεζικα ρουλεμαν Τα οποια ειναι πολλες φορες και τα πρωτης τοποθετησης στα γιαπωνεζικα μηχανακια και αποδεδειγμενα υψηλης αντοχης Και αυτο γιατι ειναι σαν να λες οτι ειναι για τα σκουπιδια Πραγμα που φυσικα δεν ισχυει Μαλλον το αντιθετο
Επισης τα ειδικα γρασα δεν ειναι μονο για τις ψαροβαρκες
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Οχι, δεν έλυσαν όλο το σύμπαν. Απλά έλυσαν το πάνω παξιμάδι στην τιμονόπλακα και το έλεγξαν. Και μετά το ξανάσφιξαν σύμφωνα με τις προδιαγραφές
Α! καλα!...
Ειπα και γω... Μα ετσι φιλε μου δεν μπορει να γινει ελεγχος στα ρουλεμαν Αυτοι ΔΕΝ τα ελεγξανε απλα τα σφιξανε
Πηγαινε σε ενα συνεργειο να στα σφιξουν σωστα μπας και προλαβεις και τα σωσεις
Απο την αλλη βεβαια αν εισαι σιγουρος οτι στο εξουσιοδοτημενο θα κανουν την δουλεια με την διαδικασια που πρεπει ωστε να αλλαχτουν και φυσικα να μην πληρωσεις εργασια τοτε ΟΚ δεν χανεις και τιποτα να τα αλλαξεις ('νταξ' θα χασεις κανα 40αρι το κοστος δηλ. των after market ρουλεμαν)
 

vkats

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
Triumph Tiger 800
Από βδομάδα που θα το ανοίξουμε θα σας πω νεότερα...
Ευχαριστώ για τις συμβουλές φίλοι μου
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
Διαφωνω οριζοντιως και καθετως οσον αφορα τα ανωτερω γιαπωνεζικα ρουλεμαν Τα οποια ειναι πολλες φορες και τα πρωτης τοποθετησης στα γιαπωνεζικα μηχανακια και αποδεδειγμενα υψηλης αντοχης Και αυτο γιατι ειναι σαν να λες οτι ειναι για τα σκουπιδια Πραγμα που φυσικα δεν ισχυει Μαλλον το αντιθετο
Επισης τα ειδικα γρασα δεν ειναι μονο για τις ψαροβαρκες
και γω συμπαθω πιο πολυ τα koyo & ntn ρουλεμαν και εχω ακουσει αρκετα αρνητικα σχολια για τα skf τα τελευταια χρονια αλλα δεν εχω αδιασειστα στοιχεια
για αυτο,ουτε εχω παρατηρησει κατι μεπτο απο την οποια πειρα μου που να με κανει να αποφασισω οτι τα skf ειναι υποδυεστερα.
το ιδιο θα λεγα και για τα γρασσα ρουλεμαν (αδιαβροχα ή μη,κιτρινα,κοκκινα,μπλε)
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Διαφωνω οριζοντιως και καθετως οσον αφορα τα ανωτερω γιαπωνεζικα ρουλεμαν Τα οποια ειναι πολλες φορες και τα πρωτης τοποθετησης στα γιαπωνεζικα μηχανακια και αποδεδειγμενα υψηλης αντοχης Και αυτο γιατι ειναι σαν να λες οτι ειναι για τα σκουπιδια Πραγμα που φυσικα δεν ισχυει Μαλλον το αντιθετο
Επισης τα ειδικα γρασα δεν ειναι μονο για τις ψαροβαρκες
Τσίμπησες ψαρούκλα...
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
και γω συμπαθω πιο πολυ τα koyo & ntn ρουλεμαν και εχω ακουσει αρκετα αρνητικα σχολια για τα skf τα τελευταια χρονια αλλα δεν εχω αδιασειστα στοιχεια
για αυτο,ουτε εχω παρατηρησει κατι μεπτο απο την οποια πειρα μου που να με κανει να αποφασισω οτι τα skf ειναι υποδυεστερα.
το ιδιο θα λεγα και για τα γρασσα ρουλεμαν (αδιαβροχα ή μη,κιτρινα,κοκκινα,μπλε)
Θα βοηθησω καταθετοντας οτι ενω στα 80000 περιπου αλλαξα στον εμπρος τροχο τα μαμα με skf, μετα απο καμμια 20000 χλμ μονο ασφαλτο ξαναχρειαστηκαν αλλαγη.Και πηγαμε σε αλλη ιαπωνικη λυση επιλογης του μηχανικου.
Το κοστος ειναι ελαχιστο ,κατω απο 10 ευρω αλλα δεν ειναι αυτο το ζητουμενο σε θεματα οπως η ασφαλεια αναβατων κ μοτοσυκλετας.

adv phone
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Θα βοηθησω καταθετοντας οτι ενω στα 80000 περιπου αλλαξα στον εμπρος τροχο τα μαμα με skf, μετα απο καμμια 20000 χλμ μονο ασφαλτο ξαναχρειαστηκαν αλλαγη.Και πηγαμε σε αλλη ιαπωνικη λυση επιλογης του μηχανικου.
Το κοστος ειναι ελαχιστο ,κατω απο 10 ευρω αλλα δεν ειναι αυτο το ζητουμενο σε θεματα οπως η ασφαλεια αναβατων κ μοτοσυκλετας.

adv phone
Θα μας βοήθαγες περισσοτερο αν μας έλεγες τη ήταν τα μαμά ρουλεμάν.
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Θα μας βοήθαγες περισσοτερο αν μας έλεγες τη ήταν τα μαμά ρουλεμάν.
Δεν κρατησα την πληροφορια κ πανε 3 χρονια,αλλα μπορω να σου πω οτι πηγαν στραφι απο λαστιχά που ειχε κανει μερoκαματα σε κεντρο ελαστικων νταλικας.
Κοινως τα στραγγαλισε γι αυτο κ δεν εχει ξανακουστει θεμα με ρουλμαν τροχου σε gs.
Tα skf παρα το οτι ελεγχα εγω το σφιξιμο ευλαβικα δεν κανανε ουτε τα μισα.

adv phone
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Η δική μου εμπειρία λέει οτι ολοι οι κατασκευαστές ρουλεμάν έχουν υψηλά στάνταρς των προιόντων τους.
Η μακροζωία των ρουλεμάν εξαρτάται κυριως απο την συνεχή λίπανση και απο την καλή τοποθέτηση που δυστυχώς πολλοί αγνοούν.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Δεν ξέρω εμείς στο μηχανουργειο χρησιμοποιούμε κατα βάση SKF ρουλεμάν σε αντλίες, ρυθμιστές κλπ κλπ χρόνια τώρα χωρίς αστοχίες και παράπονα.

Επίσης βέβαια και Koyo.
 
Top Bottom